  • Data: 2003-06-11 12:23:12
    Temat: Re: Karta chipowa
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gamzo> Hmmmm. Jak karta jest chipowo-magnetyczna to na pasku jest ZTCW znacznik
    gamzo> który mówi "mam jeszcze chipa". I wtedy przy odczycie paska dokładam jedno
    gamzo> 'if' które albo przepuszcza dalej albo wyrzuca na wyświetlacz komunikat
    typu
    gamzo> "Prosze przeprowadzić transakcję za pomocą chipa".

    gamzo> Dobrze mówię?

    <mode kabaret starszych panow> Teoretycznie </mode> - tak. ;-)

    W praktyce:

    . na imię temu znacznikowi service code
    . sa dwa typy sc które za to odpowiadają
    . procedura nie jest tak trywialna, bo musi przewidzieć próbę oszukiwania
    chipa.

    No i sztuka polega na tym żeby pos wiedział ile razy kombinacja
    pasek->chip->pasek miala miejsce - dopuszczalna jest tylko pewna kombinacja,
    wcale nie taka dziwaczna. Przy każdej innej pos powinien zabronic transakcji
    tą kartą. POS, nie akłajer.

    No i sie okazuje ze sporo producentów posow ma problemy z liczeniem
    kolejnosci przeciagnieć/'wsunięć' ;-)

    --

    --w