  • 1. Data: 2002-11-23 08:41:51
    Temat: KK Lukas Banku
    Od: "Figaro" <f...@s...pl>

    Wiele naczytałem się na grupie narzekań na formalności przy staraniu się o
    KK, że nie mogę oprzeć się pokusie, aby wam powiedzieć, że ja KK w Lukasie
    załatwiłem "od ręki".Tak powinno być w każdym banku :-).
    Przyznaję się, że mam w Lukasie ekonto PRO od niemal roku. Dotąd miałem
    jedynie kartę VISA ELEKTRON. Kiedyś przechodząc koło Lukasa pomyślałem
    sobie, że spróbuję dobrodziejstwa wynikajacego z posiadania KK. Wstępiłem
    do banku, podszedłem do bardzo miłej pani i po 5 minutach przyjęto ode mnie
    stosowny wniosek. I uwaga: uwierzono mi na słowo (bez żadnych dokumentów)
    ile zarabiam, gdzie pracuję i na jakim stanowisku, oraz że nie mam żadnych
    nie spłaconych kredytów. Dodaję, ze na moje ekonto PRO nie wpływały moje
    pobory, a jedynie przelewałem tam czsami wolne środki aby regulować nimi
    płatności przelewami. Po około 11 dniach (fakt ze trochę długo) przysłano
    mi do domu PIN, a na drugi dzień w Odziale Lukasa odebrałem KK. Była aktywna
    po 2 godzinach. Tyle o procedurze.
    Mam teraz pytanie, bo kartę mam dopiero tydzień. Czy można przez internet
    sprawdzać aktualne zadłużenie na KK, czy dowiem sie tego dopiero z wyciągów
    które będą mi przesyłac do domu? Jeżeli tak, to jak mam to robić ? Czasami
    dla bezpieczeństwa dobrze byłoby sprawdzić zaraz po zakupach, czy z jakiejś
    transakcji nie ściągnięto pieniędzy np. dwa razy.
    Figaro

  • 2. Data: 2002-11-23 09:28:33
    Temat: Re: KK Lukas Banku
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:arnetl$2kk$1@news.tpi.pl, Figaro wrote:

    Cześć Figaro!

    > Wiele naczytałem się na grupie narzekań na formalności przy staraniu
    > się o KK, że nie mogę oprzeć się pokusie, aby wam powiedzieć, że ja
    > KK w Lukasie załatwiłem "od ręki".Tak powinno być w każdym banku :-).

    Twoje doświadczenia z zakładaniem KK Lukasa są bardzo zbieżne z moimi, i
    sytuacja podobna, i tez nie było regularnych wpływów.

    Bardzo podobno pomagają lokaty (szansa na wysoki limit).

    > Po około 11 dniach (fakt ze trochę długo) przysłano mi
    > do domu PIN, a na drugi dzień w Odziale Lukasa odebrałem KK.
    To nie jest wcale długo!

    > Tyle o procedurze. Mam teraz pytanie, bo
    > kartę mam dopiero tydzień.

    Mam tę kartę prawie dwa lata i chętnie odpowiem na Twoje pytania.

    > Czy można przez internet sprawdzać
    > aktualne zadłużenie na KK

    Niestety przez internet nie - podobno mają udostępnić, ale to już od dość
    dawna.

    > czy dowiem sie tego dopiero z wyciągów
    > które będą mi przesyłac do domu? Jeżeli tak, to jak mam to robić ?

    Nie musisz czekać do wyciągów. Możesz sprawdzać bezpłatnie przez telefon.
    Tylko uwaga: w tym celu musisz uaktywnić dostęp IVR do rachunku karty u
    teleoperatora - jest to inny dostęp niż podstawowy dostęp do konta przez
    LukasLinię, choć wygodnie oczywiście ustalić taki sam telekod. Bez tego
    dostępu możesz pytać operatora o operacje na rachunku KK.

    Jak będziesz aktywował, to operator przełączy Cię do części automatycznej,
    gdzie wpiszesz 6-cyfrowy telekod.

    Sprawdzanie wygląda tak:
    1. dzwonisz na 0 800 660011
    2. wybierasz opcję "2"
    3. wpisujesz numer KK
    4. wpisujesz 3 z 6 cyfr telekodu
    5. chwile odczekujesz
    6. otrzymujesz 6 funkcji typu: aktualne saldo zadłuzenia i dostępny limit
    kredytowy, ostatni wpływ na rachunek, lista ostatnich 10 operacji (to Cię tu
    interesowało - opcja 6), ew. połączenie z doradcą
    7. odkładasz słuchawkę

    > Czasami dla bezpieczeństwa dobrze byłoby sprawdzić zaraz po
    > zakupach, czy z jakiejś transakcji nie ściągnięto pieniędzy np. dwa
    > razy

    Nie sądzę, żeby Ci się chciało :)
    Taką sytuację bez problemu reklamujesz do 2 tygodni od otrzymania wyciągu,
    na szczęscie nie zdarza to sie dosc czesto.

    Natomiast jesli robiac zakupy zblizysz sie do limitu, to wtedy ew. warto
    sprawdzic, aby niechcacy nie przekroczyc limitu, bo to kosztuje.

    W kazdej chwili mozesz zasilic konto KK przy wiekszych zakupach, nie
    czekajac do dnia splaty.
    Robiac to ze swojego konta Pro masz przelew wewnetrzny tego samego dnia.

    Ja place "jajecznicą" na co dzien i bardzo sobie chwale.

    Pamiętaj: nie pobieraj KK gotówki i splacaj całe zadłużenie w terminie.

  • 3. Data: 2002-11-23 09:54:17
    Od: m...@p...onet.pl

    > Czy Wy Obaj napewno nie macie umowy zlecenia z Lukas Bankiem????
    zalaczam pozdrowienia
    mkzk

  • 4. Data: 2002-11-23 10:27:16
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6dad.00000f21.3ddf5048@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > zalaczam pozdrowienia

    Ja na pewno nie :)

    Nie możesz powiedzieć, że tylko chwalę Lukasa - krytykowałem tam gdzie moim
    zdaniem zasłużył.

    A no właśnie, zapomniałem napisać, że sprawdzanie salda przez telefon wtedy,
    kiedy go akurat najbardziej potrzebowałem - często nie działało - trwała
    "akutalizacja bazy danych".

  • 5. Data: 2002-11-23 11:22:42
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Figaro" <f...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Wiele naczytałem się na grupie narzekań na formalności przy staraniu się o
    > KK, że nie mogę oprzeć się pokusie, aby wam powiedzieć, że ja KK w Lukasie
    > załatwiłem "od ręki".Tak powinno być w każdym banku :-).

    Mam również pozytywne wrażenia z korzystania z tej karty.

    Nie mam konta w LB ani nigdy nie miałem z nim kontaktów (kredyty, lokaty,
    itp.). Poszedłem z zaświadczeniem o zarobkach (wcześniej BZ WBK odmówił mi
    karty na podstawie tego samego zaświadczenia). Umowa i limit (mniej więcej
    1,5 dochodów netto) - od ręki i z kawa oczywiście. PIN po 5 dniach,
    działająca karta po 6.

    Używam IVR na 0-800.... Czasami w okolicach końca okresu rozliczeniowego
    (aby nie przekroczyć limitu) i po przelewie z innego banku (aby sprawdzić
    czy spłata dotarła na czas). Nie miałem problemów z dostępnością informacji.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 6. Data: 2002-11-23 12:22:38
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 23 Nov 2002 09:41:51 +0100, "Figaro" <f...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >nie spłaconych kredytów. Dodaję, ze na moje ekonto PRO nie wpływały moje
    >pobory, a jedynie przelewałem tam czsami wolne środki aby regulować nimi
    Czy przypadkiem na tym koncie nie trzeba trzymac conajmniej 5k ? Moze
    po prostu kwoty ktore tam trzymales byly wysokie i stad taka a nie
    inna ich reakcja. Im wystarczy ze przez 3 miesiace zasila sie konto u
    nich i juz bez gadania daja jajecznice. Nic dziwnego ze po roku
    trzymania duzej kasy dali KK prawie od reki. Ja probowalem uzyskac u
    nich KK, odmowili bo pracuje mniej niz rok, ale jakbym 3 miesiace
    potrzymal pare zl na koncie u nich to daliby mi bez problemu (tak
    twierdzila pani niedysponetka). Takze to po prostu jest ich
    standardowa procedura. Ja 3 miechow na czekanie nie mam, a po za tym
    jak dla mnie to za duze wymaganie skoro spelniam wymaganie dochodu,
    zatrudnienia itp ...

    >Po około 11 dniach (fakt ze trochę długo) przysłano
    >mi do domu PIN, a na drugi dzień w Odziale Lukasa odebrałem KK. Była aktywna
    >po 2 godzinach. Tyle o procedurze.
    11 dni to ani dluga ani krotko, ale tez bym w tyle chcial dostac KK :)

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 7. Data: 2002-11-23 13:44:18
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aro0en$amq$1@news.tpi.pl, Telesfor Baudot wrote:

    > Używam IVR na 0-800.... Czasami w okolicach końca okresu
    > rozliczeniowego (aby nie przekroczyć limitu)

    W kwestii ryzyka przekroczenia limitu istotny jest nie tyle koniec okresu
    rozliczeniowego (30-dniowego), co dzień spłaty zadłużenia (a więc w praktyce
    o te 20 dni później). Sądzę, że to miałeś na myśli, ale na wszelki wypadek
    przestrzegam: mimo, że minął okres rozliczeniowy, dalsze wydatki zwiększają
    całkowite zadłużenie aż do momentu spłaty.

  • 8. Data: 2002-11-23 13:46:22
    Temat: Serdeczne dzięki Robercie!
    Od: "Figaro" <f...@s...pl>

    Już wydrukowałem sobię całą procedurę sprawdzania zadłużenia na KK - w
    najbliższym czasie ją przetestuję.
    Jeszcze raz DZIĘKI.
    Figaro

  • 9. Data: 2002-11-23 13:52:50
    Od: "Figaro" <f...@s...pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (aby nie przekroczyć limitu) i po przelewie z innego banku (aby sprawdzić
    > czy spłata dotarła na czas). Nie miałem problemów z dostępnością

    Dzięki.
    A jak mam rozszyfrować skrót IVR ?

  • 10. Data: 2002-11-23 14:51:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aro14n$en9$1@news.tpi.pl, Figaro wrote:
    > Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:aro0en$amq$1@news.tpi.pl...
    > >
    > Dzięki.
    > A jak mam rozszyfrować skrót IVR ?

    Interactive Voice Response, czyli serwis telefoniczny automatyczny,
    reagujący nagraniami lub syntezą głosu na naciskanie klawiszy telefonu
    tonowego - w odróżnieniu od żywego operatora/konsultanta telefonicznego.