  • 1. Data: 2002-05-30 10:43:54
    Temat: Jakie e-konto zalozyc?
    Od: "piotrek" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam!
    Mam zamiar sobie zalozyc drugie konto (mam eurokonto w telepekao24 - peakosa,
    z ktorego jestem zadowolonym ale brakuje mi pewnych rzeczy)
    raczej nie interesuja mnie banki standardowe, moje "wymagania" to:
    - karta visa (bo mam maestro/cirrus i nie wszedzie sie da nia placic)
    - platnosc przez internet - glownie w polsce, ale nie tylko (do tej pory
    uzywalem kk ec/mc, ale raczej rzadko z niej korzystalem wogole, tylko w
    internecie - platnosci przychodzily do mnie po miesiacu, a to nie sprzyja
    kontrolowaniu wydatkow - chcialbym widziec kiedy i ile zaplacilem w sieci)
    - no i oprocentowanie - moze bym w tym koncie chcial troche pooszczedzac...
    Przelewow robie malo, pieniadze glownie z bankomatow (euronet, peakosa)
    Prosze o rady uzytkownikow roznych e-kont jak tez i pozostale osoby.
    Jak w praktyce wyglada platnosc w sieci? Jak jest z metodami zabezpieczen? Jak
    sie w praktyce sprawdzaja np. zdrapki? (mam token i uwazam to za zupelnie
    przywzoite rozwiazanie - a zdrapki szczerze mowiac to tak jakos z usmieszkiem
    o nich mysle:-))

    Pozdrawiam Wszystkich!
    piotrek

  • 2. Data: 2002-05-30 11:27:39
    Temat: Re: Jakie e-konto zalozyc?
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    piotrek wrote:
    > Jak sie w praktyce sprawdzaja np. zdrapki? (mam token i uwazam to za
    > zupelnie przywzoite rozwiazanie - a zdrapki szczerze mowiac to tak
    > jakos z usmieszkiem o nich mysle:-))

    Ja była jakaś promocja Intelligo to zadzwonili nawet do mnie i prawie
    wyśmiałem panią, gdy opowiadała mi o zdrapkach... Wyobraźmy sobie taką
    sytuację: Jadę do Australii na pół roku. Średnio na miesiąc zużywam
    jedną zdrapkę, czy Intelligo po pierwsze będzie mi je wysyłać do Sydney?
    Nawet jeśli, to czy będą one na czas? No i co w przypadku zgubienia
    tegoż cennego instrumentu, jakie są zabezpieczenia? (Zapewne
    zastrzeżenie przez info-linię i 20 minutowa pogadanka na koszt dzwoniącego).

    --
    Greetings, -- mailto:m...@p...fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 3. Data: 2002-05-30 11:39:53
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > przywzoite rozwiazanie - a zdrapki szczerze mowiac to tak jakos z usmieszkiem

    z interentowych banczkow uzywam mBanku, Inteligo, Lukasa (e-konto PRO
    - o takim bede pisal)
    [trzeba wspierac konkurencje na rynku, jakby zostal sam mBank, to zaraz
    przestalby byc taki tani i dobrze oprocentowany]
    jesli smiesza Cie zdrapki (Inteligo - imho bardzo praktyczne, wielkosci karty)
    to nie uwierzysz jak wygladaja TANy z mBanku (duze papierowe zdrapki wstepnie
    zdrapane ;-)). Token dostaniesz od Lukasa. To jest prosty token - bez pinu,
    ale halsem do operacji jest haso "stale z glowy" + wskazanie tokena.

    Inteligo, mBank, Lukas dadza Ci bez problmeu ViseElectrona.
    Inteligo kaze za nia placic (0,99/m-c), mBank tyko za dodatkowa (15 PLN/rok),
    Lukas tez tylko za dodatkowa (10/rok).
    mBank za spora kase (250/rok) _moze_ da Ci Vise Classic Gold (nie mam)
    mBank ma tez e-Karte (karte wirtualna) o ktorej juz wspomnialem (nie mam)
    LUKAS ma osobny produkt VISA CLASSIC dosc tu chwalony (nie mam)
    i za pierwszy rok mozesz wylgac sie z placenia jesli bedziesz mial
    konto Pro.

    ja w sieci jak na razie nie kupowalem, to powtorze tylko to co tu slyszalem:
    Inteligowska VE dziala w sieci (!) ale nie zawsze :-)
    mBank ma osobna e-Karte ale kosztuje ona 25/rok
    Lukasowa VC jest zwykle VC wiec powinna dzialac
    (a VE zwykle VE wiec nie powinna).

    Wyplaty w bankomacie:
    mBank w Euronecie za friko, w innych BARDZO (imho) drogo (2,5+2,5% chyba).
    LUKAS w niektorych Euronetach i BZWBK za darmo, w innych nie pamietam jak
    Inteligo w Euronecie troszke skubie, w innych nieco wiecej (ale i nieduzo)

    Przelewy przez Internet - mBank/Lukas za darmo
    Inteligo - jakies pare (99? :-)) groszy

    prowadzenie konta:
    mBank - za darmo,
    Inteligo - tez (jesli masz wiecej niz 100 PLN),
    LUKAS - tez (jesli masz wiecej niz 5000 na koncie / lokatach) [7]

    oprocentownaie:
    (nie napisze jakie, to pewnie zmieni sie w ciagu paru dni)
    mBank duze
    Inteligo/Lukas mniejsze, ale spore.
    w Inteligo rosnie progresywnie wraz ze wzrostem kasy na koncie
    (tyko od tej czesci kasy ktora wystaje ponad progi!!!, 9,5% tylko
    dla czesci powyzej 50.000 ;->>>)
    w Lukasie sa dosc atrakcyjne lokaty - mozna je zakladac/zrywac przez Internet.

    wyplaty w bankomacie:
    mBank niezmienialna granica 1000 PLN / dzien.
    LUKAS - nie wiem czy niezmienna, ale mi sie udalo wyplacic
    tylko 2000 jednorazowo
    Inteligo - chyba do salda, choc nie dam za to glowy.

    Inteligo ma taki marketingowy feler, ze jak zmienialo oplaty
    to informacje o tym dobrze ukrylo w mailu informujacym o zmianach
    za dlugim rozwodzeniem sie o tym jak to bardzo chca dogodzic klientom.
    Ale ja ich za to nie znienawidzilem ;) - po prostu uwaznie trzeba czytac
    to co przysylaja i sledzic newsy na ich www (ale to zawsze i wszedzie).

    Lukas ma taki feler, ze dziala w 3 przestrzeniach wirtualnych ;-)
    komputery w oddzialach swoje, servis WWW swoje, bankomat swoje :-))
    servis WWW mozna recznie aktualizowac z bankiem, ale to chwile trwa
    (kilka min)
    bankomaty same sie co jakis czas aktualizuja, ale mozna czasem sie
    podobno z tego powodu zdenerwowac.

    Lukas ma zalete: ma oddzialy, a wiec bez problemu (jak masz w poblizu oddzial)
    wplcisz tam gotowke pochodzaca z lapowki albo innego zlodziejstwa ;-)

    Infolinie:
    Lukas: 0-800 (friko)
    Inteligo: 0-800 (friko)
    mBank: 0-801 (jedno cyk?)

    jesli chcialbys VISE to CITI jest naprawde dobra i z dobrym ubezpieczeniem
    podobno nawet naprawde dzialajacym ;-). Jest tez rozpoznawalna na calym
    swiecie. No i ma limity wyzsze niz dostepne w Lukasie, ale i znacznie wyzsze
    oprocentowanie jakby nie daj boze wypadalo skorzystac z kredytu.
    Obie maja dlugi grace period (45/50 dni). LUKAS jest tanszy.

    Interfejs, dostep:
    Inteligo u mnie dziala wolno, ale sam Interfejs JAK DLA MNIE jest najlepszy
    Lukas dziala szybko, ale za to zeby zobaczyc ile mam musze przeklikac
    sie przez dwie strony (wiem, ze mozna to obejsc wpisujac magiczna strone
    a numerem konta od razu, ale jak na razie klikam)
    Interfejs jest dosc rozbudowany, ale i mozliwosci sa dosc spore, wieksze
    niz konkurencji (lokaty, awizowanie wyplaty gotowki w oddziale).
    mBank kiedys dzialal wzorcowo szybko, ale ostatnio u mnie sie skiepscil.
    i mam z nim od gdzie stygodnia ciagle problemy. nie wiem czy to wina ich,
    czy mojego lacza.

    z Citi (VISA) przez internet nie korzystam.
    automatyczny servis telefoniczny pozwalajcy kontrolowac VISE dziala
    bez zarzutu. nie wiem czy jest na 0-800 ale z Ery jest bezplatny numer
    komorkowy i tego uzywam.
    w Citi przetrenowalem reklamacje i jestem bardzo zadowolony
    (podwojne obciazenia)

    http://www.lukas.com.pl
    http://www.mbank.com.pl
    http://www.inteligo.pl

    http://www.citibank.com.pl

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-30 11:51:26
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > tegoż cennego instrumentu, jakie są zabezpieczenia? (Zapewne
    > zastrzeżenie przez info-linię i 20 minutowa pogadanka na koszt dzwoniącego).

    a jak zgubisz token, to masz latwiej?

    chyba nie opowiadasz sie niniejszym za jedynie slusznym zabezpieczeniem
    w postaci hasla?

    tak list TANow jak i zdrapek mozesz sobie zamowic duzo i pojechac z wieloma
    do tej Australii. tokenow dodatkowych raczej nikt Ci nie da ;-)

    Akurat zdrapka Inteligo jest sensownie wymyslona, bo ma rozmiar karty, wiec
    mozna nosic ja (jesli jest koniecznosc noszenia przy sobie) razem z kartami,
    wiec jak sadze w dobrze chronionym miejscu.

    poza tym nie wiem dlaczego mialoby sie zuzywac duzo tych kodow, jakos nikt
    nie chce umozliwic obwarowania wykonania zdefiniowanego przelewu kodem
    z TANa/zdrapki (choc ja nie mialbym nic przeciwko temu, albo (nawet chetniej)
    chociaz konfigurowalnosci tego czy mam potwierdzac czy nie). Tak wiec mimo
    wielu miesiecy uzywania kont jestem na pierwszych listach z mBanku i dopiero
    drugiej zdrapce Inteligo (ale w Inteigo mialem i konto firmowe jakis czas
    i tam kazdy przelew do ZUSu trzeba bylo 'zdrapac' [teraz mozna
    go "zdefiniowac"]). 40/50 operacji zdrapkowych to naprawde duzo!

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-05-30 13:20:26
    Od: "Marcin" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > Infolinie:
    > Lukas: 0-800 (friko)
    > Inteligo: 0-800 (friko)
    > mBank: 0-801 (jedno cyk?)

    To zalezy ile sie rozmawia co 3 min. jeden impuls.

    Marcin

  • 6. Data: 2002-05-30 14:01:36
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To zalezy ile sie rozmawia co 3 min. jeden impuls.

    W godzinach szczytu prawie na pewno >1 impuls. Do tego trzeba miec karte by
    zadzwonic z budki, co moze byc istotnym ograniczeniem przy probie
    zastrzezenia karty.

    pzdr

  • 7. Data: 2002-05-30 16:44:52
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Tak niedługo w inteligo ściągną opłaty za poprzedni miesiąc ale za parę dni,
    póki co jest bezpłatne
    Załóż konto w inteligo w kręgu przyjaciół Visa do tranzakcji w necie wychodzi
    najtaniej szczegóły www.marcib.republika.pl

  • 8. Data: 2002-05-31 11:11:53
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Roman Kubik napisał(a):

    > mBank za spora kase (250/rok) _moze_ da Ci Vise Classic Gold (nie mam)
    za spora kase to daja golda gratis :)

    roberts

  • 9. Data: 2002-06-01 10:25:23
    Temat: Re: Jakie e-konto zalozyc? [koszt infolinii]
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To zalezy ile sie rozmawia co 3 min. jeden impuls.

    Jeżeli chodzi o ściśłość to numery 0801 3xxxxx (m.in. mBank) kosztują tyle
    co połączenie lokalne, czyli w godzinach 8-22 impuls jest co 3minuty, a 22-8
    impuls co 6 minut.

    Dodatkowe info:
    0801 1xxxxx - jeden impuls bez wględu na czas trwania rozmowy (przez 24h)
    0801 6xxxxx - impuls co 1minute (przez 24h)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-06-01 18:39:16
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Roman Kubik wrote:
    > a jak zgubisz token, to masz latwiej?
    >
    > chyba nie opowiadasz sie niniejszym za jedynie slusznym zabezpieczeniem
    > w postaci hasla?

    Przynajmniej z tokena nikt nie skorzysta gdy go zgubię. A zdrapki,
    wybacz (może to kwestia gustu) są po prostu śmieszne. To jak książki
    kodowe z II wojny światowej. Token przynajmniej pozwala (w uproszczony
    sposób) podpisywać dokumenty bankowe, a zdrapka to jedynie świstek z
    hasłami jednorazowymi do logowania.

    > tak list TANow jak i zdrapek mozesz sobie zamowic duzo i pojechac z wieloma
    > do tej Australii. tokenow dodatkowych raczej nikt Ci nie da ;-)

    Tak, i im więcej ich masz, tym trudniej stwierdzić, że jakiegoś
    brakuje... :)