  • 11. Data: 2002-03-10 22:08:57
    Temat: Re: Jak zamknąć konto zabezpieczone przez komornika?
    Od: "Robert1" <p...@c...cz>

    > A nagle zdecydowal ze likwiduje, jak komornik blokade zrobil :))

    Czepiasz sie... Chodzi mi na tym przykladzie, czy moze zaistniec sytuacja, w
    ktorej posiadacz konta jest zmuszony do ponoszenia oplat.

    > A rozumiem prywatnie to nie jest dluznikiem ?

    Inaczej wyglada sparwa z kontem prywatnym, inaczej z firmowym...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 12. Data: 2002-03-10 22:31:36
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Inaczej wyglada sparwa z kontem prywatnym, inaczej z firmowym...
    Tylko tego nie wiemy z jakiego tytulu jest zajecie komornicze :(

  • 13. Data: 2002-03-10 22:40:37
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    >Komornik nie bedzie mogl wziac kasy [Prawo Bankowe - pisalem
    > wyzej], a bank bedzie sobie pobieral oplaty za martwe konto.
    > IMHO duzego sensu to nie ma.

    A kto mowi ze ma to sens ? Mamy takiego "racjonalnego" ustawodawce...
    A to ze teraz dluznik nie chce z niego korzystac i jak mowisz jest martwe to
    inna sprawa...
    pzd

  • 14. Data: 2002-03-10 22:51:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to ze teraz dluznik nie chce z niego korzystac i jak mowisz jest martwe
    > inna sprawa...

    Nigdzie nie napisalem, ze nie chce korzystac. On po prostu nie ma takiej
    mozliwosci. Rachunek zostal zablokowany czyli jego wlasciciel nie moze wydac
    zadnej dyspozycji, ani przelewu [zeby np. zaplacic za kablowke ;)], ani
    zaplacic karta za chleb. Komornik tych pieniedzy rowniez zabrac nie moze, bo
    za malo. W takim wypadku tylko bank skorzysta, bo bedzie co miesiac sobie
    pobieral prowizje ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 15. Data: 2002-03-11 06:26:17
    Temat: Re: Jak zamkn?ć konto zabezpieczone przez komornika?
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Mar 2002 22:54:28 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Nie moze... Prawo Bankowe §56 ust 1...
    >Zajeciu nie podlegaja srodki zgromadzone na rachunkach oszczednosciowych do
    >wysokosci 3x srednich krajowych [bez udzialu w zysku]
    >To nie jest cytat z ustawy tylko z mojej pamieci ;)

    No to coś tu nie gra.

    Nie można zająć
    ale równocześnie się je "zajmuje" (blokuje).
    a dłuznik nie ma np. "na chleb".

    Czy to oznacza, ze komornik robi dłużnikowi lokatę na 2% ? :-)

    Czy bank może wypowiedzieć umowę takiego konta ?

    BAH

  • 16. Data: 2002-03-11 06:39:14
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    bo
    > za malo. W takim wypadku tylko bank skorzysta, bo bedzie co miesiac sobie

    Ja to troche inaczej odebralem... - nie mam kasy to zamkne rachunek bankowy
    zeby sie pozbyc komornika. A co do oplat i zajecia komorniczego, to niestety
    taka jest smutna rzeczywistosc.. Takie sa niestety konsekwencje uboczne
    zatargow z naszym wymiarem sprawiedliwosci, czy komornikami. Pamietajmy ze
    mowimy o 3zl/m-c !!!
    Zakonczmy ten watek, bo widze ze mowimy o dwoch roznych rzeczach. A na
    pytanie autora juz odpowiedzialem...
    pzd

  • 17. Data: 2002-03-11 07:42:14
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Czy to oznacza, ze komornik robi dłużnikowi lokatę na 2% ? :-)
    Sa lepsze przyklady. Prokuratura czy sad robia "lokaty" najczesciej 3-10
    letnie na 0% !!!!
    Oczywiscie sa na to sposoby...
    pzd

  • 18. Data: 2002-03-11 11:27:00
    Od: MK <m...@i...pl>

    BAH wrote:

    > Nie mo?na zaj?ae
    > ale równocze?nie si? je "zajmuje" (blokuje).
    > a d?uznik nie ma np. "na chleb".
    >
    > Czy to oznacza, ze komornik robi d?u?nikowi lokat? na 2% ? :-)
    >
    > Czy bank mo?e wypowiedzieae umow? takiego konta ?

    Nie wiem, nie mialem jeszcze przyjemnosci [watpliwej ;)] kontaktowania
    sie z komornikiem :). Ja tez nie widze w tym duzego sensu. Byc moze
    chodzi o to zeby uniemozliwic pobieranie kasy dluznikowi tak aby ten nie
    mogl utrzymywac ciagle salda ponizej rogu o ktorym mowi ustawa... W
    takim przypadku jednakze przelewanie pensji na rachunek bankowy byloby
    samobojstwem, bo jak napisales, wtedy zostaje sie bez srodkow do zycia.

    Maciej

  • 19. Data: 2002-03-11 11:35:12
    Temat: Coscie tak "siedli" na biednego dłużnika?!?
    Od: <k...@g...pl>

    Przecież wiekszosc ludzi ma jakies kredyty (no chyba ze ktos ma tyle forsy, ze nie
    potrzebuje) i teoretycznie kazdemu z nas (odpukac!) moze sie to zdarzyc.
    Mam znajomego, ktory mial podobny problem w BPH. Nie chcieli zamknac konta dopoki nie
    zrobil awantury. Tez uwazam, ze to bez sensu. Okazuje sie, ze kazdy bank ma inną
    interpretacje tych samych przepisow. Znajomy np. mogl wyplaca w bankomacie forse,
    jezeli kwota na koncie nie przekraczala tej ww. 3x sredniej.
    Pytal potem w PKO BP i Naczelniczka powiedziala, ze u nich bez problemu moglby
    zamknac konto.
    On dostaje rente i poszedl po prostu do ZUSu, zeby mu poczta przysylali. Aha. Dlugi
    ma wieksze niz pare tys. zl.
    Pozdrawiam!

  • 20. Data: 2002-03-11 11:54:30
    Temat: Re: Coscie tak "siedli" na biednego dłużnika?!?
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    moglby zamknac konto.
    > On dostaje rente i poszedl po prostu do ZUSu, zeby mu poczta przysylali.

    Na dlugo sie nie wykreci. Komornik moze tez zajac mu rente bezposrednio w
    ZUS.

    Karol