  • 1. Data: 2011-03-12 19:15:20
    Temat: Jak to będzie z kredytami hipotecznymi
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Dwa tygodnie temu pytałem parę banków (na targach mieszkaniowych) o kredyt
    hipoteczny (nieruchomość 300, kredyt 120). Typowa oferta była rzędu marża
    =1,7-2%.
    Dziś (kolejne targi) typowa oferta jest rzędu 1,3 - 1,6%.
    BZWBK oferuje 0,99% (niby prawie na pewno - analityk decyduje i podobno 8 na
    10 dostaje 0,99%), ale (aby skorzystać z targowej prowizji = 0%)decyzję
    trzeba w miesiąc podjąć, a ja będę potrzebował kredyt dopiero za 6 miesięcy,
    a w lecie targów (w mojej okolicy) nie ma aby się załapać na kolejną
    promocję.

    Nigdy nie brałem kredytu, na wielkich finansach się nie znam.
    Proszę bardziej obeznanych w temacie o opinie:
    Czy to jest tak korzystna oferta, że trzeba brać póki dają, czy raczej
    należy się spodziewać dalszego spadku marż w takim tempie i za parę miesięcy
    to każda oferta będzie lepsza od tej ?
    No i na jakie nieznane laikowi kruczki należy zwrócić szczególną uwagę ?
    P.G.

  • 2. Data: 2011-03-12 19:29:15
    Temat: Re: Jak to będzie z kredytami hipotecznymi
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4d7bc649$...@n...home.net.pl...

> [...]
    > należy się spodziewać dalszego spadku marż w takim tempie i za parę
    > miesięcy to każda oferta będzie lepsza od tej ?

    Marża 1% to oferta rewelacyjna (o ile nie jest obudowana jakimiś
    obowiązkowymi "ubezpieczeniami" albo nie wiąże się z obowiązkowym kupowaniem
    jakiejś innej oferty banku) i lepszych ofert bym się w przewidywalnej
    przyszłości nie spodziewał . Marża 1,3% to nadal oferta bardzo dobra.

  • 3. Data: 2011-03-12 19:49:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 20:15:20 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Czy to jest tak korzystna oferta, że trzeba brać póki dają, czy raczej
    > należy się spodziewać dalszego spadku marż w takim tempie i za parę miesięcy
    > to każda oferta będzie lepsza od tej ?

    Niektóre banki już zeszły do okolic 1% i to IMO jest granica, której już
    raczej nie przekroczą (pominąwszy promocje warunkowane wykupieniem płatnych
    usług).

    Z ciekawszych ofert aktualnie:
    http://www.bnpparibasfortis.pl/finanse-osobiste/mies
    zkanie.asp
    (tu chciałem wkleić jeszcze DnB Nord, ale promocja im się skończyła)

    > No i na jakie nieznane laikowi kruczki należy zwrócić szczególną uwagę ?

    Niech Ci jasno napiszą od A do Z jakie opłaty będziesz ponosić. Bo z
    niektórych "drobiazgów" może się zrobić spora suma w całym okresie
    kredytowania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-03-12 20:05:32
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupowaniem jakiejś innej oferty banku) i lepszych ofert bym się w
    > przewidywalnej przyszłości nie spodziewał . Marża 1,3% to nadal oferta

    Mam nadzieję, że niczym nie obudowana, bo to jest niby ich standardowa
    oferta (prowizja 2,5%, (do przedwczoraj 3,5%)) tylko ze zredukowaną do 0
    prowizją dla odwiedzających targi.
    Mam w ciągu tygodnia dostać mailem szczegóły (chyba z treścią umowy) to się
    spróbuję wczytać.
    Czy BZWBK ma jakieś istotne minusy, o których warto wiedzieć ?
    P.G.

  • 5. Data: 2011-03-12 20:15:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Z ciekawszych ofert aktualnie:
    > http://www.bnpparibasfortis.pl/finanse-osobiste/mies
    zkanie.asp

    Jeden z doradców wspominał mi (nie podając nazwy banku) o ofercie 0,79% (po
    3 latach 1,29%). To pewnie to.

    > Niech Ci jasno napiszą od A do Z jakie opłaty będziesz ponosić. Bo z
    > niektórych "drobiazgów" może się zrobić spora suma w całym okresie
    > kredytowania.

    Dzięki, będę miał na uwadze.
    P.G.

  • 6. Data: 2011-03-12 20:22:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4d7bd217$...@n...home.net.pl...

> [...]
    > się spróbuję wczytać.
    > Czy BZWBK ma jakieś istotne minusy, o których warto wiedzieć ?

    BZWBK ma mnóstwo minusów (np. szczególnie spektakularna rzecz - płatne
    przelewy przez Internet, mało czytelna oferta). Na główny bank dla
    szanującego się grupowicza się nie nadaje, tak bym to łagodnie ujął.
    Natomiast jest to bank wielu sprzeczności (czasami bardzo innowacyjne
    produkty sprzężone z procedurami o filozofii z epoki króla Ćwieczka), na
    pewno da się wybrać jakieś konkretne dobre produkty.

  • 7. Data: 2011-03-12 20:26:29
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > =1,7-2%.
    > Dziś (kolejne targi) typowa oferta jest rzędu 1,3 - 1,6%.

    w 2005, w dobrych czasach, millennium na etapie pozyskiwania rynku
    dawalo kredyt w chf z marza 1.5% (obowiazkowe tylko ubezpieczenie
    grupowe na zycie w pzu). jesli teraz bank daje kredyt przy takiej
    marzy i bez haczykow, to niezla okazja.

  • 8. Data: 2011-03-12 20:38:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 21:15:46 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    zkanie.asp

    > Jeden z doradców wspominał mi (nie podając nazwy banku) o ofercie 0,79% (po
    > 3 latach 1,29%). To pewnie to.

    Z ciekawości policzyłem i nawet w miarę się opłaca, jeśli przeniesiesz się
    do nich z kontem. Ale pilnuj promocji w innych bankach - DnB miał fajną
    ofertę na kredyty w EUR, lecz niestety tylko do końca lutego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl