    From: "Wilczek" <w...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak podzielic kasę na kilka lokat
    Date: Sat, 7 Feb 2004 15:28:59 +0100

    > chyba teoretycy???
    > praktycy wplaciliby kase na konta, ktore daja oprocentowanie jak na
    > lokacie, a pozwalaja wybrac kase anytime (mBank, VW, i pewnie pare
    > innych)

    Niestety nie ma takich kont... tak było 2 lata temu ale nie dzisiaj

    VW PlusKonto - 4,30% (dla kwot >25,000)
    eMAX - 3,90%

    Dla porownania najkorzystniejsze lokaty dla sum od 10,000 pln

    1 3 6 12 miesiecy

    EuroBank - 4,75% 4,80% 5,05% 5,25% (oprocentowanie stale)
    DominetBank - 4,90% 5,00% 5,25% 5,50% (oprocentowanie stale)
    DominetBank - - 5,10% 5,75% 6,25% (oprocentowanie zmienne)

    Duzo korzystniejsze od a'vista sa takze lokaty w samym VWBank oraz
    dosyc dobre w Lukasie i Nordei.

    Problem dzielenia srodkow jest mi znany bo pomagam pewnym osobom
    z bezpiecznym lokowaniem zasobow i niestety zaden rachunek a'vista
    ani fundusz pieniezny nie przyniesie takiej stopy zwrotow jak
    najlepsze dostepne lokaty.

    Ja dziele srodki najczesciej w ten sposob, ze korzystajam z lokat
    3 i 6 miesiecznych (+ew. 9 miesiecznych - byla kiedys taka korzystna
    w Lukasie) i dziele srodki wedlug roznych kryteriow.

    Najczeciej w ten sposob, ze na najdluzszy okres przeznaczam najwiecej
    pieniedzy a na krotsze mniejsze sumy (ale tak, zeby uzyskac najwyzszy
    mozliwie najwyzszy prog oprocentowania).

    Przy 30K i limitach 10K na najwyzszy prog podzielbym srodki najprosciej
    jak sie da czyli:

    2x10K na 6 miesiecy
    1x10K na 3 miesiace

    ew. mozna stworzyc inne kombinacje jezeli depozytariusz podejzewa,
    ze bedzie wiecej pieniedzy potrzebowal szybciej:

    1. 1x10K - 6 miesiecy
    2. 2x10K - 3 miesiace

    lub nawet

    1x10K - 6 miesiecy
    1x10K - 3 miesiace
    1x10K - 1 miesiac

    Dla osob, ktore tylko awaryjnie chca sie zabezpieczyc przed utrata odsetek
    ale generalnie nie przewiduja koniecznosci zrywania lokat mozna stworzyc

    1x10K - 12 miesiecy
    1x10K - 6 miesiecy
    1x10K - 3 miesiace

    Taki zestawienie da duzo wyzsza stope zwrotu niz w wypadku proponowanych
    rachunkow a'vista (od ok 250 do 350 zl na czysto) i nadal wieksze odsetki
    nawet przy zerwaniu ktorejs z lokat.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek