  • 11. Data: 2009-01-06 14:28:29
    Temat: Re: Inteligo i przelewy z datą przyszłą?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slavekk wrote:

    > Ale jesli odbiorca nie ma wydzielonych kont dla klientów i rozpoznaje ich po
    > jakich? dodatkowych numerach klienta itp. to faktycznie mo?e to jeszcze
    > potrwaae ze 3 dni.

    to już po za tematem, zostało zaksięgowane na rachunku odbiorcy, co on
    sobie z tym robi to jego problem.

    > Niektóre firmy wtedy dopiero "odhaczaj?" dzien zap?aty.
    > Ale na to s? jakowe? wyroki s?dów ?e liczy sie dzien wp?ywu do banku
    > odbiorcy

    dokładnie

  • 12. Data: 2009-01-06 14:29:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Raczej bym zgadywal, ze gdzies sie jedna wplata zagubila, i np. wplata
    > listopadowa jest zaksiegowana jako pazdziernikowa opozniona 31 dni,
    > grudniowa jako listopadowa spozniona 30 dni, itd...

    jeśli na przelewie był opis za co to było, to muszą zaksiegowac tak jak
    było, a nie tak jak oni chcą.

  • 13. Data: 2009-01-06 14:34:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > jeśli na przelewie był opis za co to było, to muszą zaksiegowac tak
    > jak było, a nie tak jak oni chcą.

    "za gaz".

    MJ

  • 14. Data: 2009-01-06 16:33:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > "za gaz".

    pisz zawsze, albo nr faktury albo za jaki miesiac. wowczas wiadomo pod
    jaki okres/fakture podpiąć wpłatę.

    przy opisie "za gaz" mogą podpiąć pod dowolny i jak zgubili jedną
    wpłatę, to każda następna obsuwa ci się o miesiąc, bo księgują pod
    najstarszą nieopłaconą.
    Bierz wyciągi bankowe od momentu kiedy zaczely się robić jaja i maszeruj
    do nich.

  • 15. Data: 2009-01-06 17:09:16
    Od: "Slavekk" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > przy opisie "za gaz" mogą podpiąć pod dowolny i jak zgubili jedną wpłatę,
    > to każda następna obsuwa ci się o miesiąc, bo księgują pod najstarszą

    Docent nie teoretyzuj.
    Nieistotne czy masz 10 faktur opóźnionych każda o miesiąc czy jedną
    opóźnioną o 10 miesięcy

    Sławek

  • 16. Data: 2009-01-06 17:22:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Slavekk" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > Docent nie teoretyzuj.
    > Nieistotne czy masz 10 faktur opóźnionych każda o miesiąc czy jedną
    > opóźnioną o 10 miesięcy

    Jeśli chodzi o liczenie odsetek to pewnie nie. (Zakładając, że są na
    podobne kwoty)
    Jeśli chodzi o drobiazgi w rodzaju przedawnienia (i bronienia się przed
    nim przez wierzyciela) to pewnie tak.

    KJ

  • 17. Data: 2009-01-06 17:36:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slavekk wrote:

    > Docent nie teoretyzuj.
    > Nieistotne czy masz 10 faktur opóźnionych każda o miesiąc czy jedną
    > opóźnioną o 10 miesięcy

    Nieistotne w sensie ilości, istotne w sensie jakości.
    Bo jak trzeba będzie wskazać która to faktura jest niezapłcona to zrobi
    się problem. Czy ta ostatnia, bo oni bieżace wpłaty ksiegowali w zaległe
    faktury bo dłużnik nie określić za co płaci, cz też może ta sprzed 5 lat
    bo dłużnik precyzyjnie wskazywał jaką cześć wierzytelności spłaca.
    Ta w drugim przypadku się przedawniła, ta w pierwszym niestety nie.

  • 18. Data: 2009-01-06 18:01:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > pisz zawsze, albo nr faktury albo za jaki miesiac. wowczas wiadomo pod
    > jaki okres/fakture podpiąć wpłatę.

    Przeciez to nie ja mam ten problem 8-).

    MJ

  • 19. Data: 2009-01-06 19:08:02
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    > to już po za tematem, zostało zaksięgowane na rachunku odbiorcy, co
    > on sobie z tym robi to jego problem.

    To nie jest poza tematem bo tu jest właśnie mowa o tym co twierdzi
    odbiorca przelewu.
    Że źle twierdzi to napisałem, ale wyciąłeś

    Czyli jesteś za a nawet przeciw ;-)

    Sławek

  • 20. Data: 2009-01-07 08:26:37
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    > Przelewy zlecone wczesniej na dany dzien wychodza pierwsza sesja i nie
    > znam banku, ktory by takich przelewow nie ksiegowal na konto
    > wierzyciela tego samego dnia.

    Nie w PKO!
    Często mam przelewy przyszłe z PKO do np. MBanku i jeszcze sie nie zdarzyło
    żeby kasa z PKO była w mBanku wczesniej niż po ostatniej sesji. Z innych
    banków owszem kasa jest po 12 - czyli po pierwszej sesji.

    JS