  • 1. Data: 2002-03-21 23:35:19
    Temat: Inteligo dziadostwo
    Od: "G. Krajewski - WRC" <k...@w...net.pl>

    Jeśli ta sprawa była na tej grupie omawiana, to sorry, ale po prostu aż mną
    dzisiaj zatrzęsło i nie mogłem sobie odmówić napisania.

    Otóż, od wczoraj starałem się dostać do mojego konta w Inteligo celem
    wykonania przelewów.
    Po wejściu w opcję logowania, cały czas wyświetlało się "nie można
    wyświetlić strony". W końcu zadzwoniłem na infolinie, gdzie pani
    poinformowała mnie, że moja przeglądarka IE 5.0 (chyba nie aż tak stara) nie
    nadaje się od niedawna do obsługi konta, ze względu na zwiększenie poziomu
    szyfrowania.
    Poleciła mni jednocześnie ściągnięcie sobie nowszej wersji.
    Nowsza wersja ma ponad 70 MB. Dobrze, ze mam SDI - gdybym miał modem to w
    tej chwili szukałbym kałacha na dziesięciolecia, a potem siedziby Inteligo.
    Poza tym wcale nie chcę zmieniać wersji przeglądarki, z którą jest mi
    dobrze.

    Największym chamstwem jest to, że o planowanych zmianach w żaden sposób nie
    zostałem przez nich powiadomiony (choćby mailem - po co się go im podaje?) -
    po prostu wprowdzili sobie zmiany i już!!! klienta mieli w d....
    Co najlepsze pani w infolinii, gdy zacząłem marudzić, powiedziała mi, że to
    wszystko w trosce o moje
    pieniądze.
    Może to i racja, ale zostały one obronione przede wszystkim przede mną.

    Panowie (i panie) z Inteligo, jeśli w przyszłości macie zamiar wprowadzać
    jakieś "usprawnienia" to najpierw 3 razy pomyślcie co robicie i czy nie
    wylewacie dziecka z kąpielą.

    G. Krajewski

  • 2. Data: 2002-03-21 23:36:28
    Temat: Re: Inteligo dziadostwo
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    >
    > Panowie (i panie) z Inteligo, jeśli w przyszłości macie zamiar wprowadzać
    > jakieś "usprawnienia" to najpierw 3 razy pomyślcie co robicie i czy nie

    Prawdopodobnie chodzi o szyfrowanie kluczem 128 bitowym. Wystarczy
    upgradowac. Jesli go nie masz, to prawdopodobnie ZADEN bank nie "dopusci"
    twojej przegladarki i mozesz miec wine wylacznie do siebie. A gdy nazywasze
    jakikolwiek bank dziadoskim tylko dlatego, ze ma wysoki poziom
    bezpieczenstwa to chyba minales sie celem. Polecam tylko i wylacznie
    marmurek. Najbardziej spodoba ci sie PKO BP i jego szybkoobslugowe, bez
    problemowe oddzialy.

  • 3. Data: 2002-03-21 23:43:18
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Powiem tylko tyle że bijesz pianę o nic.
    dostałeś pakiet startowy ? Dostałeś, wiec masz tam płytkę, a na niej
    nagranego explorera 5.5 i netszkape.

    To że bank dba o twoje bezpieczeństwo to chyba dobrze. Jak ktoś by ci się
    władował na konto (bo masz kaprys i używasz IE4 z 40-bitowym szyfrowaniem,
    to miałbyś pretensję że bank nie zabezpieczył odpowiednio dostępu do
    konta.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 4. Data: 2002-03-21 23:46:30
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > i mozesz miec wine wylacznie do siebie.
    pretensje mialo byc =)

  • 5. Data: 2002-03-22 00:04:13
    Od: "PJ" <hosi@_NO_SPAM_o2.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie chodzi o szyfrowanie kluczem 128 bitowym.

    Raczej nie, ponieważ z jego wypowiedzi wynika, że to się stało
    w trakcie użytkowania konta. No, chyba że inteligo od poczatku nie
    stosowało szyfrowania 128-bitowego ;))

    PJ

  • 6. Data: 2002-03-22 00:11:48
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Raczej nie, ponieważ z jego wypowiedzi wynika, że to się stało
    > w trakcie użytkowania konta. No, chyba że inteligo od poczatku nie
    > stosowało szyfrowania 128-bitowego ;))

    Napisal ze pojawial sie mu komunikat, a czy to bylo od samego poczatku czy
    tez od ktoregos tam momentu trudno wyczuc.

  • 7. Data: 2002-03-22 00:15:44
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Szanowni Państwo, za 2 tygodnie wprowadzamy wyższy poziom zabezpieczeń
    > dostępu do konta.
    > Jesli nie macie zainstalowanego IE w wersji minimum 5.5, to musicie sobie
    > takowy zainstalować.

    No to zainstaluj sobie 5.5 i nie rob afery.

  • 8. Data: 2002-03-22 00:18:35
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nadaje się od niedawna do obsługi konta, ze względu na zwiększenie poziomu

    Dziwne... Powinno wywalic komunikat o zbyt malej sile szyfrowania... Ja tak
    mialem.

    > Poleciła mni jednocześnie ściągnięcie sobie nowszej wersji.
    > Nowsza wersja ma ponad 70 MB.

    Wystarczy upgrade. Patch do 128-bitowego szyfrowania zajmuje jakies 200 - 250
    kilobajtow... Jak chcesz to napisz, podesle Ci na priv.

    > Poza tym wcale nie chcę zmieniać wersji przeglądarki, z którą jest mi
    > dobrze.

    No i nie musisz.

    > Co najlepsze pani w infolinii, gdy zacząłem marudzić, powiedziała mi, że to
    > wszystko w trosce o moje
    > pieniądze.

    IMHO miala racje.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 9. Data: 2002-03-22 00:26:03
    Od: "G. Krajewski - WRC" <k...@w...net.pl>

> [...]
    > władował na konto (bo masz kaprys i używasz IE4 z 40-bitowym szyfrowaniem,
    > to miałbyś pretensję że bank nie zabezpieczył odpowiednio dostępu do

    Chodzi o to, że nagle i stąd ni zowąd zmieniły się zasady dostępu do konta.
    Chyba nie każdy musi być zorientowany w rodzajach szyfrowania.
    Co by szkodziło gdyby Inteligo wysłało do wszystkich użytkowników mailing z
    treścią:

    I wtedy wszystko byłoby OK

    gk

  • 10. Data: 2002-03-22 00:39:24
    Od: "G. Krajewski - WRC" <k...@w...net.pl>

    > Napisal ze pojawial sie mu komunikat, a czy to bylo od samego poczatku czy
    > tez od ktoregos tam momentu trudno wyczuc.

    konto było używane chyba od 8 miesięcy i wszystko było ok.
    Pani w informacji powiedziała, że ostatnio przeszli na wyższy stopień
    szyfrowania i stąd nagle nie mogłem się dostać do konta.

    gk