    From: "Marcin" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo czy mBank ?
    Date: Sat, 15 Mar 2003 23:31:06 +0100

    Witam

    Użytkownik "pw" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3E739380.400@wp.pl...
    > Witam
    >

    > Ja zakładając konto w Inteligo
    > nie oczekiwałem, że będzie to zawsze gratis i ta wiadomość specjalnie
    > mnie nie poruszyła.

    Nie chodzi o to czy cos jest za darmo czy za X pln.
    Wyobraz sobie taka sytuacje:

    Jednego dnia wieczorem sprawdzasz sobie tabele prowizji baku i wiesz, ze
    transkacja
    jsest darmowa.
    Rano idac do pracy wyciagasz sobie pieniadze z bankomatu. Poniewaz jest to
    operacja darmowa to bierzesz minimalna kwote. W czasie dnia okazuje sie, ze
    bedziesz potrzebowal
    jeszcze troche wiec wyciagasz jeszcz raz. Oczywiscie jestes _calkowicie_
    przekonany, ze bank nie obciazy Cie
    zadna prowizja (przeciez sprawdzales kilka godzin wczesniej na stronie
    banku).
    W prosty sposob mozna byc w plecy 9 PLN. Kwota nieduza.
    Tylko, ze czasami moze zabraknac wlasnie tej kwoty do minimalnej wyplacanej
    przez bankomat.

    Ciekawe czy zmienis sie oplata za Intlego po calkowitym polaczeniu z e-pko.
    Klienci e-pko placa obecnie chyba 9 pln/m-c za konto. Wiec nie wiem czy bank
    zrezynuje
    latwo z tej oplaty...

    > Zresztą, w moim mieście są aż 3 bankomaty Euronetu

    Na mojej wiosce nie ma wcale, jest za to PKO BP.
    Jak dla mnie jedyny plus Inteligo to siec banomatow.
    Tylko za jakis czas jakies nocy moze sie okazac, ze tez bedzie
    pobierna prowizja.

    > Wchodząc na WWW też "korzystasz z banku". Tyle że trudniej "zmusić" cię
    > do przeczytania informacji niż do wysłuchania.

    Na www mBanku byla tez dotepna infromacja m.in.(o ile dobrze pamietam)
    strona glowna,
    strona z aktualnosciami, strona po wylogowaniu z czesci transakcyjnej i
    oczywiscie tabela oplat.

    > Ale masz racje że teraz człowiek juz nie jest pewien. IMHO wolę żeby
    > informowali o tym przez e-mail, zamiast przesyłać informację o
    > promocjach, mimo że wyraźnie zaznaczyłem w umowie że takowych informacji
    > nie chcę otrzymywać.

    To wyslij im cos takiego:

    Nie zgadzam się na otrzymywanie "informacji handlowych" w rozumieniu ustawy
    z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną z Inteligo i
    proszę o
    wykreślenie mojego adresu z bazy danych.

    Do rozwazenia jest jeszcze tandem dwoch bankow: mBanku i Intleligo.
    (zwlaszcza dla osob posiadajacyh staly dostep do Intenretu)
    W mBanku glowne "cenetrum finansowe" bo to i oprocentowanie wyzsze na eMax
    i supermarket funduszy inwestycyjnych oraz przelewy za darmo. Do tego
    darmowa
    visa electron do eKonta aby za darmo wyplacac z Euronetu. Czyli koszt
    utrzymania rachunku to 0 PLN.

    A do tego konto w Inteligo z utrzymywaniem minimalnej kwoty 100 pln lub
    nieznacznie powyzej (aby nie placic za rachunek)
    i karta do wyplat w bankomatach pko bp. Jest to taki dziwny electron, ze
    mozna takze placic w internecie
    w niektorych miejscach.
    Przelew miedzy bankami jest realizowany w ciagu 24 godzin w dni robocze
    wiec tez raczej nie ma problemu.
    Caly koszt utrzymania kont w obydwu bankach to tylko oplata za vise electron
    do Inteligo.

    Pozdrawiam

    Marcin

    "In philosophy, or religion, or ethics, or politics, two and two might make
    five, but when one was designing a gun or an aeroplane they had to make
    four." - George Orwell