  • 11. Data: 2010-01-09 18:22:24
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kuba" news:hiaf0o$r1d$1@news.onet.pl

    > A wystarczy tylko wyplacac wszystkim emeryture tylko i wylacznie z
    > kapitalu jaki uzbieraja i niech kazdy odchodzi na nia kiedy tylko
    > chce.Nawet po 5-latach.

    Pod warunkiem, że to ja SAM zbieram ten kapitał i SAM decyduje kto tym
    kapitałem w moim imieniu ma obracać.

    > Nie bedzie problemu kto ile pracuje,czy rolnik czy mundurowy.

    Si.

    > Jeden warunek caly niewykorzystany kapital dziedziczy rodzina.

    To o co napisałem wyżej, rozwiązuje w 100% poruszaną przez Ciebie kwestię.

  • 12. Data: 2010-01-09 18:35:44
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    W dniu 2010-01-09 19:22, Valdi pisze:

    > Pod warunkiem, że to ja SAM zbieram ten kapitał i SAM decyduje kto tym
    > kapitałem w moim imieniu ma obracać.

    Pod warunkiem ze jest to bezpieczne inwestowanie zeby nie skonczylo sie
    to bankructwem "emerytalnym" a potem socjalem albo paleniem opon pod
    siedziba rzadu.
    Spory procent spoleczenstwa jest jednak nieodpowiedzialny.

    > Si.

    > To o co napisałem wyżej, rozwiązuje w 100% poruszaną przez Ciebie kwestię.

    Tylko bedzie to mialo swoje minusy.Za 50-100 lat wszyscy beda tak bogaci
    po kumulacji tych "spadkow emerytalnych" ze nikomu nie bedzie sie
    chcialo pracowac ;)

  • 13. Data: 2010-01-09 18:59:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-09, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A wystarczy tylko wyplacac wszystkim emeryture tylko i wylacznie z
    > kapitalu jaki uzbieraja i niech kazdy odchodzi na nia kiedy tylko
    > chce.Nawet po 5-latach.

    To by było fajne jakby wszyscy mieli równy start i równe szanse,
    by ten kapitał uzbierać. A że tak nie jest, to takie coś nie jest
    fajne.

    I nie piszę tu o tym, że ktoś sobie te szanse sam zaprzepaścił.
    Co jest winna osoba, która zostanie niewidoma wskutek wypadku
    spowodowanego przez kogoś innego?

    W Twoim systemie dwudziestolatek po wypadku będzie bez szans
    na godziwą emeryturę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2010-01-09 19:16:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kuba" news:hiaia5$4jt$1@news.onet.pl

> [...]
    > siedziba rzadu.
    > Spory procent spoleczenstwa jest jednak nieodpowiedzialny.

    Napisałem w jednym ze swoich poprzednich postów o deklaracji, którą by
    podpisywała osoba zabierające swoje pieniądze i zamierzająca je pomnażać we
    własnym zakresie. To by rozwiązało problem.

    > Tylko bedzie to mialo swoje minusy.Za 50-100 lat wszyscy beda tak bogaci
    > po kumulacji tych "spadkow emerytalnych" ze nikomu nie bedzie sie
    > chcialo pracowac ;)

    Nie wszyscy - zawsze ja ta potrzeba tworzenia, spełniania się, realizacji
    itp. :) Wiadomo, że nie wszyscy będą iść w tym kierunku ale ja bym nie
    kreował takiego czarnowidztwa.

  • 15. Data: 2010-01-09 19:24:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > spowodowanego przez kogoś innego?
    >
    > W Twoim systemie dwudziestolatek po wypadku będzie bez szans

    Teraz tez chyba nie dostanie emerytury o ile nie przepracowal minimum ??
    lat. W takim przypadku wyplacana jest renta, ktora w zaden sposob nie jest
    powiazana z zarobkami/skladkami. Nie mozna zastepowac swiadczen z pomocy
    spolecznej czy renty emerytura, bo w ten sposob odbiera sie pieniadze osob,
    ktore pracowaly i sa im slusznie nalezne.

    MK

  • 16. Data: 2010-01-09 19:25:17
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    > To by było fajne jakby wszyscy mieli równy start i równe szanse,
    > by ten kapitał uzbierać. A że tak nie jest, to takie coś nie jest
    > fajne.

    To chyba tak samo jak dzisiaj.Z ta roznica ze jesli przepracujesz 40 lat
    i powiedzmy w wieku 65 lat przechodzisz na emeryture a dzien pozniej
    umierasz panstwo w majestacie prawa "kradnie" Twoje pieniadze.

    > I nie piszę tu o tym, że ktoś sobie te szanse sam zaprzepaścił.
    > Co jest winna osoba, która zostanie niewidoma wskutek wypadku
    > spowodowanego przez kogoś innego?

    Jak wyzej.Ile ktos taki dostanie renty,500-600 zl jesli to sie stanie teraz?

    > W Twoim systemie dwudziestolatek po wypadku będzie bez szans
    > na godziwą emeryturę.

    Ale ja pisze o emeryturze a nie o rencie.Wszyscy na dzien dzisiejszy na
    ten cel placimy 6 % od podstawy wynagrodzenia.I z tych 6% cale
    spoleczenstwo solidarnie zrzuca sie na tak przykre zyciowe przypadki.

    A dzisiaj z Naszej skladki emerytalnej wszyscy skladamy sie solidarnie
    na 15-letnich emerytow,rolnikow na KRUSie itp.

    Nie mylmy skladki emerytalnej i rentowej jakie placimy teraz i w mojej
    "propozycji" na przyszlosc.

  • 17. Data: 2010-01-09 19:34:35
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

> [...]
    > spowodowanego przez kogoś innego?
    >
    > W Twoim systemie dwudziestolatek po wypadku będzie bez szans

    Rozumiem twoje wątpliwości, ale przykład jest nietrafiony. Przecież właśnie
    sprawca wypadku powinien zafundować (ewentualnie jego ubezpieczyciel)
    ofierze rentę. Bo z jakiej racji państwo (wszyscy obywatele) mają ponosić
    koszty nieodpowiedzialności (głupoty) jednostki?

  • 18. Data: 2010-01-09 19:35:26
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    W dniu 2010-01-09 20:16, Valdi pisze:

    > Napisałem w jednym ze swoich poprzednich postów o deklaracji, którą by
    > podpisywała osoba zabierające swoje pieniądze i zamierzająca je pomnażać we
    > własnym zakresie. To by rozwiązało problem.

    Juz widze te programy w "Uwadze TVN".Placzaca matka z dwojka dzieci
    zaplakanych w koncie,bo tatus wymanewrowal kase z funduszu
    emerytalnego,przegral w kasynie albo kupil merca S klasa.
    A ten wredny rzad Tuska albo Kaczynskiego nie chce jej pomoc.
    Oczywiscie zartuje,pewnie musialoby to byc mocno obwarowane.

    > Nie wszyscy - zawsze ja ta potrzeba tworzenia, spełniania się, realizacji
    > itp. :) Wiadomo, że nie wszyscy będą iść w tym kierunku ale ja bym nie
    > kreował takiego czarnowidztwa.

    Piekne mi czarnowidztwo,spoleczenstwo rentierow na ktorych zapieprzaja
    inne glupsze nacje;)
    To chyba podobnie dzisiaj wyglada w pewnych wysokocywilizowanych krajach.

  • 19. Data: 2010-01-09 19:36:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-09, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A dzisiaj z Naszej skladki emerytalnej wszyscy skladamy sie solidarnie
    > na 15-letnich emerytow,rolnikow na KRUSie itp.

    A ja byłem przekonany, że pieniądze idą z budżetu państwa, a nie składek?
    KRUS jest dotowany (ale z podatków), a wcześniejsze emerytury służb są
    wypłacane z odpowiedniego budżetu resortu, mylę się? To oczywiście jest
    z podatków, ale zauważ, że inna jest skala obciążenia (podatki tak, czy
    inaczej płaci każdy, a ZUS tylko osoby oskładkowane).

    Generalnie jestem za tym, że reformy się przydają, przyda się większe
    zrównoważenie obciążeń fiskalnych, no ale "równanie" z zmiemią i hurra
    optymistyczne upraszczanie sprawy to zdecydowanie krok w złym kierunku.

    Choćby dlatego, że obecni beneficjenci systemu takie próby zablokują.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2010-01-09 19:43:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-09, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > spolecznej czy renty emerytura, bo w ten sposob odbiera sie pieniadze osob,
    > ktore pracowaly i sa im slusznie nalezne.

    Ależ ja nie zakładam, że on *nie* będzie mógł pracować. Tylko zakładam, że
    jego możliwości "uskładania sobie" na godziwą emeryturę będą ograniczone
    i *nie* będzie to jego wina.

    Teraz masz minimalny próg tej emerytury, za który przynajmniej masz jak
    żyć. W sytuacji opisanej przez Kubę, to ta emerytura wyniesie ile?
    15 zł / m-c?

    Po prostu chciałem wskazać, że takie naiwne myślenie "jestem piękny, młody
    i łatwo mi przychodzi zarabiać dużo kasy" i tworzenie systemu właśnie pod
    to, jest dość naiwne.

    Dla tych krytyków ZUSu mam jedno: załóżcie sobie działalność, płaćcie
    składki ryczałtowe (circa 800 zł, a przez pierwsze 2 lata 300 zł, ale spora
    część z tego idzie z podatków), a od reszty tylko podatek 18-19%. Jak zarobisz
    10 tys. to te 800 + ~1500 zł, efektywnie da nieco poniżej 25% podatku.

    Nic tylko zarabiać! :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl