  • 1. Data: 2012-12-14 11:04:54
    Temat: IDEA ONLINE Prośba o kontakt
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Jak "mamy dla pana swietna oferte" nie moga sie dodzwonic, to wysylaja
    tego rodzaju email:

    W nawiązaniu do Pańskiej wiadomości próbowaliśmy się
    kilkukrotnie kontaktować pod numerem telefonu
    komórkowego podanym w systemie. Bardzo prosimy o kontakt
    telefoniczny z infolinią pod numerem telefonu 22 101 10 10 lub
    801 999 111 w celu uzyskania odpowiedzi na zadane pytania.

    Pozdrawiamy,
    Zespół ideabank.pl

    Oczywiscie nie wysylalem do nich zadnej wiadomosci ani nie prosilem o
    kontakt - jako ze bank to instytucja zaufania publicznego, jak mam
    rozumiec powyzsze? Ktos sie podszywa po mnie i staral sie kontaktowac z
    bankiem podajac sie za moja osobe ("W nawiązaniu do Pańskiej
    wiadomości...")? Zawiadamiac policje? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 2. Data: 2012-12-14 11:48:19
    Temat: Re: IDEA ONLINE Prośba o kontakt
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    Tomasz Chmielewski wrote:
> [...]
    > bankiem podajac sie za moja osobe ("W nawiązaniu do Pańskiej
    > wiadomości...")? Zawiadamiac policje? :)

    Też tak miałem i też mi się to nie podoba. Pewnie chcieli obejść "ustawę
    o spamie" ale raczej niezręcznie...

    P.

  • 3. Data: 2012-12-14 16:28:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com> napisał w
    wiadomości news:kaf05q$i42$1@node2.news.atman.pl...

    > Też tak miałem i też mi się to nie podoba. Pewnie chcieli obejść "ustawę
    > o spamie" ale raczej niezręcznie...

    Policji bym nie angażował w to, ale mail albo pismo do działu
    bezpieczeństwa banku, by wyjaśnili kto i o co bank w Twoim imieniu pytał,
    bo Ty nie, to byłby na miejscu. Jak odpowiedzą, ze nie maja danych albo, ze
    to była reklama, to podstawa do ścigania o SPAM-ie jest.

  • 4. Data: 2012-12-14 17:10:13
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-14 16:28, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pytał, bo Ty nie, to byłby na miejscu. Jak odpowiedzą, ze nie maja
    > danych albo, ze to była reklama, to podstawa do ścigania o SPAM-ie jest.

    Rzuć(cie) proszę linkiem albo choćby nazwą tej ustawy antyspamowej.
    Dostałem coś podobnego od Świstaka ("Re: Twoja wiadomość...")

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2012-12-14 17:28:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    maruda napisał(a) :

    > Rzuć(cie) proszę linkiem albo choćby nazwą tej ustawy antyspamowej.
    > Dostałem coś podobnego od Świstaka ("Re: Twoja wiadomość...")

    USTAWA
    z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    (Dz. U. Nr 144, poz. 1204)

    Dokładniej to
    Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji
    handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na
    wniosek pokrzywdzonego.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2012-12-14 17:42:24
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-14 17:28, Zbynek Ltd. pisze:

    > USTAWA
    > z dnia 18 lipca 2002 r.
    > o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    > (Dz. U. Nr 144, poz. 1204)

    Serdeczne TNX. :)

    ... no i to mi się podoba w p.b.b. Kwadrans - i rzeczowa odpowiedź z
    konkretną informacją.

    Szkoda, że to umiera.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2012-12-14 18:16:32
    Od: gral <n...@e...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    > 2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek

    Czy to się odnosi też do telefonu?
    Mam to ustawione na NIE w mBanku a mimo to ciągle dzwonią z kredytem...

  • 8. Data: 2012-12-14 20:11:44
    Od: "August" <a...@b...xxx.com>

    Użytkownik "gral" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to się odnosi też do telefonu?
    > Mam to ustawione na NIE w mBanku a mimo to ciągle dzwonią z kredytem...

    A jak się zablokuje zastrzeżone to dzwonią z 42 88863xx

  • 9. Data: 2012-12-14 20:35:27
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Serdeczne TNX. :)
    >
    > ... no i to mi się podoba w p.b.b. Kwadrans - i rzeczowa odpowiedź z
    > konkretną informacją.
    >
    > Szkoda, że to umiera.

    szkoda ze dotyczy tylko elektronicznych. mam szczerze dosc spamerow
    papierowych

  • 10. Data: 2012-12-15 17:30:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 14 Dec 2012 12:04:54 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > bankiem podajac sie za moja osobe ("W nawiązaniu do Pańskiej
    > wiadomości...")? Zawiadamiac policje? :)

    Profilaktycznie do spamcop'a z nimi :)

    --
    xbartx