  • 1. Data: 2002-08-04 07:41:05
    Temat: [Grzes] kredyty na zakup mieszkania
    Od: Grzegorz <d...@s...com.pl>

    witam grupowiczow ...
    przymierzam sie ale nic nie wiem na ten temat; jestem zielony jednym
    slowem
    a gra idzie o "duze pieniadze"
    dlatego prosze o rady wszelkie na priva klub grupe
    w ktorym banku jak oco pytac czego wymagac na co uwazac
    ... a moze poczekac?

    moze ktos w krakowie bawi sie w doradztwo

    linki do prywtnych stron (znaczy nie bankowych) mile wudziane

    dziekuje i zycze milego nadchodzacego tygodnia ...

  • 2. Data: 2002-08-04 16:49:03
    Temat: Re: [Grzes] kredyty na zakup mieszkania
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "Grzegorz" <d...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
    > w ktorym banku jak oco pytac czego wymagac na co uwazac
    > ... a moze poczekac?
    >
    > moze ktos w krakowie bawi sie w doradztwo

    Polecam zlotówkowy kredyt w PKOBP (nie wiem czy poza Warszawa jest tez
    10,44% z PLN i 1% prowizji)

    Jesli chcesz ryzykowac róznice kursowe to moze jakis kredyt w EUR lub CHF -
    chociaz za 2-3 lata moze sie okazac, ze nie byl to dobry wybór

    Jesli mieszkanie ma juz ksiege hipoteczna warto spytac w HVB.

    Najlepiej po prostu isc do kilku banków i spytac co oferuja i dlaczego warto
    wybrac ich oferte.
    Po kilku wizytach wiedza na temat kredytów znacznie sie poszerza.

    Mozna równiez odwiedzic oddzial expandera (o ile juz jest w Krakowie) - tez
    cos doradza, ale jesli umiesz poslugiwac sie Internetem, to szybciej jest
    wyszukac informacje na www.expander.pl

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-04 17:07:17
    Od: Grzegorz <d...@s...com.pl>

    ciach

    > Jesli mieszkanie ma juz ksiege hipoteczna warto spytac w HVB.

    a co to HVB ?

    dzieki za reply

  • 4. Data: 2002-08-04 17:10:18
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    jesli hipoteczny to polecam GE Bank Mieszkaniowy. Malo formalnosci i szybko
    Jacek

  • 5. Data: 2002-08-04 20:27:24
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > jesli hipoteczny to polecam GE Bank Mieszkaniowy. Malo formalnosci i
    szybko
    > Jacek

    A to już jakiś dowcip....

  • 6. Data: 2002-08-04 20:29:40
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <d...@s...com.pl> napisal w wiadomosci

    > ciach

    > a co to HVB ?

    Hypovereinsbank - wlasciciel znanego Ci napewno BPH.

  • 7. Data: 2002-08-04 20:41:53
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

> [...]
    CHF -
    > chociaz za 2-3 lata moze sie okazac, ze nie byl to dobry wybór

    z tymi PLN to tez niekoniecznie zawsze moze byc dobry kurs bo np stopy pojda
    w gore, gdy nam sie gospodarka zbytnio ozywi.. ;-))

    a wahania kursowe takie duze moga nie byc wtedy.. do 4 % rocznie ? w ta czy
    w ta ?

    oczywiscie nic nie sugeruje

    pozdrawiam,
    jelen

  • 8. Data: 2002-08-05 07:44:19
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Jacek" <j...@p...fm> wrote in message
    > jesli hipoteczny to polecam GE Bank Mieszkaniowy. Malo formalnosci i
    szybko

    a później kara za wcześniejszą spłatę, brak obniżek stóp procentowych pomimo
    spadku LIBOR, brak możliwości dodzwonienia się, 2% podwyżki do czasu
    ustanowienia hipoteki, księgowanie wpłat zawsze w dniu wymagalności - nawet
    mimo wcześniejszej spłaty ....

    chociaż może w porównaniu do innych banków i to nie jest najgorsze :)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 9. Data: 2002-08-05 07:47:16
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "jelen" <j...@j...prv.pl> wrote in message
    > z tymi PLN to tez niekoniecznie zawsze moze byc dobry kurs bo np stopy
    pojda
    > w gore, gdy nam sie gospodarka zbytnio ozywi.. ;-))

    a w europie i w stanach to gospodarka się pewnie nie ożywi i zawsze stopy
    będą na tym samym poziomie, prawda ?

    > a wahania kursowe takie duze moga nie byc wtedy.. do 4 % rocznie ? w ta
    czy
    > w ta ?

    powidz to tym, którzy wzięli kredyt w styczniu lub w maju 2002 i teraz płacą
    20% wyższe raty
    a ci którzy wzieli w złotówkach mają oprocentowanie 5 % niższe

    chociaż po takich wzrostach jest szansa, że już większych nie będzie, a mogą
    być spadki ...

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 10. Data: 2002-08-05 12:14:39
    Od: <y...@y...pl>

> [...]
    > a ci którzy wzieli w złotówkach mają oprocentowanie 5 % niższe
    >
    > chociaż po takich wzrostach jest szansa, że już większych nie będzie, a mogą

    Piotrze jeden z kredytów który mam brałem 2 maja 2002 w CHF.
    1. Kurs CHF wzrósł dokładnie 11% w stosunku do tego po którym brałem.
    2. Mój kredyt jest oprocentowany 4,25% w skali roku i ma w czwartym kwartale
    zmaleć.
    3. Wg moich danych wobec kryzysu Urugwajskiego rośnie zaufanie inwestorów
    zagranicznych do rynków europy wschodniej jako najbardziej obiecujących.
    Ciągle tania jest u nas ziemia, cięgle jest co sprywatyzować poza tym mają nas
    brac do unii.
    W związku z tym przewiduje raczej umacnianie się złotówki szczególnie wobec
    przewartościowanego obecnie euro. Jeśli więć Kołotek nie wpadnie na jakiś chory
    pomysł typu dewaluacja o 20% to nie przewiduję na koniec 2003 roku kursu
    CHF/PLN wyższego niż 2,55-2,65 czyli prawie ten po którym brałem kredyt.
    4. Nawet przy 20% zwyżce kursu różnica w odsedkach wynosi dla kwoty 10000 zł
    wynosi niezmiennie 110% na kożyść CHF (5100zł vs. 11000zł)
    5. Wóda tanieje 30% więc jak wszystko stanie na łbie to i tak przepije raczej
    niż oddam coś bankowi. Szczególnie ze nie mam hipoteki aniu regresu na
    ubezpieczeniu.
    POzdrowka
    Yorge