  • 1. Data: 2002-08-03 18:06:33
    Temat: niemiecki media markt - niewiarygodne
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@N...com>

    witam,
    bedac w niemczech w zeszlym tygodniu chcialem kupic kamerke cyfrowa w media
    markcie w bremen.
    (offtopic: duzo bardziej sie oplaca w mm a potem odebrac VAT na lotnisku
    albo na granicy niz w tzw. strefach bezclowych gdzie wszyscy teraz zdzieraja
    na maxa)
    szczesliwy, zapakowalem ja do koszyka i udalem sie w strone kasy.
    jakiz byl moj szok, gdy okazalo sie, ze akceptuja jedynie karty EC (nie
    mastercard) oraz gotowke.
    wzburzony poprosilem o rozmowe z managerem mowiac ze to pierwsze miejsce w
    europie gdzie nie moge uzyc ani Visy ani MC.
    uprzejmie pokazal mi tabliczki w calym sklepie informujace o tym fakcie.
    okay - pomyslalem - wezme z bankomatu.
    niestety zaden z bankomatow na terenie centrum nie chcial 'lyknac' mojej
    mbankowej VC.
    poniewaz mam karte EC (moja pierwsza karta w zyciu: Maestro z PEKAOSA), ale
    nie uzywam jej do niczego i w zasadzie mam tam puste konto, zaladowalem
    natychmiast po powrocie do domu to konto i pomyslalem: kupie nastepnego
    dnia.
    (BTW: WAPowa strona mbanku nie chciala dzialac przez zadna z niemieckich
    sieci GSM - zrob cos z tym drogi mbanku)
    niestety nie bylo mi dane. cena kamery przekroczyla limit bezgotowkowych
    oplat EC. :-(((

    przyznacie chyba: szok!
    przeciez oni traca klientow.

    no ale ja sie poddalem: lece tam w niedziele. i mam juz przy sobie gotowke.
    nie lubie chodzic z taka gotowka, na ale jak chce miec kamere tanio, trzeba
    porzucic godnosc.

    pytanie do grupy:
    czy ktos moze mi wytlumaczyc sens takiego postepowania?

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 2. Data: 2002-08-03 18:10:29
    Temat: Re: niemiecki media markt - niewiarygodne
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <n...@N...com> napisał w wiadomości
    > pytanie do grupy:
    > czy ktos moze mi wytlumaczyc sens takiego postepowania?

    Jak twoich $ tam nie chca to polecam http://www.ny-camera.de - tylko ze
    odbior osobisty w Löcknitz. Karty przymuja bez zadnego problemu

  • 3. Data: 2002-08-03 20:58:45
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@N...com>

    Rafal M <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl> wrote in message
    > Jak twoich $ tam nie chca to polecam http://www.ny-camera.de - tylko ze
    > odbior osobisty w Löcknitz. Karty przymuja bez zadnego problemu

    dzieki za rade,
    pzdr,
    ru

  • 4. Data: 2002-08-05 04:28:54
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > niestety zaden z bankomatow na terenie centrum nie chcial 'lyknac' mojej
    > mbankowej VC.

    Masz VC Gold z mBanku ?
    Czy chciałeś zapłacić zwykłą VE ?
    Myślę, że to drugie- jak to drugie, to może się zdarzyć- w Niemczech (o czym tu już
    pisano) nie wszędzie przyjmują płatności VE.

    > niestety nie bylo mi dane. cena kamery przekroczyla limit bezgotowkowych
    > oplat EC. :-(((

    Albo nie miałeś wystarczającej ilości pieniędzy na koncie, albo mieli jedną linię i w
    dodatku zajętą przez faks w danej chwili ;-))
    Maestro Pekao NIE MA LIMITU operacji bezgotówkowych. Kapewu ?

    > przyznacie chyba: szok!
    > przeciez oni traca klientow.

    Nie szok, tylko bicie piany.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-08-05 09:27:44
    Od: Andrzej Talarczyk <x...@a...net.pl>

    Rafal Urbanelis napisal:
> [...]

    A Grzegorz mu odpowiedzial:
> [...]
    > dodatku zajętą przez faks w danej chwili ;-))
    > Maestro Pekao NIE MA LIMITU operacji bezgotówkowych. Kapewu ?

    Niezupelnie. Mialem podobnie we wschodnich Niemczech w ub. roku. W wielu
    sklepach byly tylko znaczki EC, w zadnym z tych miejsc nie dzialalo
    Maestro Pekao SA, ktore ma nadrukowane taki sam znaczek. Komunikaty z
    terminali byly rozne, ale transakcja nie doszla do skutku w zadnym z
    ponad 10 przypadkow (sprawa mnie zaintrygowala i probowalem w roznych
    miejscach, nawet w roznych miastach). Nawet sie kasjerki dziwily :-) Nie
    bylo problemu z wyjmowaniem gotowki z bankomatow z logo Maestro. Moze
    ktos lepiej siedzacy w temacie bedzie wiedzial dlaczego tak jest, ale
    fakt jest faktem.

    Pozdrawiam,

    --
    Andrzej

  • 6. Data: 2002-08-05 10:35:58
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > bylo problemu z wyjmowaniem gotowki z bankomatow z logo Maestro. Moze
    > ktos lepiej siedzacy w temacie bedzie wiedzial dlaczego tak jest, ale

    Niech zgadnę- nawalił bank ? ;-))
    Tak bywa, że karty nie działają.
    Natomiast jedyny przypadek w którym odmówiono mi autoryzacji polegał na tym, że firma
    miała akurat zajętą linię przez faks i na pewno nie był to limit (jak próbowano mi
    wmówić)
    zakupów na kartę.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-08-06 16:46:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 05 Aug 2002 11:27:44 +0200, Andrzej Talarczyk <x...@a...net.pl>
    wrote:

> [...]
    >terminali byly rozne, ale transakcja nie doszla do skutku w zadnym z
    >ponad 10 przypadkow (sprawa mnie zaintrygowala i probowalem w roznych

    Mimo podobnego loga (albo nawet identycznego) stare Maestro z Pekao
    (bo nowe juz nie ma tego znaczka) to nie to samo co niemieckie karty
    EC. To ich jakis krajowy wymysl.
    Pewnie prowizje placone przez sklepy sa mniejsze i dlatego w MM nie
    chcieli innych kart
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl