  • Date: Wed, 26 Oct 2005 09:46:26 +0200
    From: Jacek Ostrowski <j...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Grrrrrrrrrr

    Tomasz Nowicki napisał(a):

    > Nie, nie - świadomość zbiorowa to coś innego niż osobnicza. Działanie
    > tłumu jest kierowane drobnymi fluktuacjami chaosu, często wbrew
    > indywidualnym życzeniom większości jego członków.

    Że wbrew życzeniom -- zgoda. Bo są one różne. Pewnie są zupełnie różne
    wśród osób popierających tego samego kandydata na prezydenta. Ale reszta
    wypowiedzi sugeruje, że działanie poszczególnych ludzi nie jest wynikiem
    "fluktuacji chaosu". Cudów nie ma -- chaos w zbiorowości nie bierze się
    znikąd.

    > Demokracja polega na tym, że dzisiejszy elekt - wczorajszy błyszczący
    > wzór cnót obywatelskich - jutro będzie postrzegany jako ponury satrapa,
    > dybiący na majątek i wolność tych, którzy go wynieśli. Normalka.

    Dzięki. Pocieszyłeś mnie. Może _ten_ kandydat nie stanowi dużo większego
    zagrożenia dla naszej wolności niż demokratyczna norma?

    Co do Kurskiego i reszty -- już w trakcie kampanii zastanawiałem się,
    jak to jest, że zdarzają się przyzwoici prezydenci, skoro do zostania
    prezydentem potrzebna jest duża wprawa we wrestlingu w błocie? Zarówno
    Tusk, jak i Kaczyński nie pobrudzili się za bardzo -- tylko Tusk nie
    ubrudził się dlatego, że się za bardzo nie angażował nie nieczyste
    zagrania, natomiast Kaczyński po prostu pozwolił, żeby zostały one
    wykonane przez innych. Udowodnił swoje kwalifikacje przywódcze? No nic.
    Hasta la vista. Pożyjemy, zobaczymy.

    Pozdrawiam

    J.