  • 11. Data: 2021-05-02 16:04:42
    Temat: Re: Giełdy BTC
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli pamiętasz, to byś napisał coś o kosztach wymiany PLN>BTC u nich.

    1. Przelew bank -> bitbay - 0 zł, ale czekasz ten 1 dzień roboczy.
    Przelew kartą kredytową chyba od 10 zł.

    2. Prowizja maker/taker - 0%/0.1%:
    https://bitbay.net/pl/tabela-oplat#tabela-oplat-i-pr
    owizji-dla-transakcji-krypto-krypto

    3. Tabele kosztów przy wypłatach (zależne też od kosztów transakcyjnych
    na danych walutach):
    https://bitbay.net/pl/tabela-oplat#wyplaty
    więc są zależne od kursu w danej chwili.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2021-05-02 16:05:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 May 2021 15:50:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > 1. Piszemy o najmniejszym ryzyku, a nie taniości.
    Ustaliliśmy że w kantorze mniejsze ryzyko wymienić niż na giełdzie. Więc
    problem ryzyka mamy z głowy, teraz o kosztach idzie :)
    > 2. A co rozumiesz przez "tanio"?
    Jest wiele kantorów zapewne, i niektóre są tańsze od innych, jak się
    domyślam. Więc "tanio" to znaczy: Który kantor najtańszy :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 13. Data: 2021-05-02 16:26:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 May 2021 16:04:42 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > 2. Prowizja maker/taker - 0%/0.1%:

    Maker/taker to obce mi pojęcie. Prosiłbym o słowo wyjaśnienia, moje
    domysły mogą być nietrafne.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2021-05-02 16:41:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Maker/taker to obce mi pojęcie. Prosiłbym o słowo wyjaśnienia, moje
    > domysły mogą być nietrafne.

    Maker to jest osoba która "tworzy" rynek, czyki składa zlecenia
    oczekujące, które umieszcza się w tzw. order booku. Transakcja sobie
    czeka aż ktoś zgodzi się na warunki w niej zawarte (np. sprzedaż X PLN
    za Z BTC). Taker to osoba która "odpowiada" na zlecenie, czyli zgadza
    się na warunki i dochodzi do zawarcia danej transakcji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2021-05-02 16:56:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Ustaliliśmy że w kantorze mniejsze ryzyko wymienić niż na giełdzie. Więc
    > problem ryzyka mamy z głowy, teraz o kosztach idzie :)

    A o jakich rzędach wielkości w ogóle mówimy?

    > Jest wiele kantorów zapewne, i niektóre są tańsze od innych, jak się
    > domyślam. Więc "tanio" to znaczy: Który kantor najtańszy :)

    To niestety nie wiem, bo nie robiłem researchu.
    Ja się zadowalam zakupami "przez giełdy" i akceptuje ryzyko w tym
    zawarte, a większe sumy (jeśli się odłożą) będę odkładać na tzw.
    portfele sprzętowe i offline.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2021-05-02 18:29:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 May 2021 16:41:59 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > za Z BTC). Taker to osoba która "odpowiada" na zlecenie, czyli zgadza
    > się na warunki i dochodzi do zawarcia danej transakcji.

    Acha. A jak rozumieć wysokości prowizji podane w tabeli w której
    występuje "30 dniowa wartość obrotu w dowolnej walucie"? Jeśli przelewam
    i zlecam jakąś sumę do wymiany i wymiana zostanie dokonana w ciągu np.
    kilku dni po czym waluta końcowa zostanie wypłacona?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 17. Data: 2021-05-02 18:51:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i zlecam jakąś sumę do wymiany i wymiana zostanie dokonana w ciągu np.
    > kilku dni po czym waluta końcowa zostanie wypłacona?

    No faktycznie, przyjrzałem się i wcześniej wprowadziłem trochę w bład.
    Prowizje 0%/0.1% są dla wymiany krypto-krypto (ja tak robię, czyli
    wymieniam np. BTC na ETH lub na USDT, a potem powrotnie np. na ETH).

    To o co pytasz, to wysokość prowizji za wymianę waluty <-> krypto
    z uwzględnieniem obrotu z ostatnich 30 dni. Czyli im więcej obracasz,
    tym niższa prowizja.

    Ale praktyką jest chyba jednak wymiana krypto <-> krypto bezpośrednio,
    bo to nie rodzi skutków podatkowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2021-05-02 19:05:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 May 2021 18:51:09 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > To o co pytasz, to wysokość prowizji za wymianę waluty <-> krypto
    > z uwzględnieniem obrotu z ostatnich 30 dni. Czyli im więcej obracasz,
    > tym niższa prowizja.

    Jeśli zatem wymieniam małą sumę PLN na BTC to muszę zapłacić 0.43% +
    0.30% (razem 0.73%) od obrotu , czyli tej sumy jaką wymieniam?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 19. Data: 2021-05-02 19:10:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli zatem wymieniam małą sumę PLN na BTC to muszę zapłacić 0.43% +
    > 0.30% (razem 0.73%) od obrotu , czyli tej sumy jaką wymieniam?

    Nie. Ty płacisz jedną prowyzję (maker albo taker w zależności od tego
    jakie zlecenie złożysz), a osoba "po drugiej stronie" zapłaci tą drugą.
    Giełda nie sprzedaje swoich środków, tylko kojarzy dwie strony
    transakcji i od obu stron bierze prowizję. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2021-05-02 19:37:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 May 2021 19:10:14 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > Giełda nie sprzedaje swoich środków, tylko kojarzy dwie strony
    > transakcji i od obu stron bierze prowizję. :)

    Dzięki za wyjaśnienia :) Trochę to egzotyczne dla mnie. Tak na
    marginesie, wymieniasz kryptowaluty. Tak dla sportu/zabawy czy dla
    sensownego zarobku (o ile to nie poufne info :)?
    --
    Jacek
    -I hate haters-