  • 1. Data: 2015-01-07 11:21:14
    Temat: Gdzie korzystny leasing auta?
    Od: " 666" <...@...6>

    Gupy o leasingu nie ma?
    Mała firma, niewatowiec (usługi zw. przedmiotowo), potrzebne auto w rodzaju może
    którejś Skody, może Dacia.
    Najlepszy byłby leasing, żeby nie zamrażac środków.
    Gdzie i jak szukać korzystnych ofert leasingu?
    Auto nie musi byc nowe, może także być używane.
    Ewentualna opcja przejścia na vat (ale raczej się nie opłaci, rachunki zw., nie
    będzie z czego odliczać, a dwa razy więcej
    księgowości i sankcji).

  • 2. Data: 2015-01-07 17:57:47
    Temat: Re: Gdzie korzystny leasing auta?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zw., nie będzie z czego odliczać, a dwa razy więcej księgowości i sankcji).

    dlaczego leasing a nie zwykły kredyt samochodowy?

    ostatnio miałem ten sam dylemat i bardziej opłacało się kredytować (też
    płatnikiem VAT nie jestem)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2015-01-07 19:11:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 7 Jan 2015 11:21:14 +0100, " 666" <...@...6> wrote:

    >Mała firma, niewatowiec (usługi zw. przedmiotowo), potrzebne auto w rodzaju może
    którejś Skody, może Dacia.
    >Najlepszy byłby leasing, żeby nie zamrażac środków.
    >Gdzie i jak szukać korzystnych ofert leasingu?
    W spółkach leasingowych :)
    Zazwyczaj najdrożej i nie do negocjacji miałem u dealera.
    Najtańsze opcje wychodziły mi zawsze w spółkach córkach bankowych,
    załatwiane bezpośrednio, w siedzibie finansującego, w rozmowach w 4
    oczy.

    >Auto nie musi byc nowe, może także być używane.
    Nie wiem jak dziś, natenczas onegdaj większość finansujących nakładało
    warunek wieku samochodu w momencie wykupu max 7 lat.
    Zwróć uwagę że auto używane musiałoby być sprzedane do finansującego
    na FV (taką prawdziwą) bo jeśli sprzedający wystawi finansującemu
    FVmarża to finansujący doliczy Ci 23% i taniej Ci wyjdzie nowe auto.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2015-01-07 20:14:47
    Od: " 666" <...@...6>

    Znajomy bardzo zachwalał zakup leasingowy Toyoty, no ale nie każdy lubi tę markę.
    Nie chodzi o wzięcie kredytu, bo firma ma finansowanie własne i kredytu na autko by
    nie potrzebowała (no chyba, że bardzo tani na
    poziomie powiedzmy hipotecznego 2%-3%), ale o unikanie zamrażania kapitału w środkach
    trwałych (a praktycznie nietrwałych jak auto).
    Ciekawią mnie też koszty poboczne leasingu, jak obowiązkowe ubezpieczenie AC, co może
    zjadać większość zysku z tej formy posiadania
    auta.
    Rzuć nazwami kilku spółek leasingowych córek bankowych ;-)

    -----

  • 5. Data: 2015-01-07 20:25:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 7 Jan 2015 11:21:14 +0100, 666 napisał(a):

    > Mała firma, niewatowiec (usługi zw. przedmiotowo), potrzebne auto w
    > rodzaju może którejś Skody, może Dacia. Najlepszy byłby leasing, żeby
    > nie zamrażac środków. Gdzie i jak szukać korzystnych ofert leasingu?

    Poszukaj lepiej taniego kredytu firmowego na dowolny cel. Miałem ten sam
    problem, poszedłem w leasing i bardzo żałuję. Nie dość, że masz dodatkowe
    opłaty (koszty manipulacyjne, dodatkowa rejestracja, rzeczoznawca), to
    musisz mieć AC (z reguły w Jedynej Słusznej Firmie) na którego koszt nie
    masz żadnego wpływu (bo Twoje zniżki nie mają znaczenia).

    Cała ta zabawa po zsumowaniu pewnie była droższa niż kredyt w banku, a na
    pewno bardziej męcząca.

    A jeszcze na koniec okazało się, że patałachy ubezpieczyli auto tak, że
    ubezpieczenie kończyło się dwa dni przed wykupem. W efekcie musiałem je
    przedłużyć na kolejny rok, a później szarpać się o zwrot.

    Dodatkowo tracisz zniżki na OC, jeśli nie masz ciągłości przez dwa lata.

    Z tego co pamiętam to wówczas dostałem oferty na kredyt w okolicach 9%,
    leasingi były w granicach 106%.

    > Ewentualna opcja przejścia na vat (ale raczej się nie opłaci, rachunki
    > zw., nie będzie z czego odliczać, a dwa razy więcej księgowości i
    > sankcji).

    Przy obecnych przepisach to lepiej wyjdziesz przy odsprzedaży nie będąc
    VAT-owcem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2015-01-07 21:33:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Cała ta zabawa po zsumowaniu pewnie była droższa niż kredyt w banku, a na
    > pewno bardziej męcząca.

    znajomi mieli podobne doświadczenia, chciałem kupić auto i sfinansować
    leasingiem, ale jak dostałem zestawienia to szybko mi się odechciało

    nie wiem komu to się opłaca, ale w moim przypadku leasing był niekorzystny

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2015-01-07 21:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >poziomie powiedzmy hipotecznego 2%-3%), ale o unikanie zamrażania
    >kapitału w środkach trwałych (a praktycznie nietrwałych jak auto).

    Przeciez to to samo - czy wezmiesz w leasing, czy kupisz na kredyt -
    kapital masz niezamrozony.
    Leasing jest drogi, ale przynosi korzystne rozliczenie podatkowe.

    Tyle ze obecny leasing jest chyba oblozony VAT - dla vatowca to bez
    znaczenia, dla nievatowca bedzie jeszcze drozej.

    Swego czasu byly dosc dobre oferty kredytowe u samych producentow,
    typu polowa teraz, polowa za rok, ale chyba sie skonczyly.

    >Ciekawią mnie też koszty poboczne leasingu, jak obowiązkowe
    >ubezpieczenie AC, co może zjadać większość zysku z tej formy
    >posiadania auta.

    Jesli nic sie nie zmienilo, to w firmie AC praktycznie oobowiazkowe -
    naprawy za wlasne pieniadze nie sa kosztem.
    Zreszta przy nowym drogim aucie rozsadek nakazuje brac.

    J.

  • 8. Data: 2015-01-07 21:48:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przeciez to to samo - czy wezmiesz w leasing, czy kupisz na kredyt -
    > kapital masz niezamrozony.
    > Leasing jest drogi, ale przynosi korzystne rozliczenie podatkowe.

    leasing to nie to samo co kredyt, jeszcze trzeba rozróżnić leasing
    operacyjny i finansowy, kto jest właścicielem, kto amortyzuje etc...

    > Jesli nic sie nie zmienilo, to w firmie AC praktycznie oobowiazkowe -
    > naprawy za wlasne pieniadze nie sa kosztem.
    > Zreszta przy nowym drogim aucie rozsadek nakazuje brac.

    odszkodowanie jest przychodem a naprawy są kosztem, dlatego jak masz
    szkodę to pytają czy auto jest na DG

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2015-01-08 07:13:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 7 Jan 2015 20:14:47 +0100, " 666" <...@...6> wrote:

> [...]
    >Ciekawią mnie też koszty poboczne leasingu, jak obowiązkowe ubezpieczenie AC, co
    może zjadać większość zysku z tej formy posiadania
    Co dokładnie Cię ciekawi? Musisz mieć AC i tyle. Cały pakiet
    ubezpieczeniowy AC+OC+NNW powinien wyjść na poziomie ok 5% wartości
    auta. Netto lub brutto, Ty decydujesz czy chcesz dostać odszkodowanie
    netto czy brutto.

    >Rzuć nazwami kilku spółek leasingowych córek bankowych ;-)
    Użyj google :)

    http://leasing24.pl/
    http://www.vbleasing.pl/
    http://www.pekaoleasing.com.pl/
    http://www.pkoleasing.pl/

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2014!
    http://nadmorze.pl/noclegi-specjalne/boze-narodzenie

  • 10. Data: 2015-01-08 07:18:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 7 Jan 2015 20:25:28 +0100, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >Poszukaj lepiej taniego kredytu firmowego na dowolny cel. Miałem ten sam
    >problem, poszedłem w leasing i bardzo żałuję. Nie dość, że masz dodatkowe
    >opłaty (koszty manipulacyjne, dodatkowa rejestracja, rzeczoznawca),
    Rzeczoznawca tylko przy aucie używanym.

    >musisz mieć AC (z reguły w Jedynej Słusznej Firmie)
    Zazwyczaj jest do wyboru lista ubezpieczycieli (tych największych)

    >A jeszcze na koniec okazało się, że patałachy ubezpieczyli auto tak, że
    >ubezpieczenie kończyło się dwa dni przed wykupem. W efekcie musiałem je
    >przedłużyć na kolejny rok, a później szarpać się o zwrot.
    Tak, to standard, trzeba wiedzieć że leasing bierze się na niepełne
    lata czyli np na 23 lub 35 miesięcy. Przy pełnych latach będziesz
    dopłacał za ubezpieczenie a ostatni rok jest zazwyczaj bardzo drogi.

    >Dodatkowo tracisz zniżki na OC, jeśli nie masz ciągłości przez dwa lata.
    To chyba zależy od ubezpieczyciela. PZU przyjmuje okres leasingu do
    zniżek.

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem