  • 21. Data: 2007-04-29 13:13:32
    Temat: Re: GE Money Bank - dlaczego unikac...
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Ludzie, czy wyście nigdy nie korzystali z żadnych kart kredytowych?

    Gdyby to była normalna karta kredytowa to jedynie spłata dokonana po dniu
    wymagalności spłaty do dnia zamknięcia cyklu może być zaliczona z automatu
    jako nadpłatę kapitału. Jeżeli np. cykl rozliczeniowy kończy się 1 to 2
    wpłacając jakąś tam kwotę wpłata musi byc zaliczona jako spłata poprzedniego
    cyklu. Kara może być naliczona jeżeli nie wpłaconoby kwoty minimalnej. A ci
    ludzie wpłacali na 5 dni przed datą wymagalności spłaty.

    Nie wiemy również jaka to była dokładnie oferta ale w regulaminie GE kart
    kredytowych jest napisane:
    "34) Termin spłaty - ustalona w umowie i podawana każdorazowo na zestawieniu
    transakcji data, do której minimalna wymagana miesięczna spłata musi wpłynąć
    do Banku,"

    Pisze że do dnia.

    Darek

  • 22. Data: 2007-04-29 13:49:34
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    blad napisał(a):
    > Użytkownik "witek"

    > pokaz mi bank wydający KK a sprawdzimy twoje teorie :-)

    Mialem nadplate na KK Citibanku i KK Rafiego
    W Citi w polu "Kwota minimalna zamiast kwoty jest napisane "NIEWYMAGANA"
    w Raffim jest poprostu 0,00.

  • 23. Data: 2007-04-29 13:51:16
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    witek napisał(a):
    > "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote in message
    >>
    > Ale oni nie spłacili całości, tylko cześć i sądzili, że im bank zaliczy to
    > jako spłate minimalną.
    > Po prostu totalna nieznajomośc działania kart, a gazeciarz zrobił z tego
    > sensację.

    Splata przed terminem wyciagu pomniejszy kredyt ale splata minimalna
    jest liczona na dzien rozliczenia miesiecznego przynajmniej w Citi i
    Rafim na KK

  • 24. Data: 2007-04-29 14:29:16
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    *piotr'ek* <p...@g...pl> napisał(a):

    > Raczej będzie odwrotnie - tzn. GE przejmie systemy BPH.
    > Tak na marginesie to sez@m powstał z rok PO połączeniu BPH z PBK.
    >
    > /*-+

    Pewno masz racje - pamietam ze po ktorejs z fuzji znikla formatka z klawiaturka, by
    pojawic sie ponownie po wlamaniach do systemu.
    Wydawalo mi sie, ze po fuzji PBK z BPH, ale widocznie cos nastepnego bylo.

    A co do systemu - naturalnie, ze zakladam, ze bedzie system BPH, tyle, ze jesli
    narzuca na niego produkty i zastosowania z Ge Money, to sam system to bedzie za
    malo zeby utrzymac klientow.
    Tak jak wycofalem sie do malego BPH we wstepnej czesci fuzji z PKOSA (gdy jeszcze
    bylo mozliwe przeniesc - co prawda z trudnosciami- konto do innego kawalka tego
    tworu), tak moge isc gdzie indziej, gdy nie bedzie mi odpowiadal efekt przemian w
    malym bph.

  • 25. Data: 2007-04-29 14:30:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Z artykułu wynika, że umowa przewiduje spłatę w konkretnym dniu, nie do
    > konkretnego dnia.

    Bo inaczej artykuł byłby mniej sensacyjny.

  • 26. Data: 2007-04-29 14:33:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> wrote in message

    > Splata przed terminem wyciagu pomniejszy kredyt ale splata minimalna jest
    > liczona na dzien rozliczenia miesiecznego przynajmniej w Citi i Rafim na
    > KK

    no dokładnie, widze, że załapałeś o co chodzi.
    Po otrzymaniu wyciągu należało wpłacić kwotę wynikającą z wyciągu, a oni
    uparcie wpłacali pieniądze wcześniej i uznawali, że jest ok.

  • 27. Data: 2007-04-29 14:39:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    .

    > Człowieku. Jeśli spłacę moją kartę przed otrzymaniem wyciągu, to nikt mi
    > nie naliczy żadych odsetek ani kary.

    Ale w całości.
    Spłać tylko część, a potem nie zapłać kwoty minimalnej z wyciagu i zobaczysz
    co się stanie.

    >To, co robi GE, to jest jakieś
    > nieporozumienie. To przecież strzał w stopę. Jak to się rozejdzie, to nikt
    > nie weźmie kredytu w tym banku.

    Każdy bank dowali ci opłatę za nie wpłacenie kwoty minimalnej.
    Czy inne banki to też nieporozumienie wg ciebie?

    > Co to za kredyt, żeby go trzeba było
    > spłacać w *określony* dzień i nie wcześniej?

    Ty też wierzysz wyborczej, że tak jest?

  • 28. Data: 2007-04-29 14:39:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message

    > No własnie, to że nie zrozumiał tej kwestii jakiś gazeciarz, albo że
    > zrozumiał i sztucznie sobie zrobił temat, to nie dziwne. Ale że na grupie
    > tez jakoś nie ma zrozumienia, że racja leży po stronie banku, to już
    > dziwne.

    własnie tego tez nie umiem zrozumieć.

  • 29. Data: 2007-04-29 14:40:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr W." <p...@p...com> wrote in message

    > Ja nie korzystałem i teraz uważnie czytam ta grupę i zapewniam Cię i
    > czytających tą grupę
    > pracowników bankowych, że NIE SKORZYSTAM z takich "udogodnień".
    > A miałem zamiar......

    To jak skorzystasz, będziesz wiedział jak się spłaca karte kredytową, to
    wówczas przyjdź i napisz kto miał rację.

  • 30. Data: 2007-04-29 14:48:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia Sun, 29 Apr 2007 04:46:13 -0500,
    > osoba podpisana: witek <w...@g...pl.invalid>
    > napisała:
    > [...]
    >
    > "Pieniądze powinny być wpłacane otrzymaniu przez klienta wyciągu i w
    > określonym tam terminie. Wpłata dokonana przed tym terminem wpływa
    > oczywiście na obniżenie salda zadłużenia, nie zwalnia jednak z obowiązku
    > terminowej spłaty wymienionej na wyciągu kwoty."
    >
    > Chyba rozumiem. Co nie zmienia faktu, że rzecznik GE się nie popisał.

    Czemu rzecznik GE?
    O to co rzecznik Ge powiedział;
    "Spłata zadłużenia z tytułu kredytu odnawialnego, na który została zawarta
    umowa, powinna następować na podstawie przesyłanych w każdym miesiącu przez
    nasz bank wyciągów - informuje Marta Surowiec, rzecznik GE Money Banku. -
[...]
    "

    Dalej jest:
    "
    GE Money Bank zapewnił jednak, że w związku z tym, że mąż pani Barbary po
    raz pierwszy jest klientem banku i po raz pierwszy składa reklamację,
    dokonane wpłaty zostaną zaliczone jako uregulowanie wymaganych miesięcznych
    rat, a opłata za nieterminową spłatę zostanie anulowana.
    "

    I w którym miejscu rzecznik sie nie popisał?
    Nie dość, że uznali im wpłatę przed terminem jak wpłatę to rzecznik jeszcze
    w bardzo prosty sposób tłumaczy na czym polega spłata linii kredytowej.
    Przypomnę, że linia kredytowa w GE to jest wydana karta kredytowa.
    Wszyscy czepiają się zwrotu że wpłata ma nastepować w "okreslonym przez
    bank terminie".
    A skąd wiecie jak ten termin jest określony. A może w postaci. "w ciągu 14
    dni od dnia otrzymania wyciągu".

    Jak tak bardzo się czepiacie, to "w okreslonym terminie" musicie spłacać
    zadłuzenie wszystkich kart wystawionych przez wszystkie banki i nikt z tego
    afery nie robi.

    Nabrać natomiast dał się facet z Federacji konsumentów.

    > Ale ja w artykule nie widzę nic o kartach kreydytowych, tak nawiasem
    > mówiąć (choć z zacytowanego fragmentu wynika, że mechanizm podobny)

    Ależ GE wystawił kartę kredytową. Bo tak on działa.