  • Data: 2002-02-06 09:13:44
    Temat: Re: Fundusze inwestycujne
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Pułapki, a może (?) wręcz przeciwnie (patrz niżej).

    Skoro zapłacony podatek _dochodowy_ może być kilkakrotnie wyższy
    od faktycznie osiągniętego dochodu, to IMHO świadczy to jednak
    o niekompetencji ustawodawcy i braku rozumienia podstawowych
    pojęć przez większość posłów.

    (..)
    >A co z instytucjami?

    Prawdopodobnie dla instytucji nic się nie zmieniło bo nowelizowana
    była ustawa dot. osób fizycznych.

    (..)
    >Co to oznacza? Cena rynkowa obligacji w przeddzień wykupu jest większa
    >niż 116zł, ale mniejsza niż 120 zł. Racjonalne postępowanie byłoby
    >następujące:

    IMHO racjonalne postępowanie jest takie, że należy unikać kupowania
    obligacji po terminie "0" z myślą o ich przetrzymaniu do wykupu,
    gdyż wówczas efektywna stawka podatku jest zawsze większa niż 20%.
    Niewątpliwie istotnie zawęża to pole manewru dla inwestorów
    indywidualnych.
    Też się zastanawiałem jak będą kształtować się ceny.
    Poczekamy - zobaczymy :)

    (..)
    >Nie wiem, czy taki zysk, uwzględniający różne prowizje/koszty transakcji
    >byłby wart świeczki dla którejś ze stron.

    Ja na razie doszedłem do wniosku, że nie bardzo opłaca mi się z tym
    kombinować. Ale może zmienię zdanie - wszystko w końcu zależy od cen.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl