  • Data: 2004-02-25 16:28:17
    Temat: Re: Frank rosnie czy przewalutowac kredyt
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <u...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c1ief8
    > to tyle moich rad.

    Bardzo trafna rada :) Szkoda, ze Kasi nie uciela strat od razu, poki byly
    male. Sam znam ten bol. Gdy zaczynalem trading wiele lat temu zawsze bylem
    swiecie przekonany, ze TO JA mam racje, a nie RYNEK. I ze rynek zaraz uzna
    moje racje i bedzie po mojemu. Musialem kilka razy zbankrutowac
    (zdefiniowalem prog bankructwa, jako spadek kapitalu o 35%) i od nowa
    zaczynac. Teraz latwiej jest mowic "Trend is your friend".

    Jesli Kasia jest w stanie jeszcze troszke przetrzymac, to niech lepiej
    poczeka na tym kredycie w CHF. Waza sie teraz losy trendu na Eur/Usd i
    Usd/Chf. Jesli oziom ostatniego szczytu zostanie pokonnay (1,2930 na
    Eur/Usd), to nie ma co czekac - trzeba bedzie uciec z kredytu w CHF, bo
    nastepny przystanek mlze byc dopiero 5% wyzej.

    Ale jesli teraz zaotlujemy sie na dluzej miedzy 1,2350-1,2950 (na Eur/Usd),
    a tak cos czuje, ze takie kotlowanie moze potrwac nawet i pol roku, to chyba
    lepiej poczekac na CHF - mamy nizsze oprocentowanie.

    Spadek ponizej 1,2000 da dobry sygnal odwrocenia trendow na rynkach
    zwiazanyh z Dolarem. I wtedy chyba sam przewalutuje swoj kredyt z USD na
    CHF.

    Tak wiec jesli Kasiu wytrzymalas na tak duzej stracie do chwili obecnej, to
    zacisnij zeby i poczekaj jeszcze. Jesli strata sie powiekszy o kolejne 5% to
    trudno - zainkasujesz cala strate. Ale jesli trend sie odwroci w tym czasie,
    to zaczniesz odzyskiwac swoje pieniadze. Ustaw sobie wiec juz teraz prog
    bolu, ktory jestes w stanie wytrzymac - na przyklad 3,25 Zlotego za Franak.
    I jak kurs sredni NBP przekroczy ten poziom od razu przewalutuj. To chyba
    najlepsze rozwiazanie w obecnej sytuacji.

    A na drugi raz pamietej, by ucinas straty poki sa jeszcze male, bo potem z
    kazdym kolejnym dniem coraz trudniej podjac wlasciwa decyzji

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423