    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fajny film wczoraj widziałem...
    Date: Fri, 13 May 2016 00:29:29 +0200

    "Jacek Maciejewski" 1qeuq3rh9u6i$.1116np2zerkc6$....@4...net

    > Dodam też że jego zrozumienie więzi społecznych jest zerowe.

    Jeśli to zdanie ma sens -- jest ów sens przede mną zbyt mocno ukryty...

    ['więzi społeczne' -- 'jak zrywać?'... jest!!! ,,aby zerwać taką więź,
    należy poprosić o drobny ;) datek finansowy; można także poprosić
    o pożyczkę, zamiast o datek''... proste... ale czy aby skuteczne?!
    proste rady bywają zbyt proste...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

    Pogadajmy z sigami... ;)

    > "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a
    > jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert

    Weźmy pod rozwagę izolację na przewodach elektrycznych -- bez niej nie
    mielibyśmy korzyści z elektryczności... Każda komórka (organizm czy
    państwo) ma swoje granice, błony półprzepuszczalne, cwane izolatory
    czy ogrodzenia... Bez takich barier świat nie mógłby istnieć -- problem
    ten sam, co ;) piętro wyżej... Aż ciarki przechodzą na samą myśl
    o homogenizacji świata... ;)

    Złote myśli mają sens -- ale zazwyczaj lokalny. Myśli wyrwane
    z kontekstu -- bywają kuriozalne. Weźmy to, co czyni nasze
    dzieje ciekawymi. ;) Wojny...

    () Nigdy nie było dobrej wojny i złego pokoju
    () My w Polsce nie znamy pojęcia pokoju za wszelka cenę.

    Skoro Amerykanie uważają każdą wojnę za złą a każdy pokój za dobry -- po
    co włączali się do wojen? To Japonia zaczęła, nie USA?... Ale:

    - to nie była jedyna wojna USA
    - USA po tej ;) wojnie brały udział w co najmniej 50 wojnach
    - USA przed tą wojną też walczyły, choć z mniejszym entuzjazmem
    niż po tej wojnie
    - To USA wypowiedziały wojnę Japonii, nie Japonia Stanom;
    głupie? -- niekoniecznie! USA wypowiedziały Japonii wojnę
    gospodarczą, wojnę surowcową, zagroziły Japonii izolacją,
    której ceną byłaby zagłada Japonii; Japonia musiała na to
    odpowiedzieć wojną militarną, co znalazło uznanie w czasie
    odzyskiwania pokoju, kiedy to skutecznie tłumiono wszelką
    ochotę upokorzenia (pokonanej militarnie) Japonii

    Każde państwo dysponuje jakimiś wojskami i policją -- czy zatem
    wszyscy dążą do wojen? Oczywiście nie. ;) Wojsko potrzebne jest
    nie do prowadzenia wojny, lecz do zapobiegania ;) wojnom.

    Porzućmy te dziwne (choć złote) myśli i wróćmy do izolacji. :)
    Do izolacji?... A może -- do izolatki szpitalnej?...

    > "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść
    > do obcych, a jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert

    Jak wszelka -- to wszelka... ;)

    A może rozstańmy się z izolacją i weźmy na ząbek inne słowo -- 'glebę'...
    Sama gleba niewiele daje -- potrzebne jest jeszcze ziarno... ;) I raczej
    nie od samej gleby (lecz od ziarna na niej posianego) zależy kształt ;) roślin...

    Może jednak wróćmy do izolacji... ;)
    Czy więzienna resocjalizacja jest drogą do nienawiści?
    a może więzienia nie są izolowane? ;)

    O cele klasztorne lepiej nie pytać...
    [odpowiedź będzie nasączona nienawiścią,
    czy raczej -- agresją powstałą/wyrosłą z lęku...
    dlaczego nie -- naszpikowana nienawiścią?...
    czym jest 'nienawiść' -- cieczą, czyli
    substancją bezkształtną czy ciałem stałym?...
    a może gazem?... lub plazmą?... chyba już późno...]

    Czy do naprawy naszych ciał -- nie potrzebujemy odcięcia się (czyli
    swoistej izolacji) od nadmiaru wrażeń i bodźców?... Czy uszy leczymy
    hałasem a oczy oślepiającym światłem?... ;) W rozmyślaniach nam pomaga
    harmider czy spokój?...

    -=-

    Tak czy siak -- na szczęście internet sprawia, że nie
    żyjemy w samotności i nie jest nam groźna żadna izolacja...

    [izolacja... zbyt skuteczna po prostu udaremnia komunikację...
    czyż możliwe jest nienawidzenie świata, o którego istnieniu
    nie mamy pojęcia?... IMO izolacja jest ,,glebą'', na której
    wyrośnie ciekawość, śladem której -- iść/podążać musi
    (z konieczności) wyrozumiałość/cierpliwość...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_