  • 11. Data: 2010-03-13 01:24:08
    Temat: Re: Eurobank i sesje elixir
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "krzysztofsf" <k...@o...pl> wrote in message
    news:hnefn4$mjm$1@news.onet.pl...

    > Ale w jeden dzien sie wyrabiaja, to nie jest zle.
    > mBank przykladowo notorycznie opoznia ksiegowanie otrzymanych przelewow,
    > moze inne banki rowniez.
    > Proponuje zrobienie testow, przesylajac pierwsza sesja danego dnia
    > pieniadze z kilku swoich kont pomiedzy soba i kontrole szybkosci ich
    > przeplywu. Jednoznacznie wyjdzie wtedy co jest przyczyna nadawcy a co
    > opoznionym ksiegowaniem.

    Kazdy dzien jest inny, trudno dociec. Czasami moze byc to KIR, ale w EB
    coraz czesciej (nie zawsze) kasa nie wychodzi I-sesja, a przesuwana jest na
    druga, o czym swiadcza wpisy grupowiczow o ksiegowaniu w roznych bankach
    wlasnie w czasie odbierania II-sesji. Tylko tak spekulujemy o EB, ale
    wiadomo, ze wiekszosc depozytow lezy na k. oszcz. dostepna praktycznie od
    razu, stad moze sa dni o zwiekszonym odplywie gotowki z EB. Generalnie
    zauwazylem, ze najgorzej jest w poniedzialek, przewaznie opozniaja i idzie
    II-sesja.

  • 12. Data: 2010-03-13 07:11:08
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > praktycznie od razu, stad moze sa dni o zwiekszonym odplywie gotowki z
    > EB. Generalnie zauwazylem, ze najgorzej jest w poniedzialek, przewaznie

    A moze w poniedzialki ilosc transakcji w pierwszej sesji jest wyzsza niz
    moze nia wyjsc technicznie?
    Pierwsza ewentualnosc - brak srodkow na wyslanie wszystkiego ta sesja i
    dopiero druga sesja pokrywana jest z wplat i ewentualnie uzupelniana z
    jekiejs rezerwy?
    Druga ewentualnosc - moze wielkosc paczki wysylanej do KIR jedna sesja z
    jakis przyczyn jest ograniczona (umowa i ponoszone oplaty np.)

    Trzecia ewentualnosc - proces robienia paczki zaczyna sie odpowiednio
    wczesniej przed 8-a i mimo, ze puszczamy przelew np. o 7;30 , to i tak
    juz nie zostanie nia objety.

    Ewidentnie w EB brakuje podgladu na rzeczywiste losy zleconego przelewu.
    Wychodzi z konta zawsze (w nocy chyba nie, ale do 21-22-ej zawsze
    "wychodzi") a powinien czekac jako oczekujacy do chwili wyjscia z banku
    a nie zrobienia niewykonanej przez bank dyspozycji.
    No coz, w ten sposob zaoszczedzaja na wyplacie odsetek, w
    przeciwienstwie do takiego mBanku, ktory pokazuje ladnie status
    przelewu, ale na nieoprocentowanym ekoncie.

  • 13. Data: 2010-03-13 08:33:16
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Mar 13, 8:11 am, krzysztofsf <k...@o...pl> wrote:

    > A moze w poniedzialki ilosc transakcji w pierwszej sesji jest wyzsza niz
    > moze nia wyjsc technicznie?

    No ale wczoraj to był piątek..

    > Trzecia ewentualnosc - proces robienia paczki zaczyna sie odpowiednio
    > wczesniej przed 8-a i mimo, ze puszczamy przelew np. o 7;30 , to i tak
    > juz nie zostanie nia objety.

    Ja zlecałem po 6 albo dzień wcześniej z data przyszłą, więc to raczej
    nie to.

  • 14. Data: 2010-03-13 10:41:22
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Bungiel" <d...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...
    On Mar 13, 8:11 am, krzysztofsf <k...@o...pl> wrote:

    > A moze w poniedzialki ilosc transakcji w pierwszej sesji jest wyzsza niz
    > moze nia wyjsc technicznie?

    No ale wczoraj to był piątek..

> [...]
    > juz nie zostanie nia objety.

    Ja zlecałem po 6 albo dzień wcześniej z data przyszłą, więc to raczej
    -------------------------------------
    Czyli jezeli nie byly to problemy techniczne KIR albo systemu EB, to znaczy,
    ze EB nie ma dostatecznej plynnosci na I-sesje, dokupuje pieniadz na
    miedzybanku i puszcza dopiero na II-sesje. Raczej przezywaja odplyw z
    depozytow a kredyty sa udzielone i czyms trzeba latac 'dziure'.

  • 15. Data: 2010-03-13 14:25:24
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Mar 13, 11:41 am, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > miedzybanku i puszcza dopiero na II-sesje. Raczej przezywaja odplyw z
    > depozytow a kredyty sa udzielone i czyms trzeba latac 'dziure'.

    Nie mam pojęcia, ale na wszelki wypadek przerzucam pojutrze większość
    kasy na inne konta, zwłaszcza, że % w EB już nie powala.
    EB pozostanie skarbonką na drobne - chyba tylko do tego się nadaje.

  • 16. Data: 2010-03-14 20:17:48
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Ja zlecałem po 6 albo dzień wcześniej z data przyszłą, więc to raczej
    > nie to.

    Ja mialem kilka razy sytuacje, ze nawet przelewy wewnetrzne sie nie
    wykonywaly przed 7-a, z tym, ze wtedy EB byl zawalony transakcjami i
    kasa, majac jeden z najwyzszych % na swoich kontach - zakladalem, ze
    system nie wyrabia.

    Moze macie opoznienia z przyczyny "automatu bialkowego" kontrolujacego
    znaczniejsze przelewy? Kiedys w BPH nie wyszedl mi przelew pierwsza
    sesja, zamiast tego mialem telefon z zapytaniem, czy potwierdzam taka
    operacje.
    Ja nie operuje w EB wysokimi kwotami, reguluje zwykle platnosci.

  • 17. Data: 2010-03-15 00:56:26
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-14 21:17, krzysztofsf pisze:

    > Ja nie operuje w EB wysokimi kwotami, reguluje zwykle platnosci.

    A jakie koszty/odsetki naliczają za transakcje kartą kredytową?
    Ile płacisz za trzymanie karty kredytowej? Mnie mówili, że 15 zł na rok,
    ale jak będzie faktycznie to się okaże, bo jeszcze nie korzystałam.

    --
    animka

  • 18. Data: 2010-03-15 00:59:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-14 21:17, krzysztofsf pisze:

    > Ja nie operuje w EB wysokimi kwotami, reguluje zwykle platnosci.

    Jeszcze mam pytanie.
    Jakie ubezpieczenie jest dodane do tej karty? Ja coś czytałam, ze
    assistance - przy wyjeździe za granicę, ale mnie to nie pasuje.

    --
    animka

  • 19. Data: 2010-03-15 06:54:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Mar, 01:56, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > A jakie koszty/odsetki naliczają za transakcje kartą kredytową?
    > Ile płacisz za trzymanie karty kredytowej? Mnie mówili, że 15 zł na rok,
    > ale jak będzie faktycznie to się okaże, bo jeszcze nie korzystałam.

    Nie mam u nich obecnie KK.
    Mialem kiedys przed uruchomieniem systemu online, ale zlikwidowalem,
    bo mieli problemy z uaktywnieniem KK dodatkowej dla niepelnoletniego.

  • 20. Data: 2010-03-15 11:29:06
    Od: "PM" <p...@p...onet.pl>

    > U mnie znowu dzisiaj pierwsza z EB jeszcze nie doszła do dbnet czyli
    > można przypuszczać, że znowu coś z pierwszą sesją w eb coś nie tak.

    To już chyba standart,pierwsza sesja wychodząca w EB o godz.12:00...
    PM