  • 31. Data: 2015-07-06 11:07:38
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: stejaz <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 01:01:41 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

    > A jednak Słowianie i większość Europy uczyła się demokracji od Greków.

    Nie należy jednak zapominać, jak ta "modelowa" demokracja grecka wyglądała. Prawo
    uczestniczenia w niej miała ograniczona liczba obywateli, nie obejmowała ona ani
    niewolników, ani kobiet. Przeniesienie tego systemu współcześnie na wszystkich
    urodziło takiego potworka, jaki dziś mamy m.in. w Polsce.

    Stefan Jaziński

  • 32. Data: 2015-07-06 11:15:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Informacje (niepewne), które obiły mi się o oczy/uszy w ostatnich
    >dniach.
    >Z wp.pl:
    >Podobno urzędnicy mają miesięczny dodatek do płacy rzędu 1000pln "za
    >mycie rąk".

    No wiesz, nie wazne za co, istotne ze zarabiaja ... za duzo.

    >Inny dodatek rzędu 600pln "za punktualne przychodzenie do pracy".

    No coz, podobna premie/brak premii mozna chyba i u nas spotkach.

    >Podobno pracują 10 miesięcy a dostają 14 pensji.

    "czternastka" jest znana i u nas ...

    >Podobno współczynnik urzędnicy/reszta pracujących jest rekordowy.

    No coz, skads sie te dlugi wziely.
    Z drugiej strony - i u nas tych urzednikow coraz wiecej.
    Jak wsrod mlodziezy wysokie bezrobocie, ale ma sie rodzine w urzedzie

    >Nie byłem w Grecji, ale podobno ci co byli to wiedzą, że prawie ze
    >wszystkich domów sterczą jakieś pręty zbrojeniowe bo dopóki nie
    >wykończony nie płaci się podatku.

    Mozliwe. U nas nie jest podobnie ? Tylko u nas nie ma wtedy pozwolenia
    na zamieszkanie ...

    >Mnie to się nie podoba, że zamiast doprowadzić do upadku kilka lat
    >temu to Unia dała sobie czas, aby zadłużenie względem banków
    >przerobić na zadłużenie względem funduszy na które ja się też
    >zrzucam. Ciekawe kto i ile im za to zapłacił.

    No coz, jakby tak padly banki ... ciekawe co bys powiedzial ... a czas
    przypominam byl kryzysowy.

    J.

  • 33. Data: 2015-07-06 11:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup
    >Porażka Eurosojuzu w Grecji jest znacznie bardziej dramatyczna niż to
    >wyglądało w sondażu exit poll oraz w sondażach telefonicznych z
    >dzisiaj. Brawo greccy patrioci.
    >Za opcją NIE 60,6% głosujących.
    >No to Eurosojuz ma pewien kłopot i myślę, że dzisiejsza data za 10
    >lat będzie przytaczana jako data początku rozpadu EU w obecnym
    >kształcie.

    Ja tam mysle, ze najwiekszy klopot to ma Grecja. Ciekawe co z tego
    bedzie.

    "Eurosojusz" - masz na mysli Unie Europejska, czy walutowy sojusz euro
    ?

    Bo nawet jesli Grecja wroci do drachmy ... czy to jej pomoze ?

    >A co zrobią teraz jest bardzo interesujące. Czy aby przedłużać agonie
    >i tak dadzą Grecji kasę czy jednak poddadzą się.

    Pojutrze sie dowiemy. Ale mysle, ze stanowisko sie usztywni - zadnej
    kasy bez reform, bo to nie ma sensu, wszystko przejedza.
    Czy sie zgodza na reformy pozorowane ?

    >Ja tam się spodziewam dramatycznych programów w TV o biedzie w Grecji
    >w najbliższych miesiącach. :) Czuję, że będzie zabawnie.

    gotowki w euro moze im zabraknac lada dzien.

    J.

  • 34. Data: 2015-07-06 11:29:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No coz, jakby tak padly banki ... ciekawe co bys powiedzial ... a czas
    > przypominam byl kryzysowy.

    Mimo wszystko ufam BFG i może jakoś te kilka kPLN jakie czasem mam
    maksymalnie w banku bym odzysakł :).
    P.G.

  • 35. Data: 2015-07-06 11:30:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >[Grecki rząd]
    >Myślę, że tego się nie da ukryć. Można raczej udać że się nie widzi.

    No wiesz, chocby w tych swapach walutowych.
    Choc ponoc w/w wiedzieli.

    >Ale czy nie tak jak Grecy?

    Na razie troche lepiej. Od listopada moze byc inaczej.
    Z drugiej strony unijny nadzor moze byc silniejszy ... PIS nas z EU
    wyprowadzi ?

    >Przesunęłoby więcej kosztów z państwa na społeczeństwo.

    No ale czy jest inne wyjscie ? Panstwo zbanktrutowalo, a wraz z nim
    zagrozeni sa wszyscy przez panstwo utrzymywani.
    Urzednicy sami sobie pensjii nie obetna, pozstaje obciac innym :-)

    >Zasadniczo problemem jest brak możliwości kontroli państwa przez
    >społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem, który zżera
    >swojego żywiciela, doprowadzając także siebie do upadku.

    No ale widzisz - spolecenstwo nie chce inaczej. Dobry rzad, robcie tak
    dalej, nie dajcie sie tym wrednym wierzycielom ...

    J.

  • 36. Data: 2015-07-06 11:59:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mimo wszystko ufam BFG i może jakoś te kilka kPLN jakie czasem mam
    >maksymalnie w banku bym odzysakł :).

    BFG jest na wypadek, gdyby padl jeden bank.
    A nie wtedy, gdy banki padaja masowo.

    Jesli dobrze interpretuje dane, to NBP pozyczyl naszym bankom
    kilkanascie mld zl w kryzysowych czasach - zakladam, ze na utrzymanie
    plynnosci.

    J.

  • 38. Data: 2015-07-06 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No coz, podobna premie/brak premii mozna chyba i u nas spotkach.

    > "czternastka" jest znana i u nas ...

    To teraz argumentujemy, ze skoro cos jest u nas to jest tez akceptowalne w
    Grecji?
    P.S. U nas nie ma premii 1000euro miesiecznie dla szeregowych urzedników +
    13 i 14 pencja. Nie te kwoty...

  • 37. Data: 2015-07-06 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo nawet jesli Grecja wroci do drachmy ... czy to jej pomoze ?

    Pomoze jej... upasc jeszcze nizej.

  • 39. Data: 2015-07-06 12:47:15
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

> [...]
    > bez reform, bo to nie ma sensu, wszystko przejedza.
    > Czy sie zgodza na reformy pozorowane ?
    >
    > gotowki w euro moze im zabraknac lada dzien.

    Tak - gotówki w euro w przypadku odblokowania dostępu do wypłat im zabraknie
    w skali godzin, bo niestety "run na banki" jest nie do uniknięcia. Haircut
    depozytów - nie powinni się na to decydować i raczej nie zdecydują się. Mają
    zatem dwa wyjścia: drachma albo wewnętrzne "przymusowe" obligacje w euro
    zamiast pieniędzy.

    Grecja MUSI wrócić do drachmy i próbować pozostać jak najdłużej się da w
    systemie dwuwalutowym. Powinni już od wczoraj te nowe drachmy drukować.
    Oczywiście formalnie wobec Eurosojuzu jak najbardziej powinni mówić to co
    mówią, czyli że nie mają zamiaru tworzyć alternatywy wobec euro. To wg mnie
    polepsza ich pozycję w negocjacjach. Każde inne rozwiązanie oprócz nowej
    drachmy wg mnie będzie dla Grecji niekorzystne.

    Grecja oczywiście ma kłopot, ale nie tak duży jak Eurosojuz. Przez Eurosojuz
    rozumiem całą EU. Wg mnie jest to pierwsza jaskółka jej nieuchronnego
    rozpadu, zapewne w jakiejś formie przetrwa, ale bardzo zawężonej.
    Najbardziej mnie dziwi ta brukselska konsternacja. Owszem, mogą być
    zaskoczeni skala porażki, ale jeżeli myśleli, że wygrają to referendum, to
    tam chyba jakaś negatywna selekcja po inteligencji występuje.

    Grecja "nie chce robić reform"... To nie jest wcale takie proste. Czy wiesz,
    ze jednym z wymogów wierzycieli było dodatkowe opodatkowanie zysków
    przedsiębiorstw z roku ubiegłego? czyli ci to zarobili teraz, post factum,
    muszą się złożyć na europejskie i międzynarodowe za przeproszeniem
    instytucje finansowe. czy wiesz, że zmuszali ich do podwyższenia VAT?

    Co się teraz stanie? Eurosojuz zapewne będzie próbował odebrać poparcie
    Greków ich rządowi. EBC jeszcze nie odpowiedział na wniosek Greków i
    przedłużenie kroplówki dla banków. Raczej odmówi.

    ECB i IMF dawali Grecji kredyty doskonale zdając sobie sprawę, że one nigdy
    nie zostaną spłacone. Liczyli chyba po prostu na odsetki na wieki wieków i
    takie częściowe uzależnienie od nich poprzez kolejne refinansowania. A tu
    nagle dupa.

    Czy ktokolwiek może wierzyć, że tak GIGANTYCZNA porażka może być wyłącznie
    wynikiem manipulacji (do czego usiłuje przekonywać Eurosojuz)? Znowu w
    Brukseli lepiej wiedzieli co dla Greków lepsze i chcieli im pomóc, a ci
    biedni i głupi Grecy sami sobie chcą krzywdę zrobić? :)

  • 40. Data: 2015-07-06 13:52:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >Tak - gotówki w euro w przypadku odblokowania dostępu do wypłat im
    >zabraknie w skali godzin, bo niestety "run na banki" jest nie do
    >uniknięcia.

    Ja tam mysle, ze nawet przy tym limicie 60 euro dziennie, to wyciagaja
    gotowke na potege ...

    >Haircut depozytów - nie powinni się na to decydować i raczej nie
    >zdecydują się. Mają zatem dwa wyjścia: drachma albo wewnętrzne
    >"przymusowe" obligacje w euro zamiast pieniędzy.

    Jesli jednak wroca do drachmy, to trzeba bedzie wymienic te euro na
    drachmy.
    A potem drachme zdewaluowac.
    A ludzie nieglupi, wczesniej wyplaca ... o ile sie tylko da :-)

    >Grecja MUSI wrócić do drachmy

    Musi, musi ... jedyny zysk moga miec na dewaluacji, co sie sprowadza
    do tego samego, co obnizenie zarobkow i oszczednosci.
    Ale jest lepiej akceptowalne spolecznie.

> [...]
    >wobec Eurosojuzu jak najbardziej powinni mówić to co mówią, czyli że
    >nie mają zamiaru tworzyć alternatywy wobec euro. To wg mnie polepsza

    No ale eurosojusz taki glupi ? Poza tym jak chcesz to ukryc ?

> [...]
    >Eurosojuz rozumiem całą EU. Wg mnie jest to pierwsza jaskółka jej
    >nieuchronnego rozpadu, zapewne w jakiejś formie przetrwa, ale bardzo

    No wiesz, kraje z wlasna waluta w EU istnieja i maja sie dobrze .. z
    drugiej strony wyjscie Grecji z EU, to dopiero moze byc dla niej
    nieszczescie ...

> [...]
    >zaskoczeni skala porażki, ale jeżeli myśleli, że wygrają to
    >referendum, to tam chyba jakaś negatywna selekcja po inteligencji

    No wiesz, sondazowe doniesienia z poprzedniego tygodnia pokazywaly
    duze zwroty.
    Z drugiej strony podobne scenariusze musieli rozwazac od dawna, a
    bardzo powaznie odkad Tsipras wygral wybory.

    A tak, to sie chyba tylko upewnili, ze Grecy nie chca zadnych reform.

> [...]
    >post factum, muszą się złożyć na europejskie i międzynarodowe za
    >przeproszeniem instytucje finansowe. czy wiesz, że zmuszali ich do

    A jak to sobie inaczej wyobrazasz ?
    Trzeba ciac wydatki i podnosic przychody.

> [...]
    >nigdy nie zostaną spłacone. Liczyli chyba po prostu na odsetki na
    >wieki wieków i takie częściowe uzależnienie od nich poprzez kolejne

    Nie wiem na jakich zasadach dziala ECB, ale mozesz miec racje.
    Tak dziala ten amerykanski FED - pozycza na wieczne nieoddanie, ale na
    procent.
    IMF to juz chyba nie calkiem tak.

    Tylko ze to tak mozna brac pieniadze, o ile dopasowujesz sie do
    inflacji euro.
    Grecja najwyrazniej to przekroczyla.

> [...]
    >Eurosojuz)? Znowu w Brukseli lepiej wiedzieli co dla Greków lepsze i
    >chcieli im pomóc, a ci biedni i głupi Grecy sami sobie chcą krzywdę

    Tylko, ze to referendum czysto populistyczne. Pytasz sie narod, czy
    chce byc piekny i bogaty, czy biedny i brzydki, to wiadomo co odpowie.
    No chyba, ze jest na tyle swiadomy, ze potrafi odroznic piekne hasla
    od twardej rzeczywistosci.
    Grecy chyba jeszcze nie potrafia ... tylko ciekaw jestem na jak dlugo
    Tsiprasowi pieknych hasel wystarczy...

    J.