    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Do czego prowadzą sztywno utrzymywane niskie stopy?
    Date: Mon, 29 Mar 2021 22:23:25 +0200

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A to tak niezbyt. Miganie, kolory.

    Używane przeze mnie lampki LED nie migają (w odróżnieniu od żarówek),
    a kolory mają zbliżone do światła słonecznego (także w odróżnieniu od
    żarówek).

    > Bywaly promocje.

    Wtedy to nie pamiętam, bo tego nie było w supermarketach. Ale może
    chwilę później.

    > Akurat jak pamietam, to jedne swietlowki mialy wyrazne prazki, a
    > drugie dosc szerokie widmo.
    > Tylko ktore mialy te szerokie - kompaktowe, czy rury w biurze ...
    > chyba kompaktowe.

    Możliwe. Być może te moje są gorsze.

    > Nadal sa trudno dostepne. W sklepach kroluja LED 2700, widac suweren
    > tak robi.
    > A jak jest co innego, to 6500K :-(
    > I ciekawe - wyglada to "trupio blado"

    Nie wiem. Tak czy owak, 4000K kupowałem po 30 zł za parę w markecie.

    > Jakos tak 32" wydawal sie jednak maly.
    > Ale moze to zludzenie optyczne, spowodowane np duza "ramka" CRT.

    Albo upływem czasu i przyzwyczajeniem.
    Tamte CRT były podobnej wysokości (i węższe) co teraz zwykłe monitory
    komputerowe.

    > Kwestia mieszkania, umeblowawania - nie kazdemu te 60" potrzebne.
    > Ale mocy jednak wiecej :-)

    Może się tak zdarzyć, owszem.

    > Pamietam jak raz sie patrzylem u znajomych, to obraz byl ohydny,
    > pikseloza wielka.
    > Ale to chyba wina stacji, ktora pozalowala na lacza u reporterow w
    > terenie.

    Pewnie w multipleksie DVB-T też to nie jest idealne. Na szczęście nie
    oglądam TV :-)

    > A niekoniecznie - kiedys bywalo, ze podawali i po 1500h.

    Chyba średni czas życia elektroniki, bo luminofor wytrzymuje znacznie
    dłużej.
    Z elektroniką jest problem, działanie na granicy (za granicą?)
    parametrów, temperatura, komponenty no-name itd.
    --
    Krzysztof Hałasa