    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deficyt budzetowy
    From: W <w...@w...pl>
    Date: 31 Aug 2016 09:27:53 GMT

    J.F. wystukał, co następuje:

    > Oprocz tego mamy 900 mld dlugow, uzbierane przez poprzednie rzady (w
    > tym i PiS),
    > od ktorych trzeba placic odsetki, prowizje przy rolowaniu, no i
    > rolowac trzeba.
    > I rzad nie zamierza ich wcale splacac, a wrecz zamierza podniesc do
    > 960 mld.
    > Tzn czesc splaci, ale pieniadze na te splaty pozyczy.
    >
    > Ale ... wszystkie panstwa tak maja.

    Na czele chyba USA? Oni też mają tyci-tyci dług z tego co pamiętam?

    > No coz, jesli czlowiek np buduje dom na kredyt, i uwaza to za dobra
    > inwestycje (chyba, ze we franku),
    > to czemu panstwo nie mialoby zbudowac szpitala czy mostu na kredyt ?
    >
    > Ale fakt, ze w budzecie sporo pozycji, ktore nijak inwestycja nazwac
    > nie mozna ...

    No coś Ty? ;-)

    Ale wybory trzeba było wygrać... obietnicami :]

    Ale mnie wciąż zastanawiają w sumie dwie rzeczy:
    * czy są państwa bez długu?
    * jak to jest, że ludzie/firmy raczej muszą funkcjonować bez długów a
    państwo jakoś rozpierdziela wszysko i chce więcej?

    w.