    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deficyt budzetowy
    Date: Wed, 31 Aug 2016 10:52:07 +0200

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 08/31/2016 05:22 PM, J.F. wrote:

    >Z części spłacimy stare długi, z części sfinansujemy 500+, część
    >wsypiemy do czarnej dziury węglowej, część pójdzie na uprzywilejowane
    >emerytury ludzi z 15-20 letnim stażem pracy, a z części sfinansujemy
    >kolejną lekcję religii w szkołach.
    >Co nie zmienia faktu: jest to kwota ogromna, będziemy ją musieli
    >pożyczyć, z odsetkami, a w przyszłości spłacić bądź my, bądź nasze
    >dzieci (pozdrowienia dla bezdzietnych polityków).

    Tylko zebysmy ustalili jedno - planowane wydatki panstwa w 2017r sa o
    60 mld wieksze od planowanych dochodow. Tak rzad planuje.
    I musi te mld pozyczyc.

    Oprocz tego mamy 900 mld dlugow, uzbierane przez poprzednie rzady (w
    tym i PiS),
    od ktorych trzeba placic odsetki, prowizje przy rolowaniu, no i
    rolowac trzeba.
    I rzad nie zamierza ich wcale splacac, a wrecz zamierza podniesc do
    960 mld.
    Tzn czesc splaci, ale pieniadze na te splaty pozyczy.

    Ale ... wszystkie panstwa tak maja.

    No i ... ciekaw jestem co by bylo, gdyby tak rzad, a raczej wiele
    kolejnych rzadow, splacil.
    Inwestorzy krajowi musieliby poszukac lepszej lokaty, za granica ?
    Czy przemysl by sie rozwinal, bo kredyty by potanialy.

    >Ale chętnych trzeba będzie znaleźć na sfinansowanie 180 mld nowego
    >długu. Nie 60 mld, ale 180 mld. A odsetki wyższe niż rok temu.

    A to akurat sie okaze czy wyzsze. No i rok temu tez trzeba bylo
    znalezc, i dwa lata temu, i trzy ..

    >Jak każde chętnie rozdają nie z własnej kieszeni.

    No coz, jesli czlowiek np buduje dom na kredyt, i uwaza to za dobra
    inwestycje (chyba, ze we franku),
    to czemu panstwo nie mialoby zbudowac szpitala czy mostu na kredyt ?

    Ale fakt, ze w budzecie sporo pozycji, ktore nijak inwestycja nazwac
    nie mozna ...

    J.