    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deficyt budzetowy
    Date: Wed, 31 Aug 2016 10:22:41 +0200

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 08/31/2016 06:12 AM, Maja wrote:

    >Co nie zmienia faktu, że 180 mld zł to kwota ogromna, którą ktoś
    >będzie nam musiał pożyczyć, nie za darmo.

    Nie - to jest kwota, z ktorej splacimy stare dlugi. Czesc starych
    dlugow.
    Bo tak w ogole to tych dlugow mamy 900 mld zl (sam budzet centralny, w
    roznych walutach), i co roku trzeba placic od tego odsetki, tudziez
    prowizje za nowe emisje i rolowanie.

    Czyli - zadluzenie nam wzrosnie o 60 mld. I to jest czesc przykra. ale
    nie o 180.
    No i poprzednie rzady tez mialy co roku spory deficyt

    Ale jest tez w tym drugie dno - oprocz deficytu budzetowego, mamy
    jeszcze budzet srodkow europejskich
    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/BASLeksykon.xsp?lit
    era=B
    (tylko cos nie dziala,
    http://www.arslege.pl/budzet-srodkow-europejskich/k5
    3/a19824/ )

    i nie potrafie sie zorientowac - chwilowy bilans, czy drugi deficyt
    nam sie tworzy ...

    J.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com