  • Data: 2006-08-17 20:36:45
    Temat: Re: "Darmowa" karta kredytowa - pytanie matematyczne
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy też co się robi. Ja np. mam 400-500 zł za same komórki w
    > firmie, a Plus powala płacić faktury kartą przez Internet. Ostatnio
    > też znajomemu pomagałem wybrać laptopa na prezent komunijny (ja to
    > dostałem zegarek i walkmana, ale czasy się zbierają) i zapłaciłem
    > swoją kartą, więc już mam 3k gratis ;) Myślę że spokojnie opędzę w
    > ten sposób dwie karty po 1000 zł/mc, żeby nie płacić za nie, i to
    > bez większego kombinowania. Bo w multi i rajfim styka 1k obrotu/mc.

    Wszystko cacy, ale ja myślę o KK jako produkcie trafiającym powoli pod
    strzechy. Już dwa banki wydają KK za uśmiech z limitem 1000zł. Reszta
    ułatwia otrzymanie jak może (nawet z zarobkami poniżej minimalnej pensji).
    Tymczasem przy średniej krajowej ok. 1500zł netto w zasadzie trzeba byłoby
    wszystko opłacać KK by wyrobić limit. Obawiam się, że dla przeciętnego
    zjadacza chleba (a tego może interesować bardziej możliwość dotrwania do
    pierwszego bez kredytu oprocentowanego niż osobę zamożną) wizja wydatków
    rzędu 1500zł/mc jest jednak mało sensowna. Ja wiem, że my tu wszyscy mamy
    limity w dziesiątkach tysięcy, wymyślne ubezpieczenia, fruwamy po świecie z
    KK, wynajmujemy auta na drugim końcu świata i nie chcemy kart poniżej 200zł
    za wydanie, bo nam prestiż spada, ale mnie się zdaje, że niekoniecznie
    przeciętny użytkownik uznałby to za sensowne... Gdzieś tam kiedyś wyczytałem
    (kartyonline?), że średnio KK jest obciążana ok. 800zł.