  • 11. Data: 2002-11-27 22:32:56
    Temat: Re: DG i PZ - zawieszenie (Idea)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > Problem moze byc jesli jan Kowalski ma firme LUFCIK Enterprises i sie nazwy
    > z nazwiskiem nie zgadzaja.

    Przy DG bez osobowosci prawnej nazwy musza sie zgadzac, co najwyzej moze
    to byc "Jan Kowalski" vs "LUFCIK Enterprises Jan Kowalski", co nie powinno
    powodowac problemow w banku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2002-11-28 09:52:32
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    > Wkurza mnie, ze Meritum ma tansze taryfy a ja za 4 telefony place stawki
    > Optimy
    > - oczywiscie PZ żeby nie bylo OT ;-))

    Zarejestruj działalność i podaj datę uruchomienia działalności. Dostaniesz
    REGON. Następnego dnia zawieszasz działalność i już ;-)

    K. Kowalski

  • 13. Data: 2002-11-28 10:27:44
    Od: n...@h...pl

    NIE MA takiej instytucji jak zawieszenie działalności wiec
    NIE MA potrzeby robienia czegokolwiek

  • 14. Data: 2002-11-28 10:40:59
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <n...@h...pl>
    > NIE MA takiej instytucji jak zawieszenie działalności wiec
    > NIE MA potrzeby robienia czegokolwiek

    czyli, że jak sie DG otworzy to nie trzeba zadnych podatkow dalej placic i
    tej DG jakos rozliczac? to wyglada za ladnie zeby bylo prawdziwe
    - czyzby kazdy mogl sobie wyrobic regon i wejsc np w taryfe Meritum?
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-11-28 10:46:16
    Od: n...@h...pl

> [...]
    > tej DG jakos rozliczac? to wyglada za ladnie zeby bylo prawdziwe
    > - czyzby kazdy mogl sobie wyrobic regon i wejsc np w taryfe Meritum?

    podatki to inna bajka
    ja tylko mowie, ze nie ma zawieszenia (albo DG jest albo jej nie ma)
    zwyczajowo stosuje sie zaprzestanie prowadzenia DG na pewien czas, ale to
    interesuje tylko ZUS

    regon wyrobic to zaden problem, tylko czy wystarcza same papiery?

  • 16. Data: 2002-11-28 10:46:57
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <n...@h...pl> wrote in message
    > NIE MA takiej instytucji jak zawieszenie działalności wiec
    > NIE MA potrzeby robienia czegokolwiek

    Tia, a świstak siedzi i zawija sreberka...
    Nie rób więc nic i płać nadal ZUS i wysyłaj deklaracje co miesiąc.

    K. Kowalski

  • 17. Data: 2002-11-28 10:57:02
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <n...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > interesuje tylko ZUS
    >
    > regon wyrobic to zaden problem, tylko czy wystarcza same papiery?

    a ciekawe jak zrobisz regon bez wpisu de ewidencji w gminie ??
    a jak wpiszesz się w ewidencji to musisz się stamtąd wykreślić ...

    pozdrawiam
    plusz

  • 18. Data: 2002-11-28 11:10:32
    Od: n...@h...pl

    > <n...@h...pl> wrote in message
    >
    > Tia, a świstak siedzi i zawija sreberka...
    > Nie rób więc nic i płać nadal ZUS i wysyłaj deklaracje co miesiąc.
    >
    > K. Kowalski

    co do swiatakow sie nie wypowiadam, widac znasz sie lepiej
    napisalem przeciez ze 'zawieszenie' interesuje tylko ZUS, dla urzedu skarbowego
    taka instytucja nie istnieje (i w trakcie 'zawieszenia' nalezy skladac
    deklaracje podatkowe)

    jesli operator nie wymaga dowodow prowadzenia DG tylko same wpisy to procedura
    moze wygladac tak:
    1-wpis do ewidencji
    2-regon
    3a-bez zglaszania do US (w ciagu 3 m-cy nalezy zlikwidowac 1 i 2)

  • 19. Data: 2002-11-28 11:26:36
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <n...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > napisalem przeciez ze 'zawieszenie' interesuje tylko ZUS, dla urzedu
    skarbowego > taka instytucja nie istnieje (i w trakcie 'zawieszenia' nalezy

    Noż Ci tłumaczę, że istnieje :-) Sam mam zawieszoną jedną działalność. Skąd
    czerpiesz swoje informacje?
    Zawieszenie działalności w US skutkuje brakiem konieczności wysyłania
    deklaracji co miesiąc, prowadzenia wpisów do ksiąg za ten okres itp.
    Ale co ciekawe na początku każdego roku trzeba poinformować US w jakiej
    formie prowadzi się działalność i gdzie znajdują się księgi :-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 20. Data: 2002-11-28 11:45:48
    Od: n...@h...pl

    to nie jest forum ekspertckie wiec kazdy moze pisac co mu slina na jezyk
    ale jesli nie wiem tylko mi sie wydaje to grzecznie byloby nie wyskakiwac ze
    swistakiem

> [...]
    > Ale co ciekawe na początku każdego roku trzeba poinformować US w jakiej
    > formie prowadzi się działalność i gdzie znajdują się księgi :-)

    deklaracji nie wysylasz dlatego, ze nie majac obrotow nie masz takiego
    obowiazku a nie dlatego, ze 'zawiesiles' dzialalnosc
    gdybys 'zawieszenia' dokonal w trakcie roku, juz po zlozeniu jakiejs
    deklaracji, to do konca roku musialbys skladac kolejne
    i dla jasnosci taki stan obowiazuje od roku, wczesniej urzedy 'zwyczajowo'
    dopuszczaly 'zawieszenie' (jest nawet taka rubryka w NIP1 - salkowicie bez
    podstawy prawnej :)
    widzisz roznice?