  • Data: 2003-03-20 17:20:41
    Temat: Re: Czy okradli Twoje konto w eBanku?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "chillin" <c...@o...pl> writes:

    > Czy ukradli Ci pieniądze z internetowego konta?

    Mi nie :-)

    > Rzeapa pisze dziś o "doniesieniach w mediach" o tym, że nie ma
    > idealnych rozwiązań w ebankach. Sugeruje, że były włamy do
    > internetowych kont. Ale nie podaje żadnych konkretów.

    Chyba kojarzę wszystkie wymienione przypadki - z tej grupy zresztą.
    Na mój stan wiedzy jedynym, który być może wiązał się z kradzieżą
    pieniędzy był 'trick' z pbk.prv.pl (bo to chyba o niego chodzi) -
    gdzie naiwni mogli wpisać swój numer karty. Ale też wątpię, bo zostało
    to szybko namierzone.

    Rzepa robi zresztą tutaj robi pewną nierzetelność - przecież
    np. istnienie grupy 'specjalistów' którzy mogliby coś namieszać w
    kontach nie jest specyfiką li tylko banku wirtualnego czy
    internetowego. Obecnie absolutnie każdy bank ma zinformatyzowaną
    infrastrukturę, gros przelewów odbywa się drogą elektroniczną, śladami
    wypłat z bankomatów są jedynie wpisy w plikach itd.

    W szczególności ostatnio akurat rozpętała się dosyć poważna dyskusja o
    niskim poziomie zabezpieczeń przed wewnętrznym fraudem systemu
    bankomatowego.

    A w polskich warunkach, słyszy się jak na razie o fraudach dużo
    bardziej prymitywnych - by przypomnieć choćby niedawną sprawę oddziału
    Banku Śląskiego gdzie ludzie dawali pieniążki do rączki, dostawali
    kwitki a kasa znikała...