  • Data: 2016-06-23 14:35:02
    Temat: Re: Czy lokaty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "RobertS" nkecpq$4kl$...@s...man.poznan.pl

    > jak ktoś ma dochód z PLN i zakłada lokatę w tej walucie to ryzyka kursowego brak,
    ale jak zarabia w innej walucie i ulokuje w PLN
    > to i owszem...

    Kupując cokolwiek poza żywnością -- liczymy w dolarach.
    [choć to wszystko kupujemy w Chinach]

    > osoby, które zarabiają w obcych walutach nie mogą uzyskać kredytu hipo w PLN, czy
    nie powinno być również zakazu zakładania lokat
    > w innych walutach niż ta dochodu?

    Idźmy dalej -- zakaz lokowania w bankach!!
    Cokolwiek Ci zostanie -- musisz lokować w obligacjach skarbu państwa
    płatnych wg uznania (przykładowo wtedy, gdy kupujesz pralkę, telewizor,
    samochód lub mieszkanie) tegoż państwa. ;) IMO to by było najuczciwsze. ;)
    [ale chyba tak już było... pracownik otrzymywał tylko na chleb i mleko;
    resztę niepostrzeżenie lokował w państwie, które co jakiś czas rzucało
    do sklepów coś niemal za freeko; btw... z tamtych czasów pochodzi
    powiedzenie o rozchodzeniu się jak świeże bułeczki -- dziś Auchan/Bi1
    sprzedaje bułki po 15 groszy... tuż obok jest oczko wodne z kaczkami,
    które te bułki wcinają z rozkoszą nie mniejszą niż ja...]