  • 21. Data: 2005-03-14 15:10:28
    Temat: Re: Czy dyspozycje bankowe przez telefon są bezpieczne?
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ahogib napisał(a):

    > Chodzi mi tylko o to, aby bankowcy jeszcze raz przejrzeli systemy
    > zabezpieczeń komunikacji i nacisnęli Tepsę, aby zaczęła jakoś lepiej
    > kodować przynajmiej niektóre transmisje.

    Załóż linię telefoniczną ISDN to będziesz miał(a) zabezpieczone przed
    podsłuchem. Firmy / osoby, które chcą mieć większe bezpieczeństwo
    informacji przekazywanych przez telefon właśnie tak robią.

    K.

  • 22. Data: 2005-03-14 21:31:10
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Krystek wrote:
> [...]

    I co, nacisniesz przycisk "koduj" na telefonie? Co ty chcesz włazcyć?
    Inwerter pasma czy jakiś inny wynalazek za 3$?

    > Załóż linię telefoniczną ISDN to będziesz miał(a) zabezpieczone przed
    > podsłuchem. Firmy / osoby, które chcą mieć większe bezpieczeństwo
    > informacji przekazywanych przez telefon właśnie tak robią.

    Bo rzeczywiście podsłuch ISDN-u jest jakąś bardzo skomplikowaną sprawą ;-)
    Jak mówimy o profesjonalnych urządzeniach to czy to jest analog, ISDN,
    PCM-ka to nie ma żadnego znaczenia.

    (Pomijam oczywiscie ransmisje radiową szyfrowaną z natury, taką jaką
    jest GSM cz UMTS).

  • 23. Data: 2005-03-15 02:25:14
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Marcin Żyła napisał:

    > Bo rzeczywiście podsłuch ISDN-u jest jakąś bardzo skomplikowaną sprawą
    > ;-)

    Och, no to proszę wepnij się do skrzynki jakiegoś ISDN-a albo zasymuluj
    końcowe urządzenie MSN linii ISDN, podepnij się pod linię albo podnieś
    słuchawkę i podsłuchuj. ;-)

    > Jak mówimy o profesjonalnych urządzeniach to czy to jest analog,
    > ISDN, PCM-ka to nie ma żadnego znaczenia.

    Jeśli chodziło by komuś o _profesjonalne_ zabezpieczenie jakiejkolwiek
    linii telefonicznej to oczywiste jest, że do takiego celu stosuje się
    szyfratory transmisji. Tylko mi nie pisz, że dla "przeciętnego
    Kowalskiego" nie ma różnicy w "łatwości" podsłuchiwania analogowej linii
    PTSN a cyfrowej ISDN. Poza tym dla przezornych abonentów analogowych
    linii telefonicznych są urzędzenia typu "antypirat" zabezpieczające
    przed podsłuchiwaniem przez podniesienie słuchawki w innym telefonie
    wpiętym do tej samej linii lub wpięcie się w druty.

    > (Pomijam oczywiscie ransmisje radiową szyfrowaną z natury, taką jaką
    > jest GSM cz UMTS).

    Oj nie pomijaj. ;-) Można podpiąć do analogowego portu terminala ISDN
    telefon ze słuchawkami bezprzewodowymi z szyfrowaną transmisją DECT.
    Proszę, podsłuchuj ;-) To już łatwiej podsłuchać analogową telefonię
    mobilną NMT (Centertel), lokalne bezprzewodowe pętle abonenckie (RSŁA)
    czy radiotelefonię ruchomą. Wystarczy skaner częstotliwości, albo inne
    "zabawki" - http://info.onet.pl/1067508,11,item.html ;-)

    Wiem, że wszystko da się podsłuchać i rozkodować, ale to wymaga czasu i
    nakładu kosztów. Ci, którzy obracają grubymi milionami na pewno wiedzą
    jak się zabezpieczyć. W przypadku "paranoików" pomagają "antypiraty"
    założone na linii, albo dzwonienie z telefonów GSM. Poza tym jak pisał
    Kamil Jońca wykonywanie operacji na rachunku bankowym szyfrowaną SSL-em
    transmisją przez Internet jest bezpieczniejsze (i na pewno wygodniejsze).

    K.

  • 24. Data: 2005-03-15 07:47:48
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości
    o.chomik...
    > Załóż linię telefoniczną ISDN to będziesz miał(a) zabezpieczone przed
    > podsłuchem. Firmy / osoby, które chcą mieć większe bezpieczeństwo
    > informacji przekazywanych przez telefon właśnie tak robią.

    A można założyć ISDN tam gdzie mają transmisję radiową?
    Bo właśnie tam można podsłuchiwać..

    Pozdrawiam
    Miroo
    ps. Pytam, bo nie wiem.

  • 25. Data: 2005-03-15 10:21:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Miroo <m...@R...o2.pl> wrote:
    > A można założyć ISDN tam gdzie mają transmisję radiową?
    > Bo właśnie tam można podsłuchiwać..

    Fizycznie mozna, ale wlasnie tego nie robia, bo sie nie oplaca, a TPSA
    musi dawac dostep do telefonu, bo ma taki prikaz ;)
    Ehhh - a pamietacie (ja jeszcze pamietam ;) te problemy z dostaniem
    telefonu?

  • 26. Data: 2005-03-15 12:59:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> writes:

    > Och, no to proszę wepnij się do skrzynki jakiegoś ISDN-a albo
    > zasymuluj końcowe urządzenie MSN linii ISDN, podepnij się pod linię
    > albo podnieś słuchawkę i podsłuchuj. ;-)

    Bez zartow - dla kogos kto wie, ze chce podsluchac konkretna osobe,
    nie stanowi to wiekszego problemu. Po prostu jest to troche
    trudniejsze niz przy analogu, trzeba uzyc nieco bardziej nietypowego
    sprzetu.

> [...]
    > szyfratory transmisji. Tylko mi nie pisz, że dla "przeciętnego
    > Kowalskiego" nie ma różnicy w "łatwości" podsłuchiwania analogowej

    A po co "przecietny Kowalski" ma kogos podsluchiwac?

> [...]
    > zabezpieczające przed podsłuchiwaniem przez podniesienie słuchawki w
    > innym telefonie wpiętym do tej samej linii lub wpięcie się w druty.

    ... standardowym telefonem. Moze to i dziala przeciwko osobom, ktore
    chca "uzupelnic" jakiegos POPa, ale z pewnoscia nie ma to wiekszego
    znaczenia jesli podsluchuje ktos, kto ma lepszy motyw (i np. zamiast
    standardowego telefonu zrobi sprzezenie np. magnetyczne lub
    pojemnosciowe).

    > Wiem, że wszystko da się podsłuchać i rozkodować, ale to wymaga czasu
    > i nakładu kosztów. Ci, którzy obracają grubymi milionami na pewno
    > wiedzą jak się zabezpieczyć.

    Z tym ze te koszty sa zdecydowanie mniejsze niz "grube miliony". Cienkie
    tysiace co najwyzej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2005-03-15 13:01:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Skąd masz pewność jakie dane są wymagane dla aktywacji kanału
    > telefonicznego przez telefon i że na 100% są to dane o które nigdy nie
    > zapyta konsultant podczas zwykłych operacji dokonywanych przy jego
    > udziale?

    Liczy sie prawdopodobienstwo a nie pewnosc.
    Wiele danych mozna latwo uzyskac, np. ze skrzynki pocztowej danej
    osoby, z PESEL (tylko niech ktos nie mowi ze sie nie da) i z takich
    tam.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2005-03-15 14:38:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005 13:59:44 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >znaczenia jesli podsluchuje ktos, kto ma lepszy motyw (i np. zamiast
    >standardowego telefonu zrobi sprzezenie np. magnetyczne lub
    Albo wzmacniacz o dużej oporności wejściowej.

  • 29. Data: 2005-03-15 18:35:17
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Krzysztof Halasa napisał:

    > A po co "przecietny Kowalski" ma kogos podsluchiwac?

    Nie przeciętny Kowalski ma kogoś podsłuchiwać, tylko dlaczego ktoś ma go
    podłsuchiwać.

    [...]

    > Z tym ze te koszty sa zdecydowanie mniejsze niz "grube miliony". Cienkie
    > tysiace co najwyzej.

    Och, no i o tym przecież pisałem. Przeciętnego Kowalskiego raczej nikt
    nie będzie podsłuchiwał. Chodzi o to, że jak się bandziory na kogoś
    zawezmą to "zainwestują" w narzędzia umożliwiające im uzyskanie tego,
    czego chcą. Niekoniecznie w wyrafinowane metody podsłuchowe. A polują na
    bogatych. Dlatego też bogaci starają się zabezpieczać, bo są obarczeni
    większym ryzykiem że ktoś na nich "zapoluje", niż przeciętny Kowalski.
    Dlatego to, co napisał Marcin Żyła potraktowałem z lekkim przymrużeniem
    oka. Ludzie obracający dużymi sumami raczej mają świadomość, że ktoś
    może się połasić na te pieniądze. Starałem się też pokazać, że nawet
    przeciętny Kowalski (albo raczej ten bardziej zapobiegliwy) jest w
    stanie dosyć prostymi metodami zabezpieczyć się choćby przed prostym
    podsłuchem. Tak jak jedni montują lepsze zamki do drzwi, tak niektórzy
    zabezpiezenia na linie telefoniczne. Nie ma w tym nic dziwnego.

    K.

  • 30. Data: 2005-03-15 18:35:23
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Miroo napisał:

    > A można założyć ISDN tam gdzie mają transmisję radiową?
    > Bo właśnie tam można podsłuchiwać..

    > ps. Pytam, bo nie wiem.

    No to nie do mnie to pytanie, tylko do Twojego operatora łącza
    telefonicznego. Jeśli ten operator, z którego usług korzystasz nie
    zapewnia Ci możliwości założenia stałego łącza telefonicznego zamiast
    radiowego, to poszukaj operatorów alternatywnych na Twoim terenie lub
    zainwestuj w aparat sieci GSM. Poza tym to pytanie nadaje się na grupę
    _pl.misc.telefonia_ Jeśli masz jakieś wątpliwości odnośnie telefonów to
    możesz pytać na tamtej grupie.

    K.