  • Data: 2008-03-11 13:20:18
    Temat: Re: Co roku zaświadczenie o dochodzie przy hipotecznym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    MK pisze:

    > Tak? Zauwaz, (w uproszczeniu) ze bank z wlasnych srodkow musi
    > zainwestowac w kredyt tylko 8%, 92% pochodzi z depozytow klientow.
    > Tego typu zapisy wynikaja z dbalosci o zdeponowane srodki. Procedur
    > ostroznosciowych jest oczywiscie duzo wiecej, a przepisy prawa maja
    > umozliwiac ich realizacje i ograniczenie ryzyka zwiazanego z
    > niewyplacalnoscia.

    Tylko zastanów się chwilkę logicznie: bank ma klienta, który regularnie
    spłaca raty. Po roku nadal grzecznie spłaca raty, ale chwilowo mu się
    pogorszyły dochody - powiedzmy wypowiedzenie złożył i szuka czegoś lepszego.

    Scenariusz 1: raty są spłacane planowo, więc bank ma to w nosie - i
    człowiek po np. pół roku znajduje jeszcze lepiej płatną pracę. Wszyscy
    spłacają długo i szczęśliwie ;)

    Scenariusz 2: mimo spłacanych regularnie rat bank wypowiada umowę i
    domaga się natychmiastowej spłaty. Zestresowany klient nie znajduje
    nowej roboty, bank zajmuje mieszkanie i usiłuje i sprzedać - ale
    wk*.*wiony były już klient nie zamierza go opuścić, a eksmisja na bruk
    jest nielegalna. Wszyscy tracą.

    Ba! Można sobie wyobrazić sytuację, w której klient pracy nie traci,
    dochody uzyskuje stabilnie, ale w banku nagle zmieniają się "procedury"
    i sposoby wyliczania zdolności kredytowej. To jest dopiero kanał - mnie
    to spotkało przy okazji kredytu odnawialnego w koncie w PeKaO SA. W
    rezultacie PeKaO SA straciło klienta - i straci innych, bo komu się da o
    tym opowiadam i zniechęcam do korzystania z usług tej bandy naciągaczy ;->