  • Data: 2008-03-11 17:16:13
    Temat: Re: Co roku zaświadczenie o dochodzie przy hipotecznym?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:rgdia5-uk2.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tylko zastanów się chwilkę logicznie: bank ma klienta, który regularnie
    > spłaca raty. Po roku nadal grzecznie spłaca raty, ale chwilowo mu się
    > pogorszyły dochody - powiedzmy wypowiedzenie złożył i szuka czegoś
    > lepszego.

    Wlasnie zastanow sie.... Normalna osoba splacajaca kredyt nie rzuci pracy
    aby szukac nowej. Najpierw sie znajduje cos innego, a dopiero sklada
    wypowiedzenie.

    > Scenariusz 1: raty są spłacane planowo, więc bank ma to w nosie - i
    > człowiek po np. pół roku znajduje jeszcze lepiej płatną pracę. Wszyscy
    > spłacają długo i szczęśliwie ;)

    Albo wszytkie oszczednosci, ktore mial skonsumuje, a pracy nie znajdzie, bo
    wszystkie oferty ktore otrzyma sa jeszcze gorsze od tego co mial do tej
    pory.

    > Scenariusz 2: mimo spłacanych regularnie rat bank wypowiada umowę i domaga
    > się natychmiastowej spłaty. Zestresowany klient nie znajduje nowej roboty,
    > bank zajmuje mieszkanie i usiłuje i sprzedać - ale wk*.*wiony były już
    > klient nie zamierza go opuścić, a eksmisja na bruk jest nielegalna.
    > Wszyscy tracą.

    Na pewno dostanie jakis lokal socjalny. Wg. mnie to jakis patologiczny
    przypadek.

    > Ba! Można sobie wyobrazić sytuację, w której klient pracy nie traci,
    > dochody uzyskuje stabilnie, ale w banku nagle zmieniają się "procedury" i
    > sposoby wyliczania zdolności kredytowej.

    Mozna sobie wyobrazic, bo np. stopy procentowe rosna, rosnie inflacja, a
    dochody klienta sa tak stabilne, ze coraz mniej za to moze kupic. Przejada
    swoje oszczednosci, a potem zaczyna miec problemy ze splata. Dla osob, ktore
    ulokowaly depozyty, a takze dla banku wazne jest jak najwczesniejsze
    zauwazenie klopotow klienta, aby np. utworzyc odpowiednie rezerwy i moc
    pozostac wyplacalnym.

    MK