    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Date: Fri, 25 Mar 2016 00:01:22 +0100
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncn3mn$b79$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <m...@p...waw.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncuk0v$2aj$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncup0j$7bg$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <nd19dp$n58$1@node1.news.atman.pl>

    On Thu, 24 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

    > Ma. Pokazuje że w sposob idiotyczny zakładasz że niejaki Biały miał na mysli
    > istnienie jednego egzemplarza klucza symetrycznego mimo że między zdaniami
    > była kropka i dotyczyły innych rzeczy.Z moich obserwacji wynika że na takie
    > nadęte opinie najlepiej nadaje sie ironia bo luzuje krawat.

    Te zdania przedstawiały jeden ciąg myślowy, więc kropka nie miała dla mnie
    istotnego znaczenia.

    > Wrażasz już poraz kolejny opinie że nie ufasz programistom, sprzetowi,
    > bankowi i diabli wiedza komu jeszcze. Jednocześnie ufasz (bo uzywasz, czy
    > nie?) gównie zaimplementowanemu na kartach chipowych. Ja rozumiem że mozna
    > mieć wątpliwości, alw twoje tezy zmierzają do pozostania przy przelewach na
    > faks, panience od nazwisk panieńskich z czasów dinozaurów i kasjerów
    > grafologów. To dopiero SZAMBO które kazdy bank nazywa cutting edge
    > bezpieczeństwa.

    Nie ufam jak nie muszę i nie uprzykrza mi to życia. Ale nie rozmawiajmy o
    mnie bo mi się zdarzało robić przelewy z konta hasłem jednorazowym
    wpisywanym w kafejce internetowej. Tak samo jak zdarzyło mi się po
    imprezie przelecieć bez gumki nie znaną mi bliżej panienkę. Z tym, że nie
    twierdzę, że to rozsądne i bezpieczne ani że nie można inaczej.

    > Czy rozumiesz dlaczego nazywam managerów i dyrektorów bankow
    > idiotami zajętymi wertowaniem katalogow z jachtami?

    Nie obrażaj ludzi którzy w miesiąc dymają więcej panienek i wpierdalają
    więcej kawioru i szampana niż Ty zapewne przez całe zycie.

    > Ufać bedę matematyce. Na szczęscie bankowe przygłupy tym razem nie mają za
    > dużo do spieprzenia bo technologia jest już używana.

    > Legendarnej powiadasz? Nie wiedziałem że będę wygłaszał legendarne opinie.
    > Jak rozumie twoja przesada "legendarna" jest dopuszczalna, ale moja
    > "absolutna" już nie? OK, w koncu to newsy.

    Różnica między nami m.in. polega na tym, że ja tej Twojej "legendarności"
    nie zamierzam bronić jak Rejtan jeśli Ci ona nie pasuje.

    Może przypomnę co napisałeś:

    | Wyśmiałem pomysły rodem ze średniowecza o ktorych w kółko pisaleś jak to
    | trzeba klucze wymieniać przez internet. NIE TRZEBA. NIE WOLNO. TMP
    | działa w taki sposób że klucz istnoeje tylko w nim i jest niewyjmowalny.
    | Jest to na tyle pewne że spokojnie stosuje się klucze symetryczne i nie
    | ma w tym nic dziwnego.

    Problem polega na tym, że nie opisałeś szczegółowo całego procesu tylko
    rzuciłeś kilka haseł z których trzeba się domyślać Twojego toku
    rozumowania. Na razie zrozumiałem z niego tylko tyle, że zakładasz
    konieczność zaufania bankowi (który przesyła coś co jak należy założyć
    jest tokenem z już zainstalowanym niewyciągalnym kluczem i napisanym przez
    bank oprogramowaniem). Ja uważam, że bez specjalnego komplikowania procesu
    konieczność ufania bankowi można wyeliminować. Tak czy inaczej jednak
    trzeba jakoś cały ten proces zainicjować stawiając się w biurze banku z
    dowodem osobistym albo podpisując umowę z kurierem a to sprowadza się do
    tego, że ktoś to może zrobić w Twoim imieniu i cała Twoja absolutna
    pewność, matematyka itd. bierze w łeb i sprowadza się do poziomu
    bezpieczeństwa przy wysyłaniu zlecenia przelewu faxem. Poza tym nigdy nie
    twierdziłem, że tokeny są złe, bez sensu ani nic w tym stylu. Wręcz
    przeciwnie.

    > Nie pije w zasadzie żadnego alkocholu. Proponuje nie bawić się w domoroslego
    > psychologa bo to nigdy nie działa.

    Nie wiem co tam pijesz, może jakąś herbatkę ziołową, a jak pisałeś to na
    trzeźwo to tym gorzej dla Ciebie.