    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Date: Thu, 24 Mar 2016 23:24:33 +0100
    <ncmvcr$b5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ncn3pf$b79$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <ncuq15$hf7$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <nd1a28$nq4$1@node1.news.atman.pl>

    On Thu, 24 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

    > Wstawić backdor do jadra można kompilując sterownik z roota, grzebiąc po
    > /dev/proc, podpinając firewire z mapowaniem ram itd. Nie dotyczy tylko kodu
    > źrodolowego, jest cała masa innych metod. Z najnowszych to przezywanie kodu w
    > pamięci karty gfx między restartami lub chowanie się w UEFI.

    Chyba Cię jednak pamięć zawodzi bo mowa była o próbach wstawienia backdora
    do jądra z których żadna nie odniosła skutku (według ogólnej wiedzy,
    której prawdziwość czy raczej pewność parę osób kwestionowało). Czyli jest
    raczej oczywiste, że chodziło o kod źródłowy. To o czym piszesz to
    zupełnie co innego, ale jak chcesz sobie dryfować na takie tematy to sobie
    dryfuj.

    > Robie code review *ogromnej* aplikacji od wielu lat jako normalna czynność
    > związaną z wykonywanym zawodem. Daje Ci gwarancje że jesli chce mieć zle
    > zamiary to przejdę i code review bo milion oczu nie oznacza milikon razy
    > dokładniej. Co prawda zdarzają się przykłady pozytywne (i przypadkowo
    > odkryte):
    >
    > https://freedom-to-tinker.com/blog/felten/the-linux-
    backdoor-attempt-of-2003/

    > Ale od tamtego czasu kernel jest znacznie większy a część kodu wychodzi poza
    > kontrolę (sterowniki kart graficznych). Przeoczenie takiej linijki obecnie
    > jest trywialne. I niepotrzebne. Niekt nie potrzebuje trojanów w trybie
    > kernela. Do okradzenia usera z kasy wystarczy dowolna dziura na poziomie
    > usera i czasami dodatkowa eskalacja do roota jeśli chcesz zrobić jakieś
    > porządne ransomware. Masz roota, masz pamięć pod kontrolą
    > -> trojany w jądrze są zbędne.

    Jest pewna grupa osób, którym były one potrzebne dlatego próbowali je tam
    umieścić. Zresztą nie tylko w jądrze w SSLu i paru innych powszechnie
    stosowanych kawałkach softu również.

    > Być może. Niestety zmartwie Cie: żadko ktore malware zajmuje się pierdołami
    > typu lamanie roota. Do wykradzenia pieniędzy wystarczy byle gówno napisane
    > przez imbecyla w VisualBasicu w postaci exe w mailu. W temacie problemów z
    > tego watku kernel mode jest nieistotny.

    Specjalnie mnie nie zmartwiłeś. Malware w jądrze to taki remote desktop.
    Możesz go użyć do wykonania przelewu albo czytania nieswojej poczty.
    Zależy co kto lubi.