eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert › Re: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert
    Date: Tue, 31 Jan 2023 04:40:47 +0100
    Subject: Re: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 sty 2023 o 00:09, ptoki (ptoki) pisze:

    > Doczytaj temat i zaznajom sie z terminem "lider" uzywanym w kontekscie tych
    silnikow.

    Znam ten termin chyba od XX wieku...

    > TLDR: Lot musial placic ruskim za remonty tych silnikow po 5000h. Zaplata w
    dolarach. Drogo.
    > Lot wymyslil ze bedzie robil remonty samodzielnie OIDP po 7500h czy nawet pozniej).

    > Zamowil analize z jakiegow uniwerku i jakis pacan sie pod tym podpisal.
    > Latali za ocean na tych silnikach i w koncu po pewnych perturbacjach serwisowych \
    > ten silnik sie rozlecial. Nie ze ruscy byli bez winy ale lot sam sie w problem
    wbil.

    > https://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-karwinski/35-r
    ocznica-katastrofy-il-62-mikolaj-kopernik

    Rozbiły się dwa Ił-62 -- mogę mylić je między sobą, więc nie chcę pisać
    ze swej pamięci zbyt dużo. W obu było podobnie -- odłączenie ;) turbiny
    od sprężarki, rozkręcenie turbiny, rozerwanie turbiny, uszkodzenie dwóch
    najbliższych silników i uszkodzenie sterowania...

    Rosyjska zamiana łożyska tocznego w ślizgowe jest rzeczywistością.

    Fatalna budowa tych samolotów -- także.

    Przykadłubowe położenie silników ułatwia sterowanie w wypadku braku ;)
    któregoś, ale uszkodzenie któregoś może prowadzić (i prowadziło) do
    utraty kolejnego oraz utraty sterowania...

    Rosjanie (nie Polacy) przymykali oczy na zgłaszane problemy i obniżali
    poprzeczki dopuszczenia -- choćby wibracji...

    Rosjanie (Mongołowie) nie cenią zbyt wysoko ludzkiego życia.
    To cywilizacja inna pod tym względem niż: europejska, indyjska,
    chińska... (mam tu na myśli nie Mandżurów z Qing, ale Chińczyków)

    -=-

    Moskwa w Polsce trzyma masy Rusofilów -- ślepych lub złośliwych.
    Podobnie z Mandżurami -- ci spulchniają cały świat, choćby
    wszechobecnymi Instytutami Konfucjusza... Ludzie typu Kim Dzong Una
    chętnie kształcą się w Europie itp. miejscach, ale niezbyt wysoko
    cenią sobie europejskie (de facto chrześcijańskie) wychowanie...

    Ordyńcy ;) koszą ludzi -- jak my kosimy trawę. Bez skrupułów.
    Nasza cywilizacja nie rozczula się nad ścinanymi roślinami, zabrania
    mordowania ludzi i dręczy się rozterkami okołozwierzęcymi...
    Są cywilizacje zabraniające zabijania zwierząt...

    Jak Tobie nie przeszkadza krowa żrąca trawę -- tak Ordyńcom nie
    przeszkadza skazywanie na śmierć pasażerów samolotu... Rosja carska
    niby narzuciła chrześcijaństwo podbitym ludom, lecz w istocie te
    podbite ludy wygrały kulturową rywalizację. WWPutin może modlić
    się ,,prawej na lewą'', lecz Dżugaszwilia wielbi pod niebiosa...

    Od początku Moskwa (państwo) stanowi zagrożenie Europie -- rosnące
    płynnie (pogłębia się ta mentalność) oraz (kres Rurykowiczów i kres
    Romanowowych) skokowo... Diabli (dosłownie) wiedzą, dlaczego
    z maniakalnym uporem Moskale są postrzegani jako prawosławni
    chrześcijanie wbrew rozsądkowi i wbrew faktom...

    Można wybielać Rosjan -- ale nie warto!
    Ta cywilizacja niezbyt wysoko ceni ludzkie życie.

    -=-

    PRL? -- dziesiątki (ponad setka) lat bez państwa, zsyłki, grabieże
    majątków, odnarodowianie, rusyfikacja i germanizacja, powstania
    i wojny, okupacja i wreszcie satelickie parapaństwo budowane wg
    zasady: >>nie matura, lecz chęć szczera czyni z ciebie oficera<<...

    W efekcie zaborów bojarzy mogli stracić swą pozycję w Rosji, dlatego
    należało jakoś ,,rozwiązać'' problem nadliczebności polskiej szlachty...
    Nie bez powodu w Rosji stawiało się na chłopów i robotników... (brak tam
    szlachty!)

    Efektem rosyjskiej polityki jest skacapienie polskich elit,
    w tym także intelektualnych...

    Jasne jest, że polscy ,,naukowcy'' i polscy ,,inżynierowie'' nie
    byli bez winy -- są mentalnymi dziećmi moskiewskiej cywilizacji...

    -=-

    Rosjanie naprawdę nisko cenią ludzkie życie.
    Magadan -- miasto zbudowane na polskich kościach?
    Takich miejsc, takich przykładów są mrowia!!!
    Nie warto wybielać Rosjan -- zwłaszcza czerwonych...

    --