eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert › Re: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert
    References: <tpot07$6rm$1@gioia.aioe.org> <tpot8j$a9h$1@gioia.aioe.org>
    <tpovf7$17ud$1@gioia.aioe.org>
    <0...@g...com>
    Date: Sun, 29 Jan 2023 23:15:55 +0100
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    Cancel-Lock: sha1:FqOCmLbEfTctbe7wFT2H/59FIk0=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1675030557 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 19623 195.187.100.13:56612
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3718
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:666358
    [ ukryj nagłówki ]

    "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> writes:

    > TLDR: Lot musial placic ruskim za remonty tych silnikow po 5000h. Zaplata w
    dolarach. Drogo.
    > Lot wymyslil ze bedzie robil remonty samodzielnie OIDP po 7500h czy
    > nawet pozniej). Zamowil analize z jakiegow uniwerku i jakis pacan sie
    > pod tym podpisal.
    > Latali za ocean na tych silnikach i w koncu po pewnych perturbacjach
    > serwisowych ten silnik sie rozlecial. Nie ze ruscy byli bez winy ale
    > lot sam sie w problem wbil.
    >
    > https://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-karwinski/35-r
    ocznica-katastrofy-il-62-mikolaj-kopernik

    Ten tekst przeczy tej tezie: silnik #2 (ten, którego pęknięcie wału
    spowodowało katastrofę) przepracował po remoncie tylko 700h.

    Jak to było w PRL i krajach RWPG to jeszcze niektórzy pamiętają :-)
    i nie ma wątpliwości że lewizny były wszędzie. To, że Rosjanie wyceniali
    swoje usługi i produkty (tego typu) znacznie powyżej ich wartości
    (jednocześnie sami nie płacąc w twardej walucie) to była norma,
    zapewniająca finansowanie krajom "frontowym" oraz przemysłowi wojennemu,
    starającemu się za wszelką cenę dotrzymać kroku Zachodowi w wyścigu
    zbrojeń.
    Oczywiście, możliwe że LOT przyczynił się bezpośrednio do tej awarii -
    tego raczej tu nie ustalimy. Pęknięcie wału z defektami po wadliwej
    obróbce wydaje się jednak wskazywać przede wszystkim na bezpośrednią
    winę producenta. Jeśli silnik był "cytryną", to normalnie producent by
    go sobie zabrał, i nikt by sobie tym dalej głowy nie zawracał. Realia
    bloku wschodniego były jednak takie, jakie były.

    Faktem jest, że takie rzeczy zdarzały się (i wciąż się zdarzają) także
    na Zachodzie. Np. dwie względnie niedawne awarie w A380 i podobne z 767
    i 777. To są tylko silniki, wszystkiego się nie da przewidzieć, i także
    teraz ekonomia ma tu duże znaczenie.

    Tyle że zachodnie samoloty różniły się od Iłów 62 (M) tym, że zastosowano
    w nich (przynajmniej) zdublowane systemy sterowania. W Iłach były
    pojedyncze. Jest znaczna szansa, że gdyby Kopernik miał zdublowane, to
    by się udało (ew. gdzieś, jakoś, ale może nawet względnie normalnie na
    pasie) wylądować.

    Drugim problemem Iłów 62 były podwójne gondole silników.

    Zwielokrotnione systemy także potrafią zawieść jednocześnie (Sioux City
    oraz A300 trafiony rakietą w Bagdadzie), ale to się zdarza naprawdę
    rzadko - a nie np. w 100% tego typu awarii silnika.

    Tak naprawdę główną praprzyczyną obu katastrof było radzieckie
    dziadostwo, rozniesione na bagnetach Sowietskiej Armii po części m.in.
    Europy, w którym cena życia człowieka jest wielokrotnie mniejsza niż
    na Zachodzie.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1