eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert › Re: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert
  • X-Received: by 2002:a05:6830:1210:b0:684:c128:a013 with SMTP id
    r16-20020a056830121000b00684c128a013mr2325482otp.30.1674947346304; Sat,
    28 Jan 2023 15:09:06 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:6830:1210:b0:684:c128:a013 with SMTP id
    r16-20020a056830121000b00684c128a013mr2325482otp.30.1674947346304; Sat,
    28 Jan 2023 15:09:06 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
    oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 28 Jan 2023 15:09:06 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <tpovf7$17ud$1@gioia.aioe.org>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <tpot07$6rm$1@gioia.aioe.org> <tpot8j$a9h$1@gioia.aioe.org>
    <tpovf7$17ud$1@gioia.aioe.org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Ciąg dalszy pralko-suszarki Candy kupionej w Media Expert
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 28 Jan 2023 23:09:06 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:666350
    [ ukryj nagłówki ]

    czwartek, 12 stycznia 2023 o 06:46:34 UTC-6 Eneuel napisał(a):
    > Eneuel cytuje opis przyczyny tragedii sprzed wielu lat:
    >
    > &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    > Ponadto w wewnętrznej bieżni łożyska wywiercono trzy otwory,
    > których zadaniem miało być doprowadzanie smaru do toczących się
    > wałeczków i smarowanie łożyska.
    > Wywiercone w bieżni łożyska otwory spowodowały powstanie karbu,
    > który ze względu na zmniejszoną liczbę wałeczków w łożysku i
    > wiążący się z tym większy nacisk wywierany na każdy wałeczek
    > zainicjował proces zmęczeniowego zniszczenia łożyska. W
    > rezultacie doszło do tak znacznego zużycia bieżni łożyska i
    > wałeczków, że łożysko z tocznego stało się ślizgowe i spowodowało
    > asymetryczne obracanie się wału z biciem rzędu 1,3 mm, a
    > blokujące się wały spowodowały tarcie z wydzielaniem się
    > temperatury nie niższej niż 1000 °C, doprowadzając w rezultacie
    > do zmęczeniowego urwania wału.
    > Nie ustalono przyczyn zmniejszenia liczby wałeczków i wywiercenia
    > nieprzewidzianych w projekcie dodatkowych otworów podczas budowy
    > silnika. Można jedynie domniemywać (na podstawie znajomości
    > realiów charakterystycznych dla gospodarki realnego socjalizmu),
    > że producent tak postąpił, ponieważ chciał w terminie wykonać
    > plan, w czym mógł przeszkadzać niedobór wałeczków tocznych
    > dostarczanych przez kooperanta zdecydowano się zmniejszyć
    > liczbę wałeczków, a dodatkowe otwory miały poprawić przepływ
    > smaru, aby to zrównoważyło niedobór wałeczków.
    > &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    >
    > Dziesiątki lat mijają -- mentalność pozostaje ta sama?... Nawet
    > setek lat nie starczy na uleczenie tej mentalności... Wystarczy
    > porównać granice dawnej Rzeczypospolitej z obecną linią
    > frontową...
    >
    > Rosja to naprawdę stan umysłu -- to mentalne dziedzictwo Złotej
    > Ordy Mongołów...
    >

    Ty chyba nie wiesz ze to jest troche malowana na zielono Polska wersja.

    Doczytaj temat i zaznajom sie z terminem "lider" uzywanym w kontekscie tych silnikow.

    TLDR: Lot musial placic ruskim za remonty tych silnikow po 5000h. Zaplata w dolarach.
    Drogo.
    Lot wymyslil ze bedzie robil remonty samodzielnie OIDP po 7500h czy nawet pozniej).
    Zamowil analize z jakiegow uniwerku i jakis pacan sie pod tym podpisal.
    Latali za ocean na tych silnikach i w koncu po pewnych perturbacjach serwisowych ten
    silnik sie rozlecial. Nie ze ruscy byli bez winy ale lot sam sie w problem wbil.

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-karwinski/35-r
    ocznica-katastrofy-il-62-mikolaj-kopernik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1