  • 1. Data: 2013-04-07 12:15:47
    Temat: Chyba warte przeczytania.
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/424175,p
    anika-najgorsza-zaraza-swiata-finansow.html

  • 2. Data: 2013-04-07 13:59:35
    Temat: Re: Chyba warte przeczytania.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Yo

    wiatrak napisał(a) :
    > http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/424175,p
    anika-najgorsza-zaraza-swiata-finansow.html

    Faktycznie warte przeczytania.

    "...w razie oznak niebezpieczeństwa należy wyczyścić konto bankowe,
    nim przybędą wysłannicy Brukseli."
    Taaaa... bandyci przychodzą znienacka, o zmierzchu. Czyli nauczeni
    doświadczeniem Cypru, natychmiast - dziś, jutro, mieszkańcy
    typowanych w artykule krajów - Malty, Słowenii i Luksemburga,
    powinni wypłacić swoje pieniądze. Nie za tydzień, a już. No i Grecy
    też. Bo uwłaszczenie zgromadzonych środków finansowych zdaje się być
    już normą postępowania. Nie znasz dnia ani godziny, kiedy przyjdą
    nocą, kolbami do drzwi (banków) załomocą.

    "Tymczasem żadna instytucja finansowa nie jest w stanie samodzielnie
    spłacić wszystkich swoich zobowiązań, unikając przy tym bankructwa.
    Dlatego stworzono cały zestaw iluzji pozorujący, że jest dokładnie
    odwrotnie."
    To chyba wszyscy wiedzą. Na tej grupie. :-)

    No i czytam dalej... Długie to.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2013-04-07 15:55:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." kjrn3c$pml$...@n...news.atman.pl

> [...]

    odwrotnie."
    > To chyba wszyscy wiedzą. Na tej grupie. :-)

    Nic, tylko wydać pieniądze na cokolwiek.

    [aby nakręcić gospodarkę; pieniądz rozmnaża się w wyniku obracania
    nim; gdy leży spokojnie jako lokata, marnieje a produkcja staje...
    znaczy... no... zwalnia tempo... nie staje... zatrzymuje się...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2013-04-07 16:51:01
    Od: szod <b...@a...pl>

> [...]
    > nim; gdy leży spokojnie jako lokata, marnieje a produkcja staje...
    > znaczy... no... zwalnia tempo... nie staje... zatrzymuje się...]

    Tylko jak wypłaty mizerne i jest ryzyko kiepskiej albo wręcz braku
    emerytury, to bym nie liczył na rozrzutność ludzi... Żeby wydawać trzeba
    zarabiać, a nie jałmużnę dostawać.

  • 5. Data: 2013-04-07 18:57:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "szod" 51618860$0$1254$6...@n...neostrada.pl

    > Tylko jak wypłaty mizerne i jest ryzyko kiepskiej albo wręcz braku emerytury, to
    bym nie liczył na rozrzutność ludzi... Żeby
    > wydawać trzeba zarabiać, a nie jałmużnę dostawać.

    [co za ludzie... to skandal -- kradnie mi moje myśli!!!]

    No, niby tak...

    [gdybym miał przed kilkunastu szmal na kontach zamiast debetów,
    skurwiel Kopania nie zaatakowałby mnie; inni by nie odwrócili
    się ode mnie; Kościół nadal by wokoło mnie rył, a ja bym płacił
    temu Kościołowi -- Bogu niech będą dzięki, za to że stało się tak,
    jak stało się, ale tym razem -- już nie mogę wyzbywać się szmalu;
    Bóg potrafi ze zła wyprowadzić dobro (moją niechęć do KRK) ale za
    drugim razem Bóg nie wybaczyłby głupoty, jaką jest wyzbywanie się
    szmalu i ufne życie; czym innym jest grzeszenie, a czym innym
    jest trwanie w błędach i powtarzanie błędów; nie chcę tracić na
    ,,opodatkowaniu'', ale lepiej stracić w wyniku ,,opodatkowania''
    niż zwykłej głupoty, jaką jest rozdawnictwo; IMO Tusk może wyjść
    cało z europejskich opresji -- nie wiem, czy on taki mądry, czy
    ma farta, czy o coś innego chodzi... wiadomo, że KRK będzie
    dążył do obalenia tego państwa, gdyż to państwo za mało daje
    Kościołowi...]

    Ja nie mam przed sobą żadnej przyszłości. W jakim zatem
    celu mam wywalać szmal? Mam jechać na wycieczkę ze swoją
    kobietą? -- nie mam kobiety. Mam zabrać na piknik swoje
    dzieci? -- nie mam dzieci... Mam wywalić szmal na reperację
    kręgosłupa -- nie stać mnie na płatne leczenie...

    Mogę co najwyżej zatankować paliwo (ostatnio miesięcznie
    wydaję około 75 plnów, choć ,,oszczędne'' Volvo pali zimą
    ponad 11 litrów ON na setkę a paliwo jest potwornie drogie)
    do samochodu i mleko -- 169 groszy za litr Zambrowskiego
    3.2%... To cena realna. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'