  • 1. Data: 2006-04-26 13:52:08
    Temat: CHF vs PLN znów ;)
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Witam wszystkich i od startu proszę o wybaczenie - wiem że wątpliwości
    przewijają się co i rusz na ten temat. Ja jednak trochę z bardziej
    konkretnej strony.

    Pomimo wszystko byłbym nadal w stanie zaryzykować kredyt hipoteczny w CHF,
    aczkolwiek chęć do ryzyka osłabiła Pani w Banku ;)

    Dostałem ofertę na 2,6% w CHF i na 4,85% w PLN. Biorąc pod uwagę ryzyko
    dobicia o%owania hipotecznych w CHF jeszcze w tym roku do ponad 3% no i
    oczywiście różnic kursowych - co byście brali na takich warunkach? Jak się
    zapatrujecie na ewoluzję polskiego złotego w kontekście najbliższego czasu,
    będzie nadal % spadał?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2006-04-26 14:24:55
    Temat: Re: CHF vs PLN znów ;)
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Szymon porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zapatrujecie na ewoluzję polskiego złotego w kontekście najbliższego czasu,
    Tez mialem takie watpliwosci.. zadzwonilem nawet do PiSu i do Samoobrony
    zeby sie zapytac co zamierzaja popsuc. W PiSie pani mi powiedziala 'wiem
    pan co - ma pan taki problem jak ja. tez chce wziac kredyt i nie wiem
    jaka bedzie sytuacja, jaka wartosc zlotowki i stop procentowych" ;) A
    kasztan z samoobrony powiedzial ze nie sa firma doradcza.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-04-26 15:01:38
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Tez mialem takie watpliwosci.. ...(ciach)

    I co wybrałeś? ;)

    Szymon

  • 4. Data: 2006-04-26 15:18:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon napisał(a):

    > I co wybrałeś? ;)

    Prawda jest taka, ze obojetnie co wybierzesz to mozesz na tym wyjsc
    zdecydowanie roznie i nikt dobrej rady dac nie moze, bo wrozek tu brak.

    Fakt jest taki, ze wiekoszosc ludzi bierze kredyt i go splaca bez
    pozniejszego bawienia sie w przenoszenie, zmiane walut itp.

    Chcesz miec wolna glowe, wez w PLN i olej polityczne pieniactwo.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2006-04-26 15:59:20
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Chcesz miec wolna glowe, wez w PLN i olej polityczne pieniactwo.

    Nie chodzi o to, że chcę mieć wolną głowę, chodzi bardziej o to ile mogę
    zyskać i ile stracić. Główna stopa CHF to ile teraz jest? 1,25%? Wielu się
    wydaje że dobicie do poziomu 1,75-2% jest bardzo realne, jeśli inflację
    prognozują tam na ten rok na 1,3%. Nagle może się okazać, że mam
    oprocentowanie kredytu bliskie złotówkowemu, zakładając że Balcerowicz nie
    odejdzie ;) Jak dodam do tego ryzyko kursowe to może się okazać właśnie że
    zmusi mnie to do przewalutowania i na tym po prostu stracę.

    Chodzi mi bardziej o Waszą ocenę sytuacji kursu CHF/PLN i banków centralnych
    w obu krajach. Czy według Was kredyt w CHF jest już ryzykowny w tym roku,
    czy jeszcze nie?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 6. Data: 2006-04-26 16:00:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon napisał(a):

    > Chodzi mi bardziej o Waszą ocenę sytuacji kursu CHF/PLN i banków centralnych
    > w obu krajach. Czy według Was kredyt w CHF jest już ryzykowny w tym roku,
    > czy jeszcze nie?

    A to chodzi tylko o ten rok, czy o dluzsza perspektywe ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-04-26 16:03:16
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pomimo wszystko byłbym nadal w stanie zaryzykować kredyt hipoteczny w CHF,
    > aczkolwiek chęć do ryzyka osłabiła Pani w Banku ;)

    ryzyko jest, choć da się też słyszeć głosy o dalszym umacnianiu się złotówki
    ... podstawy do tego są (kasa z unii, rosnący eksport...)

  • 8. Data: 2006-04-26 16:23:52
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > A to chodzi tylko o ten rok, czy o dluzsza perspektywe ?

    Na najbliższe 30 lat to mi nikt nic nie poradzi. Chodzi o to, żeby w grudniu
    nie trza przewalutowywać...

    Szymon

  • 9. Data: 2006-04-26 16:27:51
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Apr 2006 17:59:20 +0200, w <e2o5co$a9t$1@news.onet.pl>, "Szymon"
    <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Chodzi mi bardziej o Waszą ocenę sytuacji kursu CHF/PLN i banków centralnych
    > w obu krajach. Czy według Was kredyt w CHF jest już ryzykowny w tym roku,
    > czy jeszcze nie?

    Bierzesz kredyt na XX lat, a interesuje Ciebie perspektywa ~8 miesięcy? ;>
    To bierz w każdej walucie :D

  • 10. Data: 2006-04-26 16:30:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon napisał(a):

    > Na najbliższe 30 lat to mi nikt nic nie poradzi. Chodzi o to, żeby w grudniu
    > nie trza przewalutowywać...

    Jak do grudnia to nie ma znaczenia waluta. A na 30 lat to jak piszesz,
    nie da sie przewidziecc. Ja bym bral w PLN dla swietego spokoju.

    --
    pozdrawiam
    Mithos