  • 21. Data: 2006-04-28 16:03:48
    Temat: Re: CHF vs PLN znów ;)
    Od: Maciej Montewski <maciej@WYTNIJ_TOmontewski.net>

    Janek Pradera napisał(a):

    > I ja tak zrobiłem. W końcu moje zarobki są w PLN, a nie w CHF...

    Uwielbiam to tlumaczenie. Jest dla mnie mistrzostwem swiata, no ale
    jesli Cie stac oddawac do banku pare tysiecy wiecej co roku, to co
    zrobic, pozazdroscic jedynie ;]

    M.

  • 22. Data: 2006-04-28 19:07:51
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Uwielbiam to tlumaczenie. Jest dla mnie mistrzostwem swiata, no ale jesli
    > Cie stac oddawac do banku pare tysiecy wiecej co roku, to co zrobic,
    > pozazdroscic jedynie ;]

    W ciagu kilku lat poziom stop procentowych w chf moze znaczaco zblizyc sie
    do stop w pln, ktore zkolei bedą zblizac sie do poziomów stop w euro, tym
    bardziej im Polska blizej bedzie wprowadzenia euro zamiast zlotego. W tej
    chwili róznica w ratach jest znaczna, nawet po uwzglednieniu spreadu, ale
    jezeli roznica w stopach bedze 1.0-1.5 punktu (np. LIBOR CHF 2.5, WIBOR
    4.0), to rata w chf po spreadzie bedzie bardzo bliska racie w PLN, nawet dla
    30 letniego okresu splaty kredytu. A tak moze juz sies tac w ciagu 2
    lat.Pozwole sobie przypomniec ze LIBOR CHF 6M na dzien 28.04.2006 wynosil
    0.7866%, natomiast rok pozniej czyli dzisiaj 28.04.2006 wynosi 1.5125%.
    Pytanie teraz czy bedzie za rok 2.5%?

    Mozna twierdzic ze w tej chwili ryzyko kursowe przy kredytach w chf nie jest
    tak duze, jak ryzyko stop procentowych.

  • 23. Data: 2006-04-28 19:36:55
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    A tak przy okazji: czy nie zastanawia Was dlaczego nadzór bankowy tak
    nalega, żeby "leczyć" ludzi z zaciągania kredytów walutowych na
    dziesiątki lat, podczas gdy z drugiej strony dążą do zastąpienia
    złotówki przez euro w ciągu paru lat (dobrze kojarzę 2009?)?

    Może odpowiedź na pytanie: po jakim kursie zł na euro wymienią byłaby
    pomocna? :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2006-05-02 17:28:18
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Może odpowiedź na pytanie: po jakim kursie zł na euro wymienią byłaby
    > pomocna? :-)

    Rozwiń temat proszę, bo zupełnie się nie wyznaję... To już niby wiadomo?

    Szymon

  • 25. Data: 2006-05-04 12:07:41
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006 19:28:18 +0200, "Szymon" <s...@o...pl> wrote:

    >Rozwiń temat proszę, bo zupełnie się nie wyznaję... To już niby wiadomo?

    Stirlitz nie wiedział, jaki będzie kurs, Stirlitz wiedział, że Jarek
    nie wie, jaki będzie kurs, ale Stirlitz wiedział, że centrala wie.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 26. Data: 2006-05-05 12:38:33
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Stirlitz nie wiedział, jaki będzie kurs, Stirlitz wiedział, że Jarek
    > nie wie, jaki będzie kurs, ale Stirlitz wiedział, że centrala wie.

    A czy Stirlitz ma wtyki w centrali?

    Szymon