  • 1. Data: 2006-04-26 12:41:16
    Temat: Multibank, kredyt, hipoteka, chf
    Od: Player <p...@...pl>

    Witam,

    chwile rozgladałem się gdzie wziąć kredyt. Padło na multibank.
    Wydaje się, że to pewna decyzja. Pytanie czy ktoś w ostatnim czasie brał
    podobny kredyt i ma doświadczenie. Może warto na coś zwrócić uwagę?
    Jakieś kruczki, niedopowiedzenia ... itp?
    Za wszelkie wskazówki dziekuję. :-)

    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-04-26 12:57:22
    Temat: Re: Multibank, kredyt, hipoteka, chf
    Od: "GREGMAR" <gregmar_[at]_life.pl>

> [...]
    > podobny kredyt i ma doświadczenie. Może warto na coś zwrócić uwagę?
    > Jakieś kruczki, niedopowiedzenia ... itp?

    Też miałem zamiar, ale.... oprocentowanie
    napisane z "palca" preseza a nie LIBOT - marza.

    pzdr

  • 3. Data: 2006-04-26 16:28:59
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Apr 2006 14:41:16 +0200, w <e2nppd$vmb$1@news.onet.pl>, Player

> [...]
    > podobny kredyt i ma doświadczenie. Może warto na coś zwrócić uwagę?
    > Jakieś kruczki, niedopowiedzenia ... itp?

    Przeczytaj archiwum grupy.
    W skrócie % w Multi i mBanku wymyśla prezes, w innych masz jasno w umowie
    podany.

  • 4. Data: 2006-04-26 16:55:48
    Od: d...@n...pl

    > Wed, 26 Apr 2006 14:41:16 +0200, w <e2nppd$vmb$1@news.onet.pl>, Player

    > Przeczytaj archiwum grupy.
    > W skrócie % w Multi i mBanku wymyśla prezes, w innych masz jasno w umowie
    > podany.

    Eee, to chyba jakaś paranoja się porobiła z tym prezesem i jego "palcem",
    który według swego widzimisie podpisuje podwyżki.
    Mam w Multi kredyt od ponad roku. Długo sie wahałem, bo brałem pod uwagę
    również BPH. I co po roku mam w Multi 2,45% (fakt, że musiałem ich atakować o
    obniżkę - ale się przychylili). A BPH po raz trzeci w ciągu oststnich 9
    miesięcy podniósł oprocentowanie i teraz siostra płaci u nich po 3,2%.
    I masz tu system prezesowski i rynkowy. Oczywiście wiem, że zaraz się pojawi
    argument, iż teraz jest tak a za 10 lat prezes wstanie którąś tam nogą i mu
    się zmieni. Ludzie, nie popadajcie w paranoję, to jest instytucja komercyjna i
    musi walczyć o klienta. Nie mogą sobie pozwolić na dziadowskie ruchy (w tym
    przypadku podnoszenie oprocentowania ponadprzeciętnie nad konkurencję), bo po
    prostu znikną z rynku - chyba że o to im chodzi?
    A nawet jeśli tak zrobią to idę do każdego banku za rogiem i biorę następny na
    spłatę tego w Multi.
    Ja jestem zadowolony, choć przyznaję że muszę ich trochę motywować różnymi
    pismami do obniżek. Ale z tego co widzę to wszystkie banki wokoło podnoszą %,
    więc i tak nie jest źle.

  • 5. Data: 2006-04-27 13:36:44
    Od: Player <p...@...pl>

    > Przeczytaj archiwum grupy.
    > W skrócie % w Multi i mBanku wymyśla prezes, w innych masz jasno w umowie
    > podany.

    O tym to nawet mówią w innych bankach :-)

    Jako alternatywe znalazłem Millenium Bank.
    Prawie identyczne warunki (procent, rata miesieczna)

  • 6. Data: 2006-04-29 20:53:01
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 26 Apr 2006 18:55:48 +0200,
    osoba podpisana: d...@n...pl <d...@n...pl>
    napisała:

    > Eee, to chyba jakaś paranoja się porobiła z tym prezesem i jego "palcem",
    > który według swego widzimisie podpisuje podwyżki.

    Nie tyle podpisuje podwyżki co nie podpisuje obniżek .... Oczywiście nie
    mogą "bardzo" odstawaĆ od konkurenji, ale jakoś tak dziwnie wychodzi że
    moi znajomi mają teraz kredyty w Multi "nieco"
    wyżej oprocentowane, niż inni.

    KJ

  • 7. Data: 2006-04-29 21:18:25
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > nie mogą "bardzo" odstawaĆ od konkurenji, ale jakoś tak dziwnie
    > wychodzi że moi znajomi mają teraz kredyty w Multi "nieco"

    Multi poprostu różnicuje klientów na starych i nowych. Niby wszyscy maja tak
    samo... ale dzieki odmiennemu skoringowi mają mase progów %%. Finał jest
    taki, że nowi mają niższe %% niż ci klienci co brali kredyty wcześniej.

  • 8. Data: 2006-04-30 10:48:46
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 29 Apr 2006 23:18:25 +0200, w <e30l7o$9ug$1@atlantis.news.tpi.pl>, "mm"
    <j...@c...barg.sv> napisał(-a):

> [...]
    > samo... ale dzieki odmiennemu skoringowi mają mase progów %%. Finał jest
    > taki, że nowi mają niższe %% niż ci klienci co brali kredyty wcześniej.

    A nowi po paru latach przestają być nowymi i już mają wyższe %% :). BRE jest w
    tym dobre, wystarczy przypomnieć sobie lokaty antybelkowe, ciekawe ile tam
    teraz wynosi %. :))

  • 9. Data: 2006-04-30 11:18:20
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > jest w
    > tym dobre, wystarczy przypomnieć sobie lokaty antybelkowe, ciekawe ile tam

    Osobiscie nie polecam oferty Multibanku jako zrodla kredytu hipotecznego
    tylko. Taki kredyt w Multi ma sens, jesli chce sie połaczyc kilka produktów
    kredytowych. Ja mam hipoteczny na dzialkę ok.50k PLN w CHF na 2.95, czyli
    zadna rewelacja, póki co. Ale przy tym mam kredyt samochodowy na 2.95% w CHF
    (jeszcze ok.30k PLN) i limit kredytowy na 6% w PLN, nie place za rachunek
    (Aquariusa), ani prowizji za przedluzenie linii kredytowej. Wiec zusammen do
    kupy mnie sie to oplaca.