  • 21. Data: 2007-04-26 07:00:24
    Temat: Re: CHF marza 0,85 %
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Kamil Jońca wrote:
    > Dnia Wed, 25 Apr 2007 18:03:24 +0200,
    > osoba podpisana: badzio <b...@n...epf.pl>
    > napisała:
    > [..]
    >
    > A tak wogóle to już pisałem (i to chyba nawet Tobie) że to coś jest
    > niereformowalne.

    To mi udzieliłeś tej cennej rady, za którą bardzo dziękuje.

  • 22. Data: 2007-04-26 07:18:35
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jeżeli uparcie nie chcesz podać wysokości prowizji to widocznie jednak
    > jest bardzo wysoka i nie jest to oferta godna uwagi. Szukaj dalej. A może
    >
    > po prostu nie zwaracasz uwagi na takie drobiazgi jak prowizja...
    > :))))
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > P.

    wspomnial, ze takie warunki zaoferowal Bank Nordea, wedlug ich TOiP
    prowizja wynosi 0,5 - 3% kwoty kredytu...

    pozdr.
    RobertS

  • 23. Data: 2007-04-26 07:31:14
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    > szkoda, ze nie chcesz podac innych parametrow kredytu - rozumiem, ze to
    > jakas tajemnica?
    > pytanie o konto bylo jedynie uzupelniajace...

    No to może moje trzy grosze dla lubiących konkrety:

    Październik 2006, Nordea, kredyt na 100% wartości nieruchomości, 260.000
    zł, 30 lat, CHF, raty malejące

    wynegocjowane oprocentowanie (bez pośredników): LIBOR6M + marża 0,85%
    (1,1% do czasu spłaty 20% wartości kredytu)

    prowizja za udzielenie kredytu: 1,5%

    konto nieobowiązkowe, płatne (dla "złotego" klienta, którym można się
    stać b. łatwo) 2zł/mc (wziąłem ze względu na kwestię wygody
    automatycznej spłaty raty z konta). Ubezpieczenie na życie wliczone w
    koszt kredytu

    Dla zainteresowanych w praktyce jak wyglądały raty:

    kurs CHF w Nordea/wysokość raty CHF/wysokość raty PLN

    2,4191 zł 479,63 CHF 1 160,27 zł (rata za niepełny miesiąc)
    2,4206 zł 639,03 CHF 1 546,84 zł
    2,4433 zł 579,50 CHF 1 415,89 zł
    2,4402 zł 578,72 CHF 1 412,19 zł
    2,4651 zł 551,09 CHF 1 358,49 zł
    2,3906 zł 577,16 CHF 1 379,76 zł

    p.s. Poznań, 2 wizyty w banku, argumenty: kontroferta konkurencji (DB),
    zarobki powyżej 6k netto

  • 24. Data: 2007-04-26 07:36:34
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > wspomnial, ze takie warunki zaoferowal Bank Nordea, wedlug ich TOiP
    > prowizja wynosi 0,5 - 3% kwoty kredytu...

    czyli co 3% ? to przykładowo od 350k pln 10,5kpln

    cudów nie ma: albo niska prowizja albo niska marża
    a jaki spred ma nordea?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 25. Data: 2007-04-26 07:43:47
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > czyli co 3% ? to przykładowo od 350k pln 10,5kpln
    >
    > cudów nie ma: albo niska prowizja albo niska marża
> [...]

    spread jest ok
    2.2511 - 2.3315

    ale ta prowizja, nawet gdyby było to 1,5% to i tak jest duzo...

    w Fortis prowizja 0% a marża 0,9-1,0% (tylko beznadziejny punkt w umowie)
    w DB prowizja 0,8% marża ok. 0,9%

    gdzie jeszcze oferta w CHF jest na podobnym poziomie?

    pozdr.
    RobertS

  • 26. Data: 2007-04-26 07:56:32
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > gdzie jeszcze oferta w CHF jest na podobnym poziomie?

    Może w metribank? Gdzie może na pewno! :)

    Metribank WO
    http://metribank.hashzero.net metribank wielkie oszustwo

  • 27. Data: 2007-04-26 12:00:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):

    > Może w metribank? Gdzie może na pewno! :)

    A jest to instytucja godna zaufania, bo nawet sam Grzegorz Doradca
    Klienta Metribank korzysta z ich usług, o czym nie omieszkał
    poinformować tutaj. :):)

    p. m.

  • 28. Data: 2007-04-26 13:30:02
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    O, bardzo cenne konkrety !
    Oczywiście do czasu hipoteki na nieruchomości dodatkowo + 1% ?
    Czy to jest na pewno ubezpieczenie na życie, czy NW ?
    JaC

  • 29. Data: 2007-04-26 13:51:41
    Temat: Re: CHF Nordea marza prowizja ubezpieczenie
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    I powiedzmy, że prowizja jest jeszcze przedmiotem negocjacji.
    Ponieważ wniosek idzie przez pośrednika, to zapewne nacisk jest ograniczony - w końcu
    pośrednik musi na czymś zarobić...
    Spread mają rynkowy (jesli 3,9% mozna uznac za do przyjęcia), kk i konto nie sa
    problemem.
    Ale dziękuję za podpowiedzi, żeby włączyć w marżę ubezpieczenie.
    Tylko ciągle nie wiem, jakie ubezpieczenie dostajecie w pakiecie w Nordea (bo nie
    jest obowiązkowe): na życie naprawdę,
    czy jednak NNW ?

    Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz w Nordea: co się dzieje, jeżeli z jakichkolwiek
    powodów deweloper opóźni oddanie
    inwestycji?
    Przykładowo, co z ostatnią ratą, jeżeli wypadnie poza okreslony w umowie termin?
    JaC

  • 30. Data: 2007-04-26 13:52:46
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    666 napisał(a):
    > Oczywiście do czasu hipoteki na nieruchomości dodatkowo + 1% ?

    Tak, stąd moja rata nr 2 jest znacząco wyższa od raty nr 3. Wpis do
    hipoteki udało się załatwić w ciągu +- miesiąca.

    > Czy to jest na pewno ubezpieczenie na życie, czy NW ?

    Hmm... musiałbym spojrzeć do umowy... w mojej świadomości funkcjonuje to
    jako "jeśli wpadnę terminalnie pod tramwaj to żona nie zostanie na lodzie".

    Dodatkowo dodam, że po złożeniu kompletu dokumentów decyzję kredytową
    otrzymałem błyskawicznie (3-4 dni robocze), a samo uruchomienie kredytu
    (po złożeniu aktu notarialnego i innych wymagamych rzeczy) 1 (!) dzień
    roboczy. Z tego co czytałem o różnych przygodach grupowiczów z terminami
    decyzji/uruchamiania kredytu, mozna traktować to jako bardzo dobry wynik.

    No dobra, czas na minusy:

    - kurs CHF Nordea wylicza dwukrotnie w końcu dnia (koło 9:00 i koło
    15:00). Nie jest sprecyzowane w umowie wg którego nalicza ratę - w
    praktyce zawsze było to wg mniej korzystnego dla klienta.

    - narazili mnie na stres, bo po uruchomieniu konta zapomnieli wprowadzić
    automatyczną spłatę kredytu (w umowie jak byk stoi że może
    nieterminowość może być przyczyną żądania natychmiastowej spłaty). W
    związku z tym miałem stracha jak dwa dni po terminie zalogowałem się i
    stwierdziłem, że już przy pierwszej racie stałem się "niesolidnym
    klientem". Na szczęście telefon do oddziału wyjaśnił sprawę, przeprosili
    (wcześniej otrzymałem telefonicznie zapewnienie, że automatyczna spłata
    jest uruchomiona) i od tej pory tylko troszczę się o to, żeby na dzień
    spłaty przelać kwotę raty + margines bezpieczeństwa.

    - zapis w umowie, który obliguje kredytobiorcę o pytanie się banku o
    zgodę w przypadku brania JAKIEGOKOLWIEK kredytu.

    pozdr.
    BM