  • 21. Data: 2012-07-11 16:28:09
    Temat: Re: Brac czy nie brać - hipoteczny w PEKAO SA
    Od: "szymek" <t...@U...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jtjv1v$5ja$1@inews.gazeta.pl...

    > Wyjściowe jest 1,7. Prawdopodobnie uzyskamy 1,4.
    > Czy wielkość tej marży zależy od pracownika banku, czy od innych bardziej
    > przeliczalnych kryteriów?

    Istnieje możliwośc obniżenia marży pod warunkiem zawarcia umowy na dodatkowe
    produkty (3 produkty, za każdy produkt bank obniża oprocentowanie o 0,1 pp).
    I może dlatego oferują Ci niższą marżę? Chociaż mi doradca w pekao
    powiedział, że te ich warunki można jeszcze dodatkowo negocjowac, jeśli
    gdzieś dostaniesz lepszą ofertę

  • 22. Data: 2012-07-11 16:31:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie mam pojęcia, lub nie zapamiętalam ze spotkania. Na razie tylko
    > orientowalismy się, czy dostaniemy zdolność w tymze banku (już jedno z nas
    > ma kredyt w nim).
    >
    > Jaka może być ta marża, przy jakiej warto a przy jakiej nie warto się
    > decydować?
    >
    > Majka

    1,2-1,45% to aktualnie bdb warunki, daj znać jak się dowiesz jakie bank
    zaoferował warunki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2012-07-11 16:32:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > ja podpisywałem umowę w kwietniu to mam 1,2%, kumpel brał w czerwcu to
    > ma już 1,3%
    > ostatnio marże w bankach poszły w górę

    fakt, jest drożej a w kwietniu można było dostać nawet 1,1% (promocja)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2012-07-11 16:33:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja w październiku i mam 0,99% ale to jest chwyt marketingowy i
    > faktycznie jest to około 1,1% (specyficzny sposób liczenia - im wyższy
    > WIBOR tym wychodzi wyższa marża).
    > P.G.

    WIBOR nie ma żadnego wpływu na marżę, to 2 parametry, które składają się
    na oprocentowanie kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2012-07-11 16:34:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wyjściowe jest 1,7. Prawdopodobnie uzyskamy 1,4.
    > Czy wielkość tej marży zależy od pracownika banku, czy od innych bardziej
    > przeliczalnych kryteriów?
    >
    > Majka

    wiele zależy od negocjacji, większość możliwość uzyskania niższej marży
    jeżeli złożycie wnioski do np. 3 banków, jak w PeKaO pokażecie, że
    gdzieś indziej dostaliście taniej to wam obniżą ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2012-07-12 15:10:07
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > WIBOR nie ma żadnego wpływu na marżę, to 2 parametry, które składają się
    > na oprocentowanie kredytu

    Masz rację co do zasady - w umowie jest odsetki = marża + WIBOR. Ale jest
    tam też, że odsetki liczy się za faktyczną liczbę dni w danym miesiącu, a
    zakłada się, że rok ma 360 dni. Czyli faktycznie (w tym roku) odsetki
    przemnaża się przez 366/360. I właśnie o skutki takiego liczenia mi chodzi.
    Przykład:
    Marża 1%, WIBOR 5% - oprocentowanie kredytu wychodzi 6%.
    Ale faktyczne jest 6*366/360 = 6,1% - co do porównania z innymi bankami
    należy rozumieć jako marża 1,1% + WIBOR 5%.
    A gdyby WIBOR był 10% to dostaniemy 11% co odpowiada 11,18% - co w innym
    banku odpowiada marży 1,18% + WIBOR.
    Dla mnie to jest zależność _faktycznej_ marży od WIBORu.

    Przypuszczam, że większość klientów wybierając bank z marżą 1% a nie ten z
    marżą 1,1% spłaci cały kredyt (faktycznie płacąc 1,1%) i cały czas w
    przekonaniu, że wybrali lepszą ofertę. Marketingowo to jest chyba idealne
    rozwiązanie.
    P.G.

  • 27. Data: 2012-07-12 15:22:18
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    >
    > Wyjściowe jest 1,7. Prawdopodobnie uzyskamy 1,4.
    > Czy wielkość tej marży zależy od pracownika banku, czy od innych bardziej

    Nie mam dużego doświadczenia (tylko raz brałem kredyt). Mam wrażenie, że są
    banki w których to względnie sztywno zależy od tabelek i są takie, gdzie
    jakiś ich pracownik ma większe pole manewru, ale nie ten z którym się
    bezpośrednio rozmawia.
    Jak rozglądałem się za kredytem to oferta Citi wydawała mi się słabo
    konkurencyjna, ale powiedziano mi, że jak dostarczę im lepszą ofertę innego
    banku to w ciągu jednego dnia prawie na pewno przygotują mi konkurencyjną
    ofertę. W innych bankach decyzyjność liczyła się w tygodniach.
    Planowałem to przetestować, ale w końcu nie przetestowałem więc nie powiem,
    czy faktycznie prawda.
    P.G.

  • 28. Data: 2012-07-12 16:16:40
    Od: "TrzyLinie" <t...@W...gazeta.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

    > Masz rację co do zasady - w umowie jest odsetki = marża + WIBOR. Ale jest
    [ciach]

    Dziękuję za ten post!

  • 29. Data: 2012-07-12 17:19:20
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]
    >
    > Dziękuję za ten post!

    Cała przyjemność po mojej stronie.
    Nie napisałem nic genialnego.
    P.G.

  • 30. Data: 2012-07-13 12:10:32
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2012 15:10:07 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > zakłada się, że rok ma 360 dni. Czyli faktycznie (w tym roku) odsetki
    > przemnaża się przez 366/360. I właśnie o skutki takiego liczenia mi chodzi.

    Glowa nie smietnik, ale wydaje mi się, ze to wynika z jakichs przepisow
    ,,wyżej''. (Najprawdopodobniej prawo bankowe?)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns