eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ? › Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
    Date: 26 Oct 2003 01:12:29 +0200
    Sender: k...@d...pm.waw.pl

    "Strange" <s...@i...pl> writes:

    > Otóż nie.Mój bank (mBank) wcale nie wydał polecenia jej zniszczenia.W
    > momencie
    > dokonywania zakupu karta w/g mBanku była aktywna.
    > Gdyby baba zaczekała 5 minut, to wyjaśniłbym sprawę w mBanku i ne byłoby
    > kłopotu.

    Bylby. Tak jak napisalem, zastrzezenie karty jest nieodwolalne. mBank
    nie bylby w stanie tego naprawic, niezaleznie od tego, w jaki sposob
    i przez kogo zostala ona zastrzezona. mBank zreszta musial sie na takie
    zasady zgodzic i musi zgodnie z nimi ulozyc swoje regulaminy.

    Jedyna inna mozliwosc bylaby taka, ze karta istotnie nie byla zastrzezona
    (w rozumieniu organizacji VISA, a nie mBanku), a tylko WBK CA by sie
    cos pomylilo - ale to jest raczej malo prawdopodobne.

    > Nie wiem, czy regulamin nakazuje zniszczyć kartę w ciągu 2 minut.

    Natychmiast - w sumie logiczne, bo szybkie zniszczenie karty ma na
    celu zaskoczenie "klienta" i tym samym uniemozliwienie mu reakcji.

    Jesli karta zostala zastrzezona przez pomylke (tak jak w tym przypadku),
    to i tak juz wiecej nic sie nie da stracic, po prostu trzeba wyrobic nowa.

    Jesli to proba fraudu, to sprzedawca musi sie liczyc z roznymi
    mozliwosciami i tak jest najbezpieczniej (chyba ze w ogole zniszczenie
    karty nie jest bezpieczne, wtedy nie nalezy tego robic).

    > Tym bardziej, że byłem własnie w trakcie wyjaśniania całej historii.

    Wyjasnienie nic by nie dalo - tzn. w najlepszym przypadku doszlibyscie
    do zgodnego wniosku, ze karta zostala zastrzezona przez pomylke.
    Tak czy owak regulamin wciaz nakazywalby bezuzyteczna karte zniszczyc.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH