    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpłatne bankomaty dla klienta
    Date: Mon, 16 Aug 2010 05:54:26 +0000 (UTC)

    > No własnie, dla klienta bankomaty są bezplatne, ale czy banki rozliczają
    > się między sobą za to, że ich klient skorzystał z obcego bankomatu ?
    > jakiego rzędu są to kwoty czy też % ?

    Opłata ta jest niezależna od tego czy bankomat jest bezpłatny czy nie dla
    klienta. Może ona być pobierana na dwa sposoby:

    1. Przez organizację płatniczą Visa lub MasterCard. Po obniżkach na
    początku roku opłata w MasterCard wynosi 1,20 lub 1,60 od każdej wypłaty
    zależnie od rodzaju karty. Dla Visa jeśli mnie pamięć nie myli 1,30

    2. Bezpośrednio wypłacana właścicielowi bankomatu na podstawie umowy
    dwustronnej. Wysokość tych opłat jest utrzymywana w tajemnicy. Przed
    zmianami opłat Visa/MasterCard były one podobno rzędu 2 zł.