  • 1. Data: 2022-10-12 20:05:40
    Temat: Re: Będziemy mieli lepsze ;) czołgi niż USA
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ti6427$1eo1$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel pisze tak:

    > Będziemy mieli lepsze ;) czołgi niż USA

    Nakupimy tych czołgów a ruZia się rozpadnie.
    Jak zwykle Polakowi wiatr w oczy.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2022-10-13 13:10:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.10.2022 o 20:05, PiteR pisze:
    > in <news:ti6427$1eo1$1@gioia.aioe.org>

    > Nakupimy tych czołgów a ruZia się rozpadnie.
    > Jak zwykle Polakowi wiatr w oczy.

    Nie wiem, czy nie lepiej byłoby wieże na naszych ROSOMAKach osadzić.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-10-22 11:18:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 października 2022 o 11:37:41 UTC+2 Eneuel napisał(a):
    > PiteR
    >
    > : Nakupimy tych czołgów a ruZia się rozpadnie.
    >
    > Himilsbach obawiał się podobnie -- ,, nauczę się angielskiego, z
    > filmu nic nie wyjdzie i zostanę na lodzie z tym angielskim''...

    Aleś sparafrazował, wersja dla dzieci?
    Przecież jest nawet powiedzenie "zostać jak Himilsbach z angielskim" ;>

    A ogólnie to jest jak z "noś parasol przy pogodzie" - lepiej kupić czołgi i żeby nie
    było wojny ("si vis pacem, para bellum"), niż nie kupić, a tu wojna...

  • 4. Data: 2022-10-22 13:52:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 paź 2022 o 11:18, Dawid Rutkowski pisze:

    > A ogólnie to jest jak z "noś parasol przy pogodzie" - lepiej
    > kupić czołgi i żeby nie było wojny ("si vis pacem, para bellum"),
    > niż nie kupić, a tu wojna...

    Nie jest problemem kupno czołgów,
    ale
    jest problemem kupno akurat tych czołgów.

    Na domiar złego generał Skrzypczak mówi, że naukę
    należy rozpocząć na trenażerach, nie na czołgach,
    bo nauka na czołgach poskutkuje psuciem tychże...

    - nadmiarowe wydatki
    (socjalne, antycovidowe, antyinflacyjne...)
    połączone z niejasną polityką finansową
    - ciężkie (drogie w zaqpie i w eksploatacji) czołgi
    oraz niezrozumiałe zaqpy ciężkiego uzbrojenia
    w Korei Południowej
    - wysokie kary (choćby drogowe mandaty)
    i podatki (choćby składki ZUS)
    - niejasne (delikatnie ujmując) i dziurawe prawo
    - prawny chaos (choćby tradycyjne zmiany podatkowego
    prawa podczas/w_trakcie podatkowego roku)
    - demontowanie opozycji, przejmowanie mediów i sądów,
    ścisła współpraca z rzymskokatolickim Kościołem,
    niezbyt gorliwym w potępianiu moskiewskich zbrodni...

    WWPutin to płatny agent antyrosyjski -- za pieniądze Zachodu
    prowadzi Rosję do totalnego upadku. Czy JKaczyński (wraz ze
    spółką -- MMOrawiecki, BSzydło, PJaki itd...) nie prowadzi
    RP do podobnej klęski?...

    Co łączy PiSowego ministra Dworczyka, pułkownika Gaja, NATO i Moskwę?...

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,290
    40801,afera-mailowa-dworczyk-dostawal-informacje-zas
    trzezone-przez.html

    Dlaczego PiS upomina się o reparacje u Niemców akurat teraz?
    (podczas makabrycznej, gdyż mogącej zakończyć żywot na Ziemi,
    wojny -- w której Niemcy i Polska są sojusznikami)
    Dlaczego PiS nie upomina się o reparacje (zabory,
    wojna bolszewicko-polska, IIWW, PRLa...) u Moskali?
    (u słabnącego, okrwawianego przeciwnika)

    E... Tam... JKaczyński jest święty!!!
    Zbrodnią jest choćby w myślach posądzanie JK o cokolwiek złego!
    Toż stracił brata... I bratową...

    -=-

    https://youtu.be/pr3LJvCD-5U?t=261

    -=-

    Niestety jakoś ;) dziwnie podobny jest wg mnie JKaczyński do WWPutina...

    -=-

    Może należy kupować lżejsze -- tańsze czołgi, lecz w większej
    liczbie?... Rosjanie nie są debilami -- szybko zbudują swe
    własne ????? -- wzorem hamerykańskich javelins...

    Moskwa postawiła na:
    - tanki (tysiące straciła)
    - śmigłowce (gęsto spadające)
    - rakiety (wyniszczające Ukrainę)
    - artyleryjski nawały
    - powietrzną obronę...

    Abramsy żrą dużo paliwa, wymagają dobrych mostów, są drogie i duże...
    Strzelają niewiele dalej niż snajper...
    Na Ukrainie nie ma pancernych pojedynków...

    Wg mnie dzisiaj czołg w roli mobilnej armaty to takie sobie
    rozwiązanie... Oczywista coś musi chronić żołnierzy także
    przed niepancernym przeciwnikiem, czającym się za każdym
    krzakiem...

    Tym czymś (rzecz jasna/oczywista?) jest rozum...
    Ale używany rozum... Nie zaś gnijący/gnuśniejący czy tłumiony...
    Wg mnie Polacy muszą (niestety) chwilowo ;) zapomnieć
    o ,,powstawaniu z kolan'' i ambitnych planach w ogóle...

    -=-

    Przed nami wojna -- ukraińsko-rosyjska, amerykańsko-chińska,
    amerykańsko-koreańska... Za nami też wojna, czy raczej wiele
    wojen. Bywało, że owe wojny nasi przodkowie prowadzili naraz
    przeciwko wielu przeciwnikom...

    --