  • 1. Data: 2015-10-18 16:11:14
    Temat: Bankomaty recyclingowe....
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kilka lat temu pytałem o bankomaty-wpłaromaty, w których można
    podejmować gotówkę i wpłacać ją, ale tak aby gotówka wpłacana była
    pod razu dostępna do wypłaty. Wtedy to padła odpowiedź, że u nas tak
    być nie może, bo jest rozporządzenie nbp mówiące o tym, że
    przyjmowana gotówka zawsze musi przejść przez kasjera aby mogła być
    wydana z powrotem, stąd bankomaty recyclingowe nie mogą u nas
    funkcjonować. Czy coś w tej kwesti się zmieniło? Widziałem
    bankomat-wpłatomat Euronetu, czy on ma osobne kasety na wpłaty i
    wypłaty, także wypłaty nie mogą być realizowane z wpłat czy to
    prawdziwy bankomat recyclingowy?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-10-18 16:59:48
    Temat: Re: Bankomaty recyclingowe....
    Od: " 666" <...@...6>

    Ale co Cię obchodzi co się dzieje wewnątrz bankomatu (np. kto siedzi w środku), skoro
    transakcję wpłaty masz zaksięgowaną w czasie
    rzeczywistym (on-line)?
    Kiedyś były koperty do wpłatomatów to była inna bajka (zadzwonili do mnie z banku, że
    w kopercie było 2400 a nie zadeklarowane 2500,
    do dziś myślę, że mnie orżnęli).

    -----

  • 3. Data: 2015-10-18 17:16:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Oct 2015 16:59:48 +0200, " 666" <...@...6> wrote:
    > Ale co Cię obchodzi co się dzieje wewnątrz bankomatu (np.

    A co nie można wiedzieć?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-10-18 19:51:00
    Od: " 666" <...@...6>

    Czekam na pierwszą sprawę o wypłacenie z bankomatu fałszywych banknotów.
    I jak to udowodnić.
    Ciekawe, czy bankomat zapisuje w swoim systemie transakcyjnym numery
    wypłaconych/wpłaconych banknotów.
    I czy jakikolwiek normalny człowiek to sobie zapisuje.

    -----

  • 5. Data: 2015-10-24 07:09:01
    Od: MK <m...@i...pl>

    " 666" <...@...6> Wrote in message:
    > Czekam na pierwsz? spraw? o wyp?acenie z bankomatu fa?szywych banknotów.
    > I jak to udowodni?.
    > Ciekawe, czy bankomat zapisuje w swoim systemie transakcyjnym numery
    wyp?aconych/wp?aconych banknotów.
    > I czy jakikolwiek normalny cz?owiek to sobie zapisuje.
    >

    > -----

    A wplacales kiedys falszywke do wplatomatu?
    czesc wplatomatow
    zwroci cos takiego, ale sa tez takie, ktore zatrzymaja wplacona
    falszywke.
    Problem z bankomatami recyclingowymi w pl polega na tym, ze nie ma
    odpowiednich przepisow regulujacych ich uzywania, a technicznie
    projekt banknotu nie byl przygotowywany z mysla o uzywaniu takich
    urzadzen. W przypadku euro banknoty zastaly w taki sposob
    zaprojektowane aby 'ulatwic' maszynie wykrywanie
    falszywek.

    MK
    --

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 6. Data: 2015-10-24 09:11:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Oct 2015 07:09:01 +0200 (CEST), MK <m...@i...pl>
    wrote:
    > W przypadku euro banknoty zastaly w taki sposob
    > zaprojektowane aby 'ulatwic' maszynie wykrywanie
    > falszywek.

    Czy ułatwianie maszynom nie ułatwia też podrabianie fałszerzom? O
    fałszywych euro słyszy się często, o zł rzadziej...

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-10-24 09:50:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-15 o 09:11, Marek pisze:

    > Czy ułatwianie maszynom nie ułatwia też podrabianie fałszerzom? O
    > fałszywych euro słyszy się często, o zł rzadziej...

    Nasze banknoty są wbrew pozorom bardzo dobrze zabezpieczone. PWPW jest
    uznaną firmą w tym zakresie. W wypadku EURO są one drukowane przez różne
    kraje i różne wytwórnie. Siłą rzeczy możliwe są drobne rozbieżności
    pomiędzy producentami, a zatem trudno wykryć fałszerstwo - zwłaszcza
    metodą "automatyczną". To ułatwia zadanie fałszerzom.

  • 8. Data: 2015-10-24 12:38:00
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości grup

    > A wplacales kiedys falszywke do wplatomatu?czesc wplatomatow
    > zwroci cos takiego, ale sa tez takie, ktore zatrzymaja wplacona
    > falszywke.

    A jak się to właściwie odbywa? Ja próbowałem wpłacać fałszywkę do
    wpłatomatów mBanku (różnych) i zawsze była zwracana.

    Do innych nie próbowałem, ale czy znane są kryteria na podstawie których
    odróżniana jest fałszywka od destrukta. Zatrzymują (nie księgują na
    rachunku?) i co się dalej z tą sytuacją dzieje?

  • 9. Data: 2015-10-24 13:29:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-15 o 12:38, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "MK" napisał w wiadomości grup

    > A jak się to właściwie odbywa? Ja próbowałem wpłacać fałszywkę do
    > wpłatomatów mBanku (różnych) i zawsze była zwracana.

    Dość głupi pomysł na zabawę, bowiem choć ja rozumiem Twój głownie
    naukowy i odkrywczy cel, to jednak sąd i prokurator mogliby być o wiele
    mniej wyrozumiali. Odradzam takie zabawy.

    > Do innych nie próbowałem, ale czy znane są kryteria na podstawie których
    > odróżniana jest fałszywka od destrukta. Zatrzymują (nie księgują na
    > rachunku?) i co się dalej z tą sytuacją dzieje?

    Gdyby kryteria były powszechnie znane, to by fałszerze dopracowali swoje
    wyroby. To dość oczywiste, że nie są.

  • 10. Data: 2015-10-24 14:24:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Oct 2015 13:29:04 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Dość głupi pomysł na zabawę, bowiem choć ja rozumiem Twój głownie
    > naukowy i odkrywczy cel, to jednak sąd i prokurator mogliby być o
    wiele
    > mniej wyrozumiali. Odradzam takie zabawy.

    Jak bankomat ma odróżnić fałszywkę od zniszczonego i powiadomić o
    takiej próbie organa? Nie przesadzajmy.

    --
    Marek