  • 51. Data: 2016-08-07 03:36:12
    Temat: Re: Banki oddadzą spredy
    Od: z <...@...pl>

    > O ile pamiętam, to problem właśnie w tym był, że nie dało się. Banki
    > przyjmowały tylko złotówki i przeliczały wg swojego widzimisię. Na tym
    > całe oszustwo polegało. Speadu nikt nie kontrolował, bowiem na zdrowy
    > rozsądek za drogich nikt nie kupi. Ale zdrowy rozsądek nie obejmował
    > sytuacji, że ktoś będzie musiał im zapłacić tyle, ile sobie wymyślą.

    W normalnym kraju już sama kwestia spredu byłaby podstawą do
    unieważnienia takiej umowy gdyż bank ewidentnie chciał oszukać klienta.

    PS. Ale my tu możemy przytaczać argumenty i zapisy prawne a zgraja
    lobbystów bankowych nadal swoje :-)

  • 52. Data: 2016-08-07 11:04:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-16 o 03:36, z pisze:

    > W normalnym kraju już sama kwestia spredu byłaby podstawą do
    > unieważnienia takiej umowy gdyż bank ewidentnie chciał oszukać klienta.

    Żadnego speadu w umowie nie ma, toteż nie można jej z tego powodu
    unieważnić. Po prostu wcześniej banki obracały walutami i ten spead się
    regulował przez rynek. Można go dowolnie kształtować, ale jak dasz za
    duży, to nikt waluty nie kupi. Problem wynikł z tego, że musiałeś jako
    dłużnik u nich kupić po ich cenie.

  • 53. Data: 2016-08-07 12:05:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 11:04:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > regulował przez rynek. Można go dowolnie kształtować, ale jak dasz za
    > duży, to nikt waluty nie kupi. Problem wynikł z tego, że musiałeś jako

    Cos mi chodzi po glowie, ze niektore mialy specjalny kurs dla
    splacajacych kredyty ...

    J.

  • 54. Data: 2016-08-07 12:45:39
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > regulował przez rynek. Można go dowolnie kształtować, ale jak dasz za
    > duży, to nikt waluty nie kupi. Problem wynikł z tego, że musiałeś jako

    Przeczytaj aby zrozumieć:
    https://www.bankowebezprawie.pl/czym-jest-kredyt-prz
    ecietnego-frankowicza/

  • 55. Data: 2016-08-07 12:52:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-16 o 12:45, z pisze:

    > Przeczytaj aby zrozumieć:
    > https://www.bankowebezprawie.pl/czym-jest-kredyt-prz
    ecietnego-frankowicza/

    Dzięki, choć niewiele to wnosi nowego do sprawy. Głównym problemem stało
    się przymuszenie do spłacania długu w złotówkach przeliczanych przez
    bank na walutę wg kursu "od czapy".

  • 56. Data: 2016-08-07 14:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    ecietnego-frankowi

    > Dzięki, choć niewiele to wnosi nowego do sprawy. Głównym problemem
    > stało się przymuszenie do spłacania długu w złotówkach przeliczanych
    > przez bank na walutę wg kursu "od czapy".

    Głównym problem to były kłamstwa i naciąganie przy namawianiu na te
    kredyty.

    Problem spreadów dopełnił całosci a jako główny problem jest stawiany
    teraz, zeby zamydlic kwestie obetnic wyborczych...

  • 57. Data: 2016-08-07 14:06:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-08-07, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > W normalnym kraju już sama kwestia spredu byłaby podstawą do
    > unieważnienia takiej umowy gdyż bank ewidentnie chciał oszukać klienta.

    Wskażesz stosowne przykłady, czy to Twoje widzimisię?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 58. Data: 2016-08-08 10:01:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 12:45:43 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Przeczytaj aby zrozumieć:
    > https://www.bankowebezprawie.pl/czym-jest-kredyt-prz
    ecietnego-frankowicza/

    Tu można poczytać- tak to mniej więcej wyglądało wtedy
    http://wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Szok_fr
    ankowy__Wiedzieliscie.html

    "Mieliśmy pchać klientom kredyty we frankach za wszelką cenę. Takie wytyczne szły z
    zarządu, z tego byliśmy rozliczani - mówi Piotr, menedżer (pracował kolejno w dwóch
    bankach, które stawiały mocno na kredyty frankowe, nie ujawni nazwiska)."
    "Mieliśmy dość wysoki spread, na poziomie 6 proc., ale konkurencja była bardziej
    bezczelna. Kiedy doszli do 10 proc., zapytałem znajomego, który tam pracował, czy
    klienci się nie awanturują. "No co ty! Hołota nawet nie wie, co to spread. Meblują te
    swoje klitki na kredyt i są szczęśliwi"."

  • 59. Data: 2016-08-08 10:36:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żartujesz.

    -----

  • 60. Data: 2016-08-08 14:54:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Przecież o 17:55 bank miał aktualną wtedy tabelę, i po kursie z tej
    >tabeli sprzedawał walutę. Czym się różni sprzedaż "kantorowa" od tej
    >przy spłacie kredytu?

    a) ilosc jest ograniczona - bedzie kwota czy klientow za duzo, to
    uslysza "nie ma, byly, ale wyszly".
    b) nie wiem czy tak sie da w wymianach bezgotowkowych w ramach konta,
    czy ciagle po staremu "pan zlozy zlecenie, a kurs sie zobaczy".
    c) cenniki bywaja rozne, "dewizy" i "pieniadze"

    W przypadku obrotow na kontach kwota moze byc juz potezna ... no ale w
    sumie to bank wiedzial wczesniej ile wplynie.

    >Wciąż jest kosmiczna prowizja przy wypłacie kredytu.

    Prowizja jest wpisana w umowe, i nie do podwazenia :-) (ha, ha, ha)

    >Owszem, ale NBP ma z założenia zaporowe warunki korzystania z niego.

    Az tak bardzo zaporowe to nie, wiele transakcji ma wyzsze, ale ...
    ciekaw jestem, czy w wogole w NBP mozna wymienic, czy "pana nie
    obslugujemy".
    Z jednej strony "NBP ma zasade nieinterwencji na rynku walutowym", z
    drugiej - jak to pogodzic ze swobodna wymiana na zyczenie klienta, z
    trzeciej - ilosc wyemitowanych zlotowek rosnie, a NBP to robi tylko
    gdy ktos dewizy na zlotowki wymienia, czyli jakby jednak jest mozliwe

    No ale kurs NBP jest, zakladamy ze rynkowy, i tego sie trzymamy, a tam
    i kupno i sprzedaz :-)

    >W realnym kantorze, przy jakiejś nietrywialnej transakcji, można
    >uzyskać
    >kurs różny od kursu średniego (praktycznie tożsamego z kursem średnim
    >NBP) o np. 1 grosz. Muszą to być "główne" waluty, no i przy zakupie
    >1 banknotu 50 euro tak nie będzie (ale już w przypadku banknotu 500
    >euro
    >- może będzie, jeśli oczywiście kantor będzie posiadał taki banknot,
    >a kupujący będzie chciał go kupić).

    Czyli nalezy sie spodziewac, ze raczej nie bedzie, bo to unikat.
    Ale mowisz, ze jak bede chcial tysiac czy 10 tys euro sprzedac/kupic,
    to mam mozliwosc negocjacji i zejscia do kursu sredniego ?

    >I mam na myśli kantor "na mieście", niekoniecznie w sieci.
    >W gorszym kantorze zapłacimy kilka groszy za euro/itd, to w dalszym
    >ciągu jest ok. 1% (spread 2%) za anonimową detaliczną transakcję
    >gotówkową.

    1% czy 3%, niewielka roznica dla klienta :-) A tyle ma np bzwbk.
    Choc spread 6% juz niby sporo.
    Przy czym ... kantory na tablicy maja IMO wiecej, a bzwbk ma dla firm
    "specjalne" kursy.

    >Weźmy np. takiego pracownika małej firmy, albo w ogóle Kowalskiego,
    >który musi zapłacić łącznie 1000 euro np. za hotel. Gdyby prowizja
    >banku
    >wynosiła 1%, to myślę że zarówno firma jak i Kowalski mogliby
    >odżałować
    >to 10 euro, w imię większej wygody, bezpieczeństwa itd.

    Chcesz swiat poprawiac ?
    Skoro jest jak jest, to widac tak jest dobrze :-)

    I nadzieja w cinkciarzu czy walutomacie, ze bedzie lepiej :-)

    >Ale jeśli bank
    >chce za tak nieistotną przecież operację (całkowicie automatyczną
    >oraz
    >pozbawioną ryzyka) kilkadziesiąt euro, czyli mniej-więcej koszt
    >jednego
    >dnia pracy takiej osoby, to chyba coś jest nie tak.

    Jak firma wysyla pracownika na pare dni, placi za hotel, za transport,
    za jego prace - to to sa takie koszta, ze te 3% to malo istotny
    drobiazg :-)

    Ale karte mbanku przed wyjazdem za granice na wszelki wypadek chowam
    gleboko :-)

    J.