    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki, korona i informacje
    Date: Fri, 27 Mar 2020 20:00:46 +0100

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...
    W dniu piątek, 27 marca 2020 15:22:59 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    >[...]
    >Na to póki co odpowiedzi nie ma, możesz złożyć reklamację na zachowanie kasjerki -
    nie
    wykonała >jasnej dyspozycji.

    Prawie nigdy nie odpuszczam, ale teraz rzeczywistoć jakby inna.
    I ważniejsza okazała się deklaracja czy nie jestem rezydentem
    amerykańskim i czy ktoś z rodziny nie jest "eksponowaną
    osobą". O psa i nr buta nie pytali...
    (Wiem, to nie pomysł banku tylko innych kretynów.)

    >Przy okazji - co to za tajemnicza karta VC?

    Zapomniana Visa Classic przedpłacona. Niektórzy coraz
    bardziej nie lubią gotówki, a chyba nie pomaga bardziej
    wirusowi niż klamki, wiatraczek w windzie, czy dmuchawa
    w autobusie (o ile ktoś musi...).
    Podobno jest jakaś interpretacja, że nie muszą przyjmować...

    >I o co chodzi z tym "pinowaniem z bardziej wrażliwej karty"?

    Karta do rachunku gdzie szło część wpływów a nie mogłem
    natychmiast sczyścić. Wcześniej nie było potrzeby (i możliwości)
    zaglądać tam częściej niż raz na miesiąc lub dwa.
    A umówiłem się na płatność kartą.

    >Przyjmij, że takie wymuszane "zabezpieczenia" skutkują tym, że większość
    użyszkodników
    wypisuje >sobie hasło na kartce i pod poszczególnymi literkami ma wypisane liczby.

    Większość? Nawet jeżeli - co z tego? Nie maskowanie
    coś poprawia?
    Zgubienie kartki łatwiej zauważyć niż szpiega na kompie.
    (musiałby miesiącami kolekcjonować maskowane hasło).
    Tzn. ja zauważę szybciej, tyle, że nie potrzebowałem kartki.
    Mozna też zapisać nie wprost.

    >[...]
    >
    >A jak masz kartę visa to jednak musisz jedną transakcję stykowo z wpisywaniem
    toksycznego
    pinu >wykonać, inaczej wciąż tylko do 50zł.

    Tę Visę mogę, jest na odstrzał, miałem się jej pozbyć.
    A przy kartach MC jest inaczej?
    Pinować można bezstykowo >50zł (100). Chyba od terminala
    zależy czy musisz wkładać kartę?

    Arek